Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe moped

chrimE

Anbefalte innlegg

Hei. 1. Skal muligens kjøpe en Peugeot XPS 50cc 2005 mod. Den må på visning ifølge eieren fordi den bråker for mye (har også trim, men originaldelene følger med). Vil dette påvirke meg på noen som helst måte når jeg skal ta den på visning, altså siden forrige eier evt har gjort noe "ulovlig" med den (trim, bråk)?

2. Kan jeg kjøre den som en crosser (bare i skogen, ikke på veien), uten skilter? Altså sånn at jeg slipper forikring, avgifter etc som om den skulle vært en "vanlig" moped.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du må vise den så må du også ta bort trimmingen, eventuelt montere originalt eksosanlegg.

Men hvis du skal bruke den på privat grunn og ikke på veien så kan du levere inn skiltene og kjøre så mye du ønsker, men da har du heller ingen forsikring som er gyldig så det må du tenke på.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvor mye en kontroll koster, men du blir ikke straffet p.g.a. hva tidligere eier har gjort. Hvis du skal ha skilt på den så bør du sette den tilbake til original stand før visningen, da blir den sikkert godkjent og du kan kjøre med god samvittighet.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvor mye en kontroll koster, men du blir ikke straffet p.g.a. hva tidligere eier har gjort. Hvis du skal ha skilt på den så bør du sette den tilbake til original stand før visningen, da blir den sikkert godkjent og du kan kjøre med god samvittighet.

OK takk for svar! 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...