xinjian Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Er det ulovlig å ha pumper og kanyler i huset? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Det er jeg ganske sikkert på at er lovlig. Sprøyter kan jo brukes til hva som helst. Men det er klart, om det stanker cannabis og sprøyter ligger fremme kan det gi skjellig grunn til mistanke, så rommet kan ransakes. 1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Lovlig i betydningen at du ikke kan straffes for det, helt klart. Lovlig i betydningen at politi og påtalemyndighet ikke kan bruke det mot deg på noe vis, nei. Det kan for eksempel tjene som (deler av) grunnlaget for en konklusjon om skjellig grunn til mistanke. Det kan også inndras etter straffeloven § 68 ("har vært brukt eller bestemt til bruk ved en straffbar handling"), eller - i visse tilfelle - etter straffeloven § 69 ("En ting kan inndras når det på grunn av tingens art og forholdene for øvrig er en nærliggende fare foro at den vil bli [...] brukt ved en straffbar handling"). 1 Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Slik som krikkert sier, så lenge det ikke har vært brukt til en straffbar handling så blir det ikke tatt. Er du en kjent misbruker/selger i politiets registere, uten et medisinsk grunnlag for å selvmedisinere ved hjelp av kanyler/sprøyter etc., så stiller kanskje saken seg annerledes. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Jeg har en skuff med sprøyter uten spisse nåler. Null problem med politiet på besøk. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Sprøyter er lovlige, men ikkje nødvendigvis i alle tilfeller. Formålet du har med sprøytene vil være av betydning, i tillegg vil det være av betydning om det du oppgir som eit lovlig formål er truverdig nok. Dersom du har sprøyter til medisinsk bruk, eller du bruker sprøyte til å sprøyte marinade inn i kjøtt, eller liknande så er det ingen som kan nekte deg å ha sprøyter og nåler. Men dersom du har sprøyter fordi du skal innta narkotika, eller du har tenkt å bruke sprøyta til å sprøyte kona eller naboen full av gift, og liknande formål, så er det sjølvsagt ulovleg etter diverse bestemmelser. Så på mange måtar er det som med knivar og liknande gjenstandar. I utgangspunktet fullt lovlige å ha, men ikkje i alle situasjonar. Lenke til kommentar
xinjian Skrevet 1. september 2016 Forfatter Del Skrevet 1. september 2016 (endret) Sprsmål: Politiet vet at jeg er gammel rusmisbruker (narkotika dømt). Er det like lovlig da? De kan jo ikke annmelde meg for noe jeg kjøpte på apoteket så lenge de er rene?Og hva med brukte spryter? Endret 1. september 2016 av xinjian Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 Mest sannsynlig så går det fint med ubrukt utstyr. Brukt blir nok tatt. Lenke til kommentar
xinjian Skrevet 2. september 2016 Forfatter Del Skrevet 2. september 2016 Mest sannsynlig så går det fint med ubrukt utstyr. Brukt blir nok tatt. hva skjer hvis en brukt sprøyte® blir tatt? Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 "Etter boka" så blir det et forelegg så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå