finfyr Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Har en note 4 som er vanskelig å samarbeide med. Får noen feilmelding av og til, virker som det er noe med software. Var innom Netcom butikk idag og ville ha de til å se på den. Men på grunn av ødelagt skjerm, så var det ikke noe de kunne gjøre. Ødelagt skjerm kunne bety at noe var ødelagt inne i telefonen... Hun mente dette kom tydelig fem i kjøpsloven. Ser ikke helt argumentasjonen. Om bilen min har fått riper i lakken og motoren ikke fungerer, vil forhandler da kunne nekte meg å fikse motoren? 1 Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Det hun mente var kanskje at det er en sammenheng mellom den feilen du vil reklamere på, og den ytre skaden som er påført av deg. Det må i så fall butikken dokumentere. Da vil det ofte være slik at du må betale reparasjonen dersom det faktisk viser seg å være en slik sammenheng. Nå er du i den heldige situasjon at butikken har avvist å ta inn reklamasjonen, for da er spørsmålet om du kan la noen andre reparere den, og de dokumentere eventuell sammenheng. Det er heldig fordi sjansen er større for en uhildet vurdering. Dessverre blir det nok vanskelig å få butikken til å ta regningen, selv om du skulle ha krav på det. Andre får svare med paragrafer og rettspraksis. 1 Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Ripe i lakken på bilen er litt anderledes enn knust skjerm på telefonen. Dersom du har hatt en front mot frontkollisjon med bilen din for 1 år siden men den har fungert fint fram til nå, så vil gjerne bilselger stille seg skeptisk til at krasjet er urelatert til motorsvikten. De burde selvfølgelig tilbudt å ta den inn og informert at hvis verkstedet kan dokumentere at skjermen er årsaken til svikten så er det du som sitter med regningen. 1 Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Skadet/ødelagt skjerm tyder på skade etter fall eller slag. Erfaringsmessig vil dette ofte også gi skade på hovedkort. En skadet komponent eller et skadet loddepunkt kan gi forskjellige difuse feil som ofte forverres over tid. Fysiske skader kan også gjøre at det kommer fuktighet inn i enheten, og det kan gi mange "morsomme" feil. 2 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 (endret) Fikk saltvann i en "kredittkorttelefon" en gang. Funka som juling i nesten et år etterpå, men når feilene startet så var det jo ganske åpenbart hva som var årsaken. Det er ganske sensitive greier inni der og som D skriver så vil en maskinvarefeil forårsaket av X, der garanti etc ikke gjelder (skjermulykken), ikke alltid merkes med en gang, det tar ofte litt tid. Netcom er ikke interresert i å fikse noe du har ødelagt selv. Det blir vanskelig, antagelig umulig, å bevise at denne feilen har oppstått "av seg selv" uavhengig av skjermen og motsatt. En eventuell feilsøking gjort av et uavhengig verksted vil koste mer enn det smaker. Edit; "Fikk saltvann i" betyr at jeg badet med den i 10-15 minutter Endret 31. august 2016 av SlikGårNoDagan 1 Lenke til kommentar
Zash Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Hun mente dette kom tydelig fem i kjøpsloven. Ser ikke helt argumentasjonen. Om bilen min har fått riper i lakken og motoren ikke fungerer, vil forhandler da kunne nekte meg å fikse motoren? Du er i hvert fall på bærtur med analogien din. Noe mer passende hadde vært at bilen var knust, og du klaget på ulyd fra motoren... 1 Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Du kan vel kreve at forhandleren du kjøpte telefonen hos, sender den inn til verksted. Men om de finner ut at feilen du opplever er direkte eller indirekte forårsaket av den ødelagte skjermen, så får du et prisoverslag. Sier du nei takk til prisoverslaget, må du stort sett betale for å få telefonen tilbake (betaling for forundersøkelse og frakt). Alternativet er at de skroter den, som oftest gratis. De kan også kreve betalt for å fikse skjermen, selv om det ikke er grunnen til feilen. Grunnen til det, er at når man åpner en ødelagt skjerm, så kan skaden forverres i en slik grad at skjermen blir ubrukelig. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 Om det er software vil nok en tilbakestilling gjøre susen. Prøv det først 1 Lenke til kommentar
ILunde Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 Et problem for verkstedet om du evt. sender den inn er at en knust skjerm kan gi problemer med demontering / montering da det ikke er sikkert de vil kunne sette den sammen igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå