chrimE Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Hei. 1. Skal muligens kjøpe en Peugeot XPS 50cc 2005 mod. Den må på visning ifølge eieren fordi den bråker for mye (har også trim, men originaldelene følger med). Vil dette påvirke meg på noen som helst måte når jeg skal ta den på visning, altså siden forrige eier evt har gjort noe "ulovlig" med den (trim, bråk)? 2. Kan jeg kjøre den som en crosser (bare i skogen, ikke på veien), uten skilter? Altså sånn at jeg slipper forikring, avgifter etc som om den skulle vært en "vanlig" moped. Lenke til kommentar
El burro Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Hvis du må vise den så må du også ta bort trimmingen, eventuelt montere originalt eksosanlegg. Men hvis du skal bruke den på privat grunn og ikke på veien så kan du levere inn skiltene og kjøre så mye du ønsker, men da har du heller ingen forsikring som er gyldig så det må du tenke på. 1 Lenke til kommentar
chrimE Skrevet 30. august 2016 Forfatter Del Skrevet 30. august 2016 Takk for svar! Drar man til Statens Vegvesen for å ta den på visning? Hvor mye koster det? Og det er vel ikke sånn at jeg blir straffet for noe forrige eier har gjort, selv om jeg skal ta den på visningen? Lenke til kommentar
El burro Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Jeg vet ikke hvor mye en kontroll koster, men du blir ikke straffet p.g.a. hva tidligere eier har gjort. Hvis du skal ha skilt på den så bør du sette den tilbake til original stand før visningen, da blir den sikkert godkjent og du kan kjøre med god samvittighet. Lenke til kommentar
chrimE Skrevet 31. august 2016 Forfatter Del Skrevet 31. august 2016 Jeg vet ikke hvor mye en kontroll koster, men du blir ikke straffet p.g.a. hva tidligere eier har gjort. Hvis du skal ha skilt på den så bør du sette den tilbake til original stand før visningen, da blir den sikkert godkjent og du kan kjøre med god samvittighet. OK takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå