torest Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Storeslem for Siemens i Trondheim: Leverer batterier til alle verdens elektriske ferger Lenke til kommentar
guest_anon Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 (endret) Typisk feil valg gjort på grunn av kameratskap og delvis politikk, PBES er en åpenbart bedre leverandør til disse jobbene.... det vet alle som er ingeniør i batteriverden... mye tryggere enn SIEMENS sitt system, udiskuterbart. Endret 31. august 2016 av guest_anon 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Typisk feil valg gjort på grunn av kameratskap og delvis politikk, PBES er en åpenbart bedre leverandør til disse jobbene.... det vet alle som er ingeniør i batteriverden... mye tryggere enn SIEMENS sitt system, udiskuterbart. Jeg er ikke så kjent med batteriverden for båt, enda. Kan du utdype litt om hvorfor? 3 Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Flott å se at det er bedrifter i Norge som tar ansvar og GJØR noe. Gratulerer med valget Fjord1 3 Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Typisk feil valg gjort på grunn av kameratskap og delvis politikk, PBES er en åpenbart bedre leverandør til disse jobbene.... det vet alle som er ingeniør i batteriverden... mye tryggere enn SIEMENS sitt system, udiskuterbart. Er det ikke PBES' batteripakker som benyttes ombord på Ampere da? Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Er det ikke PBES' batteripakker som benyttes ombord på Ampere da?Nei, det er Corvus. Tror ikke Siemens leverer batterier selv, bare energy management system. Edda Freya (som har DC-distribusjon med dieselgeneratorer og batteripakker i parallell) bruker også Corvus. PBES er vel for så vidt bygget opp av "avhoppere" fra Corvus. Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Typisk feil valg gjort på grunn av kameratskap og delvis politikk, PBES er en åpenbart bedre leverandør til disse jobbene.... det vet alle som er ingeniør i batteriverden... mye tryggere enn SIEMENS sitt system, udiskuterbart. Er det ikke PBES' batteripakker som benyttes ombord på Ampere da? MF Ampere bruker 160 batterimoduler Corvus AT6500 fra Canada: http://corvusenergy.com/wp-content/uploads/2015/09/Corvus-Energy-CASE-STUDY_Norled-Ampere_JUNE-2015.pdf http://www.sea-tec.it/uploads/files/7528it-Corvus_Commercial_Data_Sheet_email.pdf. Resten av elektronikken kommer fra Siemens. Denne informasjonen er funnet med Google. Lenke til kommentar
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 (endret) Flott. Og man kan lure på hvorfor elektrisk drift ikke er satt i gang på ferger ( og fiskebåter?) tidligere. Norge har jo kompetanse på elektromotorer. Men hvor lange er disse ferge-strekningene? Så. Fant det ut selv. En 10 min. strekning. Alternativet kunne være kabelferge. Eller Hydrogen: https://nikolamotor.com/one Så kunne vi også bruke elektrisk drift på lengre fergeforbindelser. Endret 31. august 2016 av Fri diskusjon og kunnskap Lenke til kommentar
Incoming opinion Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Flott. Og man kan lure på hvorfor elektrisk drift ikke er satt i gang på ferger ( og fiskebåter?) tidligere. Norge har jo kompetanse på elektromotorer. Men hvor lange er disse ferge-strekningene? Så. Fant det ut selv. En 10 min. strekning. Alternativet kunne være kabelferge. Eller Hydrogen: https://nikolamotor.com/one Så kunne vi også bruke elektrisk drift på lengre fergeforbindelser. Kabel-ferge på ein av Noregs største cruise-fjordar er neppe ideelt... Lenke til kommentar
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Flott. Og man kan lure på hvorfor elektrisk drift ikke er satt i gang på ferger ( og fiskebåter?) tidligere. Norge har jo kompetanse på elektromotorer. Men hvor lange er disse ferge-strekningene? Så. Fant det ut selv. En 10 min. strekning. Alternativet kunne være kabelferge. Eller Hydrogen: https://nikolamotor.com/one Så kunne vi også bruke elektrisk drift på lengre fergeforbindelser. Kabel-ferge på ein av Noregs største cruise-fjordar er neppe ideelt... Joda, med litt googling fant jeg svaret på strekningen, - og at noen visstnok har ment at kabelferge ville være et alternativ. Lenke til kommentar
Bento Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 Flott. Og man kan lure på hvorfor elektrisk drift ikke er satt i gang på ferger ( og fiskebåter?) tidligere. Norge har jo kompetanse på elektromotorer. Men hvor lange er disse ferge-strekningene? Så. Fant det ut selv. En 10 min. strekning. Alternativet kunne være kabelferge. Eller Hydrogen: https://nikolamotor.com/one Så kunne vi også bruke elektrisk drift på lengre fergeforbindelser. Kabel-ferge på ein av Noregs største cruise-fjordar er neppe ideelt... Kabelen er tung nok til å synke langt under overflaten, så den er ikke i veien for andre båter. Kabelen synker også raskt nok til at det ikke er lenger sikkerhetsavstand forran eller bak fergen for kryssing av andre båter. Potensielt er kabelen mer i veien for ubåter og fiskebåter med dyptgående redskaper. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå