kanikkedata.no Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Hei! Jeg har just fått en acer x3995 av en kompis, som jeg skulle slette alt på, så gikk inn på reset pc. Men på rundt 16 % gikk strømmen å nå vil den ikke starte igjen. Står "an operating system wasnt fount. Try disconnecting any drives that dont contain an operating system"Press Ctrl+Alt+Del to restart Har prøvd å fjerne alt som var koblet til pcen å det funker ikke. Har prøvd å få frem boot menyen, fikk det til engang, men ikke igjen. Å der var det bare 2 drivere, usb å cd rom. Har også prøvd å få windows over på en usb, ved hjelp av intallasjonsprogram for windows 10 De finner ikke usb-flash-enheten. Som er i hver gang og helt tom.Hva kan jeg gjøre for å få dette fikset? Noen som er proffe her inne? Har 0 peiling på forum, lagte en bruker bare for å finne ut dette, så unnskyld om jeg har satt tråden feil eller noe annet galt På forhånd takk! Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Du må legge inn Windows fra scratch. Media Creation Tool for Windows 10 vil ikke finne en USB-enhet som ikke er stor nok. Lenke til kommentar
kanikkedata.no Skrevet 30. august 2016 Forfatter Del Skrevet 30. august 2016 Du må legge inn Windows fra scratch. Media Creation Tool for Windows 10 vil ikke finne en USB-enhet som ikke er stor nok. Åssen kan jeg gjøre det? Må jeg i en eletriskbutikk å kjøpe windows da ? :/ Lenke til kommentar
kanikkedata.no Skrevet 30. august 2016 Forfatter Del Skrevet 30. august 2016 Du må legge inn Windows fra scratch. Media Creation Tool for Windows 10 vil ikke finne en USB-enhet som ikke er stor nok. Den er forresten på 8 GB, står at det kun trengs 4 GB. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 (endret) Nei. Men du må kjøpe en minnepinne på minst 8 GB. Er den formatert riktig? Media Creation Tool finner du her. Windows-nøkkelen finner du på et klistremerke en plass på kabinettet. Merk at hvis nøkkelen ikke er for 10 og du ikke har oppgradert den, så vil den ikke funke med Windows 10. Endret 30. august 2016 av Dragen Lenke til kommentar
kanikkedata.no Skrevet 30. august 2016 Forfatter Del Skrevet 30. august 2016 Nei. Men du må kjøpe en minnepinne på minst 8 GB. Er den formatert riktig? Media Creation Tool finner du her. Windows-nøkkelen finner du på et klistremerke en plass på kabinettet. Merk at hvis nøkkelen ikke er for 10 og du ikke har oppgradert den, så vil den ikke funke med Windows 10. Pcen er orginalt med windows 8 Står på siden. Men finner ikke noe kode. Med mindre det er en strekkode hvordan vet jeg om minnepinnen er formatert? Lenke til kommentar
kanikkedata.no Skrevet 30. august 2016 Forfatter Del Skrevet 30. august 2016 Nei. Men du må kjøpe en minnepinne på minst 8 GB. Er den formatert riktig? Media Creation Tool finner du her. Windows-nøkkelen finner du på et klistremerke en plass på kabinettet. Merk at hvis nøkkelen ikke er for 10 og du ikke har oppgradert den, så vil den ikke funke med Windows 10. Men den hadde ikke samme meny som windows 8 før i dag, da var den lik windows 10 ser jeg nå.. Lenke til kommentar
Khrathrox Skrevet 2. september 2016 Del Skrevet 2. september 2016 bruker du USB 3.0 porter på maskinen når du skal installere Windows igjen (de blå portene)? Dette er ikke anbefalt, da i fleste tilfeller BIOS ikke har tilgang til USB 3.0 driverene når du har en disk uten OS på. Jeg ville prøvd å koble minnebrikken til en USB 2.0 port (De sorte), slik at du får installert Windows. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå