Gavekort Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 Ville tatt en del mer enn det. Det er typisk å bare bytte all bremsevæske når du først har koblet fra bremserørene. Hvis du har kompressor så kjøper du en slik: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/MC/Verkstedutstyr/Bremselufter-2000031634/ Sånn forøvrig så ville jeg ikke stengt luftenippelen alt for godt. Det er mange som drar for mye dreiemoment og ødelegger kalippere. Den skal bare skrus til den legger seg inntil og dras litt mer. Det er også viktig at skjøtene er helt tette etter at du skrudde av kalipper. Lenke til kommentar
Cocola Skrevet 1. september 2016 Forfatter Del Skrevet 1. september 2016 Kan prøve å bytte ut bremsevæsken. Vet du ca hvor mye bremsevæske en bil rommer? Lenke til kommentar
Rolf_X Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 avhengig av kjøretøyet mener jeg det er mellom 1-2l.... Lenke til kommentar
Cocola Skrevet 2. september 2016 Forfatter Del Skrevet 2. september 2016 Skal prøve det. Takk for tips☺ Håper det funker, hvis ikke så kan det kanskje være en pakning inne i hovedsylinderen? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 2. september 2016 Del Skrevet 2. september 2016 Luft er mye mer sannsynlig enn ødelagt sylinder/forsterker. Med mindre du hadde dette problemet før du begynte å fikse på bremsene så har jeg vanskelig for å tro at noe ble ødelagt denne gangen. Spesielt når det du beskriver høres ut som luft, og skikkelig lufting av bremser kan til tider være vanskelig uten riktig verktøy. Lenke til kommentar
Cocola Skrevet 2. september 2016 Forfatter Del Skrevet 2. september 2016 Da skal jeg fortsette å lufte en del ganger til. Må jo få det til til slutt ☺ Hadde ikke dette problemet før jeg begynte på bremsene. Lenke til kommentar
bigggan Skrevet 2. september 2016 Del Skrevet 2. september 2016 Hvis du har ABS fungerer ikke denne måten på noen biler, de har eget reservoar og pumpe for abs systemet som også kan ha luft i seg.. Du må ut å kjøre og bremse hardt noen ganger mens abs slår inn. Lenke til kommentar
Cocola Skrevet 3. september 2016 Forfatter Del Skrevet 3. september 2016 Har et problem med den nye caliper jeg byttet. Når jeg skal lufte på den så ser det ut som om bremsevæske kommer ut av gjengene når jeg pumper pedalen. Har åpnet ca en halv omdreining. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 Da har du trolig funnet en av årsakene til at ting ikke fungerer. Hvilke gjenger er det? Bremseslangen? Lenke til kommentar
Cocola Skrevet 3. september 2016 Forfatter Del Skrevet 3. september 2016 Det er luftenippelen. Når jeg har løsnet denne så kan jeg rugge den litt frem og tilbake. Virker nesten som den ikke hører hjemme der. Lenke til kommentar
Rolf_X Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 Du kan prøve å ta over luftenippel fra gammel caliper å se om den sitter bedre... Vet også at mekonomen fører luftenipler og kjøpt selv nye der enkelte ganger. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 Huffda. Kan hende du har dratt den litt for hardt da. Finn en kjepp eller stav som du kan holde nede bremsepedalen med, slik at du ikke tømmer systemet for bremsevæske igjen, sku ut nippelen og sjekk gjengene. Lenke til kommentar
Cocola Skrevet 3. september 2016 Forfatter Del Skrevet 3. september 2016 Mener selv at jeg ikke har strammet for mye. Jeg har ikke tatt i når jeg skal stramme noen nipler. Men kan uansett ta en sjekk av gjengene på den og kanskje få den byttet for å utelukke problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå