Bone Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Heisann! På noen områder er jeg litt merkefast. Jeg har ikke så god peiling, og er ingen fanboy (altså, at jeg forsvarer ett merke med nebb og klør). Men når det gjelder TV-er, så foretrekker jeg Sony. Føler at de står for kvalitet som holder år etter år. Det hjelper på at min siste TV har holdt i mange år (9? tror det er en KDL40W2000), og holder fremdeles. Men, vi skal altså ha en til. Jeg vil gjerne at det skal være en Sony. Men. Dette begrenser jo meg selv mtp andre merker, og mye annet bra man kan få. Når det gjelder telefoner, så har jeg hatt Samsung de siste årene. Men, selv om jeg har vært "merkefast" der, så er jeg ikke 100 % fornøyd. Synes Samsung er litt dårlige når det gjelder vedlikehold og oppdateringer når modeller begynner å bli litt eldre enn helt nye. Mener å ha hørt at dette også kan gjelde deres SmartTV-er. Så, selv om Samsung-TVer kan få veldig skryt i anmeldelser, er jeg redd at samme TV er vesentlig dårligere om en stund/et par år, pga at Samsung ikke bryr seg om modellen noe mer. Jeg liker å tro at Sony ikke er slik. Men, jeg vet ikke. Jeg har ikke tenkt å bytte TV med det første, så den jeg/vi kjøper, ønsker jeg at skal vare en stund. Sist jeg kjøpte TV betalte jeg ca 20.000 (+), og jeg tror at for å få en "god TV" (som holder litt), er det ca det jeg må ut med i dag også! (?). Akkurat nå så er jeg ikke ute etter direkte anbefaler (men gjerne, hvis dere vil), men heller hvorvidt Sony har en rettmessig plass på toppen av tronen i den virkelige verden, og ikke bare i mitt hode. Gjør jeg en stor feil ved å ikke vurdere så sterkt andre merker. Er det noe Sony gjør "feil" som andre gjør bedre, osv. Hvilke andre merker? Hvis noen også vil opplyse meg om hva jeg skal "se etter" om dagen, så settes det stor pris på. Før, mener jeg å huske, så var det å kikke litt på tommer, om det var LCD eller PLASMA, og hvor mange Hz den hadde. Men, hva skal jeg se etter nå? Mener at det er noe mer å tenke på nå Vi har også hatt en annen TV (som falt ned og ble knust), som hadde innstillinger om litt dynamiske farger og slik, som resulterte at jeg syntes det så falskt og ekkelt ut, og slo av det jeg kunne. Så det er i utgangspunktet ikke noe interessant, så sant ikke det har forandret seg veldig (til det bedre). Jeg ser litt etter en TV i 65 til 75 tommers klassen, 4K, men IKKE buet. 3D er ønskelig, men ikke et krav (jeg er en av de som fortsatt synes slikt er litt spennende). Bør helst flere (4?) HDMI-porter (noe annet for fremtiden, eventuelt?). Skal jo brukes til spilling og film/tv-serie -titting, koblet via PC. Spilling via konsoller og kanskje PC. Takker så meget for tilbakemeldinger! Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Uansett hva du velger bør du definitivt sørge for at den støtter HDR. Det er den største visuelle oppgraderingen siden vi fikk Bluray (og mulig DVD også). Jeg irriterer meg supergrønn over Samsungs rasshøl-behandling av kunder. Jeg har fjorårets JS8005-modell, og har ikke fått HDR-oppdateringen til Netflix. Netflix var ferdig med utvikling og sendte over oppdateringen til Samsung for ca. 3mnd siden, men Samsung holder den igjen. Samtidig har de gitt ut Netflix HDR-oppdateringen til årets KS-modell, samt Bluray-spilleren. Så for all del, hold deg laaaaangt unna Samsung hvis du har muligheten. Hvilket rasshøl i den organisasjonen som synes det er helt ok at kunder må kjøpe ny TV hvert år er et mysterium, men jeg håper han blir bitt av en hai på ferie Lenke til kommentar
Bone Skrevet 31. august 2016 Forfatter Del Skrevet 31. august 2016 Takk for svar! Ja, det er litt det jeg føler også, uten at jeg vet.. At Samsung driter litt i folk med "kun fjorårets modell". Slik føler jeg det litt er med mobiler i hvert fall. Hvordan er det med Sony? HDR? Er HDR på TV og HDR i spill det samme? Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 http://www.tek.no/artikler/kommentar-hdr-er-den-storste-nyheten-siden-tv-en-fikk-farger/224890 Lenke til kommentar
Dromle Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Sony har støtte for HDR på sine 4k modeller. Men HDR på apparater i den prisklassen du skisserer er ikke mye å skryte av. Panelene er alt for lyssvake til å kunne gjenngi HDR skikkelig. Sony sine 2016-modeller støtter ikke 3D. Lenke til kommentar
samco Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 Om du spiller se etter en tv med HDR på game mode... Lenke til kommentar
Bone Skrevet 19. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2016 Hvordan ser/vet jeg hvor "god" HDR-en er på i en gitt prisklasse? Det står jo bare "HDR: Ja", når jeg leser. Et side spørsmål: Hva er best av aktiv og passiv 3D? Ser litt på Sony 55x9305c vs Sony 55x9005c Noen meninger? Takker! Lenke til kommentar
Gonzo2 Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 X9305c og x9005c er 2015 modeller. Xd9305 er tilsvarende i 2016 model og ser ut som et bra kjøp. Vurderer den faktisk selv, særlig nå som hifi klubben kuttet prisene betraktelig på 65 og 55 tommer modellene (24 og 15 tusen). X930d er forresten same model (USA). Denne testen er nokså grundig gjennomgang av tv-en: http://flatpanelshd.com/review.php?subaction=showfull&id=1461823563 Lenke til kommentar
Bone Skrevet 20. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2016 Bestilte fra HiFi-klubben i dag, faktisk! Blir gøy! Lenke til kommentar
NyKaffe Skrevet 21. oktober 2016 Del Skrevet 21. oktober 2016 En Panasonic tx65dx900. Selges for kr 32000. Noen som har dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå