Gå til innhold

Var Jesus en illusjonist?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok. Ble usikker siden folk fortsatt tror på alle de tingene ;)

 

Om han var en illusjonist eller ikke er umulig å svare på da ting som ble skrevet om ham hadde et forhåndsbestemt mål og ble skrevet lenge etter at han daua. De likte dog tryllekunstnere på den tiden så hvem vet, kanskje han bare var en fyr som tjente til livets opphold ved å underholde andre :p Grunnen til at han ble drept er også usikker og det kan godt hende at det ble funnet på fordi de trengte "den ultimate martyr".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jesus fra nasaret ble salvet av Gud ( Jehova ) med Hellig Ånd og kraft. Han gikk omkring overalt og gjorde godt og helbredet alle som var underkuet av djevelen for Gud var med han. ( Apg 10:38 )

De helbredende kreftene, var det ferskvare/datovare? Han vekket jo vistnok opp døde og helbredet spedalske i starten av sin "karriere", nå er det bare forkjølelse og ondt i ryggen han klarer å helbrede.

Lenke til kommentar

Jeg har lest om flere som har egen-diagnosert seg til kreft for så å bli helbredet av Gud.

 

Har også lest om en gråtende Jesus statue i India der tårene ble ansett som hellige og katolikker drakk dem.. frem til de oppdaget at det var en lekkasje i et rør på toalettet i etasjen over statuen. 

Han som fant ut av det gjorde det på nasjonal TV og måtte rømme landet etterpå og bor nå i Finland :p

 

Verden er full av mirakler dere!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

kjennetegnes de sanne kristne idag ved evnen til å utføre mirakuløs helbredelse ?

 

Joh 13:35: Har dere kjærlighet til hverandre, da skal alle kunne se at dere er mine disipler.

 

Det var dette Jesus sa: Hvis vi virkelig tror på ham, ser vi etter kjærlighet, ikke etter mirakuløs helbredelse som et kjennetegn på sann kristendom.

Lenke til kommentar

kjennetegnes de sanne kristne idag ved evnen til å utføre mirakuløs helbredelse ?

 

Joh 13:35: Har dere kjærlighet til hverandre, da skal alle kunne se at dere er mine disipler.

 

Det var dette Jesus sa: Hvis vi virkelig tror på ham, ser vi etter kjærlighet, ikke etter mirakuløs helbredelse som et kjennetegn på sann kristendom.

Men er det samme guden vi har idag som for 2000 år siden? Å gå fra å vekke opp døde til kun å helbrede forkjølelse blir en ganske stor nedtur.

Lenke til kommentar

Bibelen sier at sorg, pine og død skal bli fjernet under Guds rike( himmel rike ). Ville dette løftet ha virket like overbevisende hvis det ikke fantes noen vitnesbyrd om at Jesus og hans disipler helbredet smertefulle sykdommer og til og med førte døde mennesker tilbake til livet. Ville apostlenes uttalelser om at de hadde vært øyenvitner til Jesu oppstandelse, ha virket så overbevisende på folk på deres tid hvis de ikke hadde kunnet legge fram beviser for at de hadde Guds støtte, hvis de for eksempel ikke hadde fått mirakuløse gave å kunne tale på språk som før hadde vært fremmede for dem.

 

Men det skjer ikke noen slike ting i vår tid, vil noen kanskje si. Det er riktig, men ville alle mennesker tro hvis det gjorde det. Ville et mirakel overbevise en som ikke ønsker å tro. Bibelen forteller at Jesus oppreiste Lasarus fra de døde etter at Lasarus hadde vært død i fire dager. Men fikk det Jesu religiøse motstandere til å tro på Jesus. Apostelen Johannes sier: De la råd opp å slå ham i hjel og ikke nok med det. Johannes sier videre: Yppersteprestene la råd opp om også ¨drepe Lasarus fordi mange av jødene for hans skyld trodde på Jesus. Det er tydelig at de ikke ønsket å bli overbevist.

 

Bibelen gir oss ingen grunn til å vente at det nå skal finne sted slike mirakler som et bevis for at den skriver seg fra Gud. Den sier tvert imot uttrykkelig at de mirakuløse gaver skulle opphøre når den ( første )kristne menighet hadde passert sin barndom, ettersom de da ikke lenger ville være nødvendig. ( 1.kor 12:27-31 og 13:8-10 )

Endret av ildsint
Lenke til kommentar

Bibelen sier at sorg, pine og død skal bli fjernet under Guds rike. Ville dette løftet ha virket like overbevisende hvis det ikke fantes noen vitnesbyrd om at Jesus og hans disipler helbredet smertefulle sykdommer og til og med førte døde mennesker tilbake til livet. Ville apostlenes uttalelser om at de hadde vært øyenvitner til Jesu oppstandelse, ha virket så overbevisende på folk på deres tid hvis de ikke hadde kunnet legge fram beviser for at de hadde Guds støtte, hvis de for eksempel ikke hadde fått mirakuløse gave å kunne tale på språk som før hadde vært fremmede for dem.

 

Men det skjer ikke noen slike ting i vår tid, vil noen kanskje si. Det er riktig, men ville alle mennesker tro hvis det gjorde det. Ville et mirakel overbevise en som ikke ønsker å tro. Bibelen forteller at Jesus oppreiste Lasarus fra de døde etter at Lasarus hadde vært død i fire dager. Men fikk det Jesu religiøse motstandere til å tro på Jesus. Apostelen Johannes sier: De la råd opp å slå ham i hjel og ikke nok med det. Johannes sier videre: Yppersteprestene la råd opp om også ¨drepe Lasarus fordi mange av jødene for hans skyld trodde på Jesus. Det er tydelig at de ikke ønsket å bli overbevist.

 

Bibelen gir oss ingen grunn til å vente at det nå skal finne sted slike mirakler som et bevis for at den skriver seg fra Gud. Den sier tvert imot uttrykkelig at de mirakuløse gaver skulle opphøre når den ( første )kristne menighet hadde passert sin barndom, ettersom de da ikke lenger ville være nødvendig. ( 1.kor 12:27-31 og 13:8-10 )

Men hva tror du er årsaken til at denne guden ikke vil vise sin makt i form av mirakler i dag når alt kan dokumenteres i forhold til alt det "fantastiske" som skjedde fo 2000 år siden?

 

Hvorfor fører han ikke lenger folk tilbake fra de døde? Desom det er så viktig for gud å berge flest mulig til himmelen, så hadde det vert et genialt trekk å vise seg litt frem slik at folk ikke lenger tvilte på om han eksisterte.

 

En gud som skaper både jord og himmel, og vekker folk opp fra de døde er bemerkelseverdig anonym for tiden.

Lenke til kommentar

jesus døde for våre synder, problemet er at vi fantes ikke på den tiden så hvordan kan vi da ha syndet når vi engang ikke fantes? plus folk synder fortsatt, hvem er neste man som skal dø for nye syndere? er det slik at jesus døde for gamle og nye syndere, inkludert framtidige syndere? hvis jesus var gud og viste at framtidige syndere wil finnes så hvorfor gjør han ikke noe for å forhindre dette, men bare offret seg? og siden jesus tok regninga for alle våre synder, hvem skal havne i hellvette?

vi burde ha en gud som kan lede og vise oss veien ut av syndingen, ikke en gud som sluntrer unna problemer ved å offre seg og tror alt vil bli bra for oss etterlatte. om jesus var en gud så synes jeg han gjorde en rimelig dårlig jobb og burde ha fått sparken. 

Endret av Anonimofied
Lenke til kommentar

 

 

Du treng å sjå di synd og vende om til Jesus.

Synd.... Funnet på for å selge folk en imaginær kur...

 

Hvorfor skal man dra over seg en rekke kunstige oppkonstruerte synder når man kan leve uten et slikt synd og skam fengsel? Hykleri kalles sånt... Hyklersk moralisme... Der man innbiller seg at en rekke ting er gale som ikke er det og at en rekke ting som er helt naturlige er gale... 

 

Bare sinnsvake som gjør slikt... På tie å bli kvitt den største kreftsvulsten menneskeheten noen gang har lidd under, disse idiotiske, primitive og brutale ørken religionene som har ridd verden som en mare i to tusen år... 

Lenke til kommentar

Min venn, du treng ikkje mirakel. Det du treng er å bli fødd på ny. Du treng å sjå di synd og vende om til Jesus. Når det er sagt, skjer det mirakel over alt i kristne samanhengar. Blinde ser, lamme går osv. Jesus er framleis den same (Hebr 13:8).

Så bra at dere holder alle miraklene hemmelig innad i "klubben" deres. Ville vert fint om dere kunne vise oss tvilere litt mirakler på direktesendt tv.

 

Jeg hadde en gammel kristen tante som påsto hun var lam. Hun ble observert flere ganger utav rullestolen i fult gehør når hun trodde at ingen så henne. Hun ble vist også helbredet fra rullestolen, problemet var bare at hun aldri hadde vert lam.

 

Litt sån som nevnt over, folk selvdiagnoserer seg selv til sykdommer de aldri har hatt, og plutselig en dag så ble de helbredet fra sykdommen de aldri hadde.

 

Kan du nevne eksempel på lamme som går og blinde som ser og som er dokumentert av en ikke religiøs og troverdig lege?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...