RegistrereMeg Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 hva slags religon er du , siden du sier om helvete. Djevelen har aldri vært i helvete ifølge bibelen katolikk ? cair paravel Nå må ikke dere kristne begynne å krangle om det finnes et helvete eller ikke, da blir det bare et helvete av hele greia. Lenke til kommentar
RegistrereMeg Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 De beste hadde kanskje vert om det kunne blitt dannet en ny menighet (utbrytergruppe fra JV) for de som ikke er helt sikker på dette med helvete og de 144.000 som skal til himmelen. Lenke til kommentar
ildsint Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 Så listige har satan angrep vært i disse nesten 6000 år, at mange mennesker i vår tid tviler på at satan og hans onde engler eksisterer i det hele tatt. Etter deres mening er synd, ugudelighet og ondskap bare abstrakte begreper, egenskaper som er medfødt hos menneskene. Men grunnen til at denne tvilen kan oppstå blir forklart i 2.kor 11-14 hvor det står: For satan selv skaper seg om til en lysets engel. Hans anslag for å narre menneskene ser svært uskyldige ut. Organisasjoner for sikring av verdensfreden. Verdens Forente stater, en sammenslutning av kirkesamfunnene og så videre, det er alt sammen ledd i hans planer for å forblinde menneskene for det egentlige stridsspørsmålet. Matt 4:8-9: Atter tok djevelen ham med opp på et meget høyt fjell og viste ham alle verdens riker og deres herlighet og sa til ham: Alt dette vil jeg gi deg hvis du vil falle ned og tilbe meg. Etter dette er det ufornuftig å tro noe annet enn at alle verdens riker er Djevelens eiendom. Hvordan kunne han ellers ha tilbud kristus dem. Han var den usynlige hersker over dem og derfor var kristus nødt til å si: Mitt rike er ikke av denne verden. Verdens fyrste kommer og han har intet i meg. Djevelens egenskaper, griskhet, grusomhet og selviskhet har kjennestegnet alle regjeringer på jorden. Satan er denne verdens gud. Hvem er ansvarlige for denne læren om helvete som er så vanærende for Jehova Gud. Det er satan selv som har kunngjort den og hans formål med å føre den fram har vært å skremme folk bort fra å studere bibelen og få dem til å hate Gud. Den forferdelige forbrytelsen å pine , helvete , folk mennesker bare fordi de har hatt den vanskjebne å bli født som syndere. Lenke til kommentar
Cair Paravel Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 hva slags religon er du , siden du sier om helvete. Djevelen har aldri vært i helvete ifølge bibelen katolikk ? cair paravel Eg har heller ikkje skrive at djevelen har vore i helvete. Bibelen seier at djevelen vert kasta i eldsjøen først etter tusenårsriket. Per idag er djevelen denne verda sin fyrste, og i full aktivitet med å forhindre menneske i å verte frelst og å øydeleggje menneskeliv. Eg er ikkje religiøs, eg er ikkje katolikk, eg er frelst. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 Djevelen er ikkje dum. Han vil at flest mogleg skal hamne i helvete. Han vil gjere alt han kan for at du ikkje skal ta imot Jesu enkle veg til frelse. Kvifor skulle djevelen då angripe deg når du ikkje trur på han? Det passar jo han perfekt. Han vil at du skal vere opptatt av dette livet, han vil at du skal leve i synd og etter dine lyster, han vil at du skal vere verdsleg. Motstanden derimot møter du når du bytter side..Helvete er intet å frykte for det er et fullgodt alternativ til evig liv.På tross av helvetes evige pinsler så sliter helvete med imunisring Ettersom evigheten er tidssperspektivet vil sjelen etterhvert bli imun mot helvetes evige pinsler og da står man igjen med evig liv i helvete. Høres ikke ut som noe stor trussel for meg. Lenke til kommentar
Cair Paravel Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 Djevelen er en kristen oppfinnelse uten hold i GT. Ét lojalt verktøy i gudens hender er en passende beskrivelse. Du finn djevelen mange stader omtalt i GT, til dømes som slangen i Edens hage eller anklagaren i Jobs bok. Det finst ingen indre motsetningar mellom GT og NT. Lenke til kommentar
ildsint Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 hva slags religon er du , siden du sier om helvete. Djevelen har aldri vært i helvete ifølge bibelen katolikk ? cair paravel Eg har heller ikkje skrive at djevelen har vore i helvete. Bibelen seier at djevelen vert kasta i eldsjøen først etter tusenårsriket. Per idag er djevelen denne verda sin fyrste, og i full aktivitet med å forhindre menneske i å verte frelst og å øydeleggje menneskeliv. Eg er ikkje religiøs, eg er ikkje katolikk, eg er frelst. Sjøen med ild og svovel som satan djevelen til slutt skal kastes i, betyr evig død. Dette er den annen død. Det står i hebreerne 2:14 at Kristus vil sørge for at satan djevelen ikke får leve evig: Etter som da barna har del i blod og kjød, fikk også han i like måte del deri, for at han ved døden kunne gjøre til intet den som hadde dødens velde, det er djevelen. Jehova Gud sier også til Satan, den troløse salvede kjerub med dekkende vinger: Jeg gjorde deg intet, du salvede kjerub, så du ikke mer fikk være blant de skinnende stener, en redsel er du blitt og du er blitt borte for evig tid. ( esekiel 28: 16 ) ( ikke udødelige brennende helvete evig ) Lenke til kommentar
RWS Skrevet 4. september 2016 Del Skrevet 4. september 2016 Han vil gjere alt han kan for at du ikkje skal ta imot Jesu enkle veg til frelse. Så han vil at jeg skal være ærlig altså? Så bra... For hele konseptet med tro er tuftet på ren skjær uærlighet og det er jo litt rart at denne guden ikke bekymres over det faktumet... Lenke til kommentar
ex-jordbærplukker Skrevet 4. september 2016 Del Skrevet 4. september 2016 (endret) hvis satan straffer de som synder, betyr ikke dette at satan er en bra fyr? å være redd for satan er som å være redd for politiet. alle vet at det er kun kriminelle som hater politiet Endret 4. september 2016 av Anonimofied Lenke til kommentar
ildsint Skrevet 4. september 2016 Del Skrevet 4. september 2016 Bibelen sier: Ve jorden og havet for djevelen er fart ned til eder i stor vrede fordi han vet at han bare har en liten tid. (åp12:12) Vi er nettopp nå i det korte tidsrommet med veer over jorden. Satan slipper nå løs all vrede for han vet at den tiden han har til å bevise sine påstander er begrenset. På alle områder påvirker han både lederne og den alminnelige mann til voldshandlinger, griskhet og selviskhet og hele verden er i en eneste forvirring. Mange ærlige mennesker gjør akkurat det satan ønsker. De vender seg bort fra Gud som de tror er den som sender alle ulykkene, men som i virkeligheten bare tillater satan å prøve å bevise sin skrytende påstand om at han er den høyeste og at menneskene ikke kan være trofaste imot Gud. Tidsfristen for å bevise dette er omtrent utløpt og djevelen og hans demoner vet det. Bibelen sier i Jakob 2:19: Du tror at Gud er en, du gjør vel, djevelene tror det også og skjelver. De skjelver fordi deres ende er nær. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 4. september 2016 Del Skrevet 4. september 2016 Bibelen sier: Ve jorden og havet for djevelen er fart ned til eder i stor vrede fordi han vet at han bare har en liten tid. (åp12:12) Vi er nettopp nå i det korte tidsrommet med veer over jorden. Satan slipper nå løs all vrede for han vet at den tiden han har til å bevise sine påstander er begrenset. På alle områder påvirker han både lederne og den alminnelige mann til voldshandlinger, griskhet og selviskhet og hele verden er i en eneste forvirring. Mange ærlige mennesker gjør akkurat det satan ønsker. De vender seg bort fra Gud som de tror er den som sender alle ulykkene, men som i virkeligheten bare tillater satan å prøve å bevise sin skrytende påstand om at han er den høyeste og at menneskene ikke kan være trofaste imot Gud. Tidsfristen for å bevise dette er omtrent utløpt og djevelen og hans demoner vet det. Bibelen sier i Jakob 2:19: Du tror at Gud er en, du gjør vel, djevelene tror det også og skjelver. De skjelver fordi deres ende er nær. Tidsfristen er løpt ut for lenge siden i følge dere. 1975 var det siste året JV satte årstall på. Høsten 1975 for å være presis. Siden var det snakk om denne generasjon, altså de som hadde opplevd 1914 skulle aldri dø. Nå er alle døde og fortsatt ingen harmageddon. Dere kommer nok til å vente enda når jeg perkerer tøflene for godt og blir en del av evigheten, evig død og del av universet kun som de bestandelene jeg blei laget av. Lenke til kommentar
ildsint Skrevet 4. september 2016 Del Skrevet 4. september 2016 Noen har misforstått det om 1975 Menneskeheten har eksperimentert med forskjellige styreformer i tusen av år. Nesten enhver tenkelig styreform er blitt forsøkt: Monarki, demokrati, sosialisme, kommunisme, nazisme, fascisme, kirkevelde, islam styre, militærstyre, føydalsystem og andre styreformer. Men nå kan en ikke lenger eksperimentere. Menneskehetens skaper Jehova Gud har i altfor lang tid være glemt av mange mennesker. Men tenk på følgende; Når du lager noe med dine egne hender, noe du er stolt over, har du da ikke rett til å bestemme hvordan det skal brukes. Selv lovene om opphavsrett og patentrett viser at det ligger et juridisk prinsipp til grunn for denne retten. Hva med vår skaper. det vidunderlige, kompliserte skaperverk åpenbarer en opphavsmann som er stolt over sitt verk. Menneskene har imidlertid stort sett avvist dette prinsippet som urealistisk og har følgelig nektet å søke veiledning hos sin skaper. Hvorfor har da ikke menneskets skaper ganske enkelt benyttet seg av sin rett til å styre. Fordi Gud valgte å la sine skapninger, en gang for alle, få vise hvor nytteløst det er å ignorere hans veiledning i stedet for å oppnå frihet uten å være underlagt Gud er det nå stadig flere mennesker som står overfor muligheten av å komme under undertrykkende, ofte korrupte, autoritære herskere uten å ha noen frihet. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 4. september 2016 Del Skrevet 4. september 2016 (endret) Var nok ingen som missforsto men vakttårnet ønsket meget gjerne å tåkelegge 1975 blunderen og skyldte på de som trodde på dem årene opp mot 1975. Et lite lydopptak fra et stevne sommeren 1967 i Wisconsin. http://www.jwfacts.com/audio/1975-suntuko-1967-dc.mp3 "Well now, as Jehovah's Witnesses, as runners, even though some of us have become a little weary, it almost seems as though Jehovah has provided meat in due season. Because he's held up before all of us, a new goal. A new year. Something to reach out for and it just seems it has given all of us so much more energy and power in this final burst of speed to the finish line. And that's the year 1975. Well, we don't have to guess what the year 1975 means if we read the Watchtower. And don't wait 'till 1975. The door is going to be shut before then. As one brother put it, "Stay alive to Seventy-Five"" Så nei det var nok ingen som missforsto, kun litt strategisk tåkelegging i etterkant. Endret 4. september 2016 av perpyro Lenke til kommentar
RWS Skrevet 5. september 2016 Del Skrevet 5. september 2016 Hvorfor har da ikke menneskets skaper ganske enkelt benyttet seg av sin rett til å styre. Det jeg lurer mer på er hvordan du og resten av de kristne klarer å finne det monsteret dere også kan lese om i bibelen som kjærlig, eller som kjærlighet...? Er dere så vettskremte for den straffen dere innbiller dere at kommer hvis dere tviler at dere ikke tørr annet? I så fall er dere ikke et hakk bedre enn hitler hirden under annen verdenskrig, enn alle de som sto og ropte heil hitler og som elsket hitler til tross for hans sinnsvake meninger, ordre og gjerninger... Vet ikke om du har spilt spillet som heter The Sims noen gang? Spillet gir deg en slags guderolle der du styrer noen små elektroniske personer som du gjør akkurat som du vil med og ikke engang her, selv om jeg VET at disse små sim personene ikke er virkelige, ville jeg behandlet dem som den guden du syntes så godt om har behandlet mennesker i følge bibelen... Rett og slett fordi jeg ikke finner noen løsninger i å drepe simmene/(de små elektroniske menneskene). Selvsagt kan jeg behandle dem som jeg vil, det er jeg som bestemmer, men selv i et spill har jeg en bedre moral og etikk enn dette monsteret du tilber, for man MÅ ikke være en morderisk drittsekk selv om man KAN være det... Prøv å forstå det er du snill, før du gjør guden din til en enda større drittsekk enn han er fremstilt i bibelen..... og som gjør deg til et usympatisk, avstumpet medmenneske... For ved å si at det er denne gudens rett til å drepe så mange han vil kan jeg ikke kalle deg annet enn avstumpet... Da mangler du empati og er for religiøs... Har nemlig begynt å legge merke til at til mer troende et menneske er og til mer det mennesket følger disse bøkene som omhandler ørken guden yahweh (jødedom/kristendom/islam) til mer avstumpet og hatefull er det mennesket også.... Så dette må virkelig være en gud som er det stikk motsatte av det gode, ingen tvil om det. 1 Lenke til kommentar
ex-jordbærplukker Skrevet 5. september 2016 Del Skrevet 5. september 2016 (endret) enig RWS, ellers bryr jeg meg egentlig ikke hva folk tror på eller hva de har som religion, men når jeg hører gud er kjærlighet, gud er godhet også ser jeg folk med bakgrunn fra kristendommen dreper og bomber medmennesker og sier god bless this and that "god bless america", da koker det i blodet mitt. en religion som er basert på tvang, frykt, drap = hvis de er ikke med oss, så er det imot oss mentalitet kan ikke være god. hvis gud har skapt alt i denne verden, hvorfor skal vi ha et slik mentalitet? hvem er vi som har autorisasjon til å drepe på vegne av gud? skal ikke vi ta vare på alt gud har skapet, og behandle hverandre bra uansett? Hvis gud er skaperen, hvorfor skapte han forskjellige religioner, slik at det blir konflikter og blodbad? hva slags gud er det som skaper slike situasjoner for oss mennesker? Endret 5. september 2016 av Anonimofied Lenke til kommentar
RWS Skrevet 5. september 2016 Del Skrevet 5. september 2016 hvorfor skapte han forskjellige religioner Forskjellige religioner er en ting... Den kristne guden gjorde ingenting for å stoppe katolikker og protestanter, (begge tilbedere av den samme guden med den samme boken) fra å slakte hverandre ned i hundretusentall i flere ti år lange kriger som også gikk beinhard ut over lokal befolkningen der disse meningsløse krigene bølget frem og tilbake over... Denne guden er totalt talentløs når en begynner å se nærmere på påstandene om denne guden... Gud hR aldri hjulpet noen, det er KUN i fantasien religiøse kristne innbiller seg slikt.... Så har du selvsagt dette latterlige aspektet med "å velge" seg et folk... Vi vet om 10 000 000 000 000 000 000 000 000 planeter og stjerner så langt... Hva for en IDIOT av en gud ville "valgt" seg ut ET folk på en bitte liten klode blandt alle disse planetene for at de skulle tilbe den guden? Hele påstandene er jo så absurd at det er til å le seg ihjel av... Og av alle de folkene han kunne valgt seg valgte han altså en ignorant, primitiv og brutal ørken stamme isteden for fx skrive og lese kyndige kinesere som var flere HUNDRE år foran denne primitive stammen denne dølle guden valgte seg liksom... ...for å hoppe av sitt "utvalgte" folk så fort sjansen bød seg selvsagt... Jøder den ene dagen, kristne den neste.... For en latterlig gud dette måtte ha vært om han faktisk var virkelig... Er jo så dum at det ikke er til å tro jo... og det gjør jeg heller ikke... Lenke til kommentar
ildsint Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 hva slags religon er du , siden du sier om helvete. Djevelen har aldri vært i helvete ifølge bibelen katolikk ? cair paravel Eg har heller ikkje skrive at djevelen har vore i helvete. Bibelen seier at djevelen vert kasta i eldsjøen først etter tusenårsriket. Per idag er djevelen denne verda sin fyrste, og i full aktivitet med å forhindre menneske i å verte frelst og å øydeleggje menneskeliv. Eg er ikkje religiøs, eg er ikkje katolikk, eg er frelst. Det var nytt for meg når du er ikke religiøs og er frelst ?????? Lenke til kommentar
Cair Paravel Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 Det var nytt for meg når du er ikke religiøs og er frelst ?????? Skilnaden mellom religion og kristendom er at religion er menneskets søk etter Gud, medan kristendom er Guds søk etter mennesket. I religion prøver menneske å gjere gode gjerningar for å oppnå frelse, medan i kristendom vert mennesket frelst av nåde ved tru på grunn av Jesu fullbrakte frelsesverk. Så nei, sann kristendom har ingenting med religion å gjere. Religion er djevelen sitt verktøy for å halde menneske i fangenskap. Men den som sonen får frigjort, vert verkeleg fri! Lenke til kommentar
RWS Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 sann kristendom har ingenting med religion å gjere. Siden du ikke har noen fasit og derfor ikke har peiling men bruker din fantasi og innbilling så er det vel fantasi hele greia tenker jeg... Og selvsagt er kristendom religion. Religion = overtro, det vil si man tror på noe man bruker en bok som grunnlag til å fantasere videre på... Religion = fantasi og innbilling... Kall en spade for en spade du, så juger du ihvertfall ikke om det. Lenke til kommentar
RegistrereMeg Skrevet 8. september 2016 Del Skrevet 8. september 2016 sann kristendom har ingenting med religion å gjere. Siden du ikke har noen fasit og derfor ikke har peiling men bruker din fantasi og innbilling så er det vel fantasi hele greia tenker jeg... Og selvsagt er kristendom religion. Religion = overtro, det vil si man tror på noe man bruker en bok som grunnlag til å fantasere videre på... Religion = fantasi og innbilling... Kall en spade for en spade du, så juger du ihvertfall ikke om det. Og at det kun er deres religion som er den eneste sanne og rette er det ganske mange tusen religioner som sier, så noen må jo lyve noe jæ.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå