Gå til innhold

PC-skjerm for spilling i 1080p maks 3500,-


Mala

Anbefalte innlegg

Må få orden på PC-hjørnet mitt snart og ønsker en habil skjerm for som egner seg for spill. Dagens rigg er ikke noe fra øverste hylle, men det er ikke utenkelig at det kan bli ett nytt mid-speccet skjermkort i fremtiden. 

 

Hovedkort

Gigabyte GA-Z97MX-GAMING 5

Processor
Intel Core Core i5-4670K

Minne
Corsair 8GB DDR3 XMS3 Vengeance PC3-12800 1600MHZ CL9 (2X4GB)

GPU
Evga Geforce GTX 780

 

Ønsker gode farger og godt sortnivå om det er mulig i denne prisklassen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner jeg er litt fristet til å kjøpe en G-sync skjerm siden jeg først skal handle..men koster jo en gang litt mer da. Kommer neppe til å kjøpe ny GPU med det første, men en skjerm trenger jo i grunn NÅ :p

 

Ser denne AOC skjermen dukker opp som en billig utgave med G-sync, men har aldri hørt om merket før da.

 

https://www.komplett.no/product/815653/datautstyr/skjermer/skjermer/aoc-24-led-g-sync-g2460pg#

 

Skal jeg først handle noe brukbart vil jeg gjerne kjøpe trygt.

Lenke til kommentar

Hvis farger, sortnivå og innsynsvinkel er viktig, burde du se på noe annet enn TN. TN fungerer sikkert fint hvis du ikke er vant til annet. Problemet er når man går tilbake fra VA/IPS el. til TN.

 

Når det er sagt, så koster det endel å få i pose og sekk med tanke på farger/sortnivå og oppdateringsfrekvens.

 

 

AOC er et ganske stort merke når det kommer til skjermer. Det er bare at det ikke har blitt solgt så mye av det i Norge.

Slenger med en omtale av skjermen du linket til. Virker som en fin skjerm.

https://pcmonitors.info/reviews/aoc-g2460pg/

Lenke til kommentar

Fikk du bestemt deg for skjerm Mala, eller venter du?

 

Jeg er i akkurat samme marked selv. Har vurdert høyere oppløsning, men med mitt 980m (bærbar) vet jeg at 1080p er det mest fornuftige. Har sett på AOC-skjermen selv, angrer på at jeg ikke slo til på demotilbud på komplett (- 1000) for en stund siden..

 

Ikke lett dette her, men må ha noe snart  :hmm:

Lenke til kommentar

Det ble faktisk en Asus ROG SWIFT PG278Q her..litt til og jeg kunne tatt IPS-utgaven men følte jeg knuste budsjettet allerede nå så :p Er vel ett av de bedre TN-panelene dette her..og for meg som aldri har hatt en IPS-skjerm er det sikker mer en OK nok til spilling.

 

Noen mener sikkert det er en toskete avgjørelse og at jeg burde spandert på meg ett nytt skjermkort først. Men da måtte jeg uansett hatt en OK skjerm i tillegg, siden jeg i dag har ca. 0 monitorer tilgjengelig.

 

Men nå har jeg i hvertfall en dugende skjerm i noen år får jeg håpe. Fant ett rimelig GTX 780 på brukten også, så da får jeg i det minste litt mer futt under panseret.

 

Uansett 45 dagers åpent kjøp så bør vel rekke å bli overbevist :roll:

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Det ble faktisk en Asus ROG SWIFT PG278Q her..litt til og jeg kunne tatt IPS-utgaven men følte jeg knuste budsjettet allerede nå så :p Er vel ett av de bedre TN-panelene dette her..og for meg som aldri har hatt en IPS-skjerm er det sikker mer en OK nok til spilling.

 

Noen mener sikkert det er en toskete avgjørelse og at jeg burde spandert på meg ett nytt skjermkort først. Men da måtte jeg uansett hatt en OK skjerm i tillegg, siden jeg i dag har ca. 0 monitorer tilgjengelig.

 

Men nå har jeg i hvertfall en dugende skjerm i noen år får jeg håpe. Fant ett rimelig GTX 780 på brukten også, så da får jeg i det minste litt mer futt under panseret.

 

Uansett 45 dagers åpent kjøp så bør vel rekke å bli overbevist :roll:

Jeg ville returnert og valgt BenQ xl2411z istedet og brukt pengene på et bedre skjermkort eller hva du måtte ønske istedet.

 

Har testet asus 278q og 279q, og xl2411Z er akkurat like bra bilde på(om ikke bedre) etter kalibrering i mine øyne.

G-Sync er kjekt om du ikke klarer å opprettholde 100fps, men generelt sett ikke et must.

Asus har også rævva QC på skjermene, så ikke vær lei deg om du får feil på skjermen etter kort tid ;)

 

Jeg ville returnert den, kjøpt xl2411z og spart den 5000 lappen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...