AnonymDiskusjon Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 tittelen sier mye, jeg klarer ikke å la være å tenke på hva andre tenker, så mye at det skaper problematikk i hverdagen. Det er egentlig ganske tragikomisk, da mye av det jeg gjør blir gjort kun fordi jeg er redd for hva andre tenker. Noen tilfeller så kan det være at jeg blir flau over noe som ingen andre blir flau over, fordi jeg er redd for hva andre tenker. Dette kan være ting som å snakke lit for høyt i offentligheten eller lignende, jeg får kommentarer fra både kjæreste og venner at jeg er for forsiktig på den fronten. For å beskrive bedre hvor absurde situasjonene kan være så har jeg tidligere akseptert jobber jeg på ingen måte ville ha fordi jeg ikke ville skuffe arbeidsgiver. Jeg vet det er latterlig i det jeg gjør det, men jeg tenker at nå sårer jeg ikke arbeidsgiver (selv om dette er helt feil). Dersom noen ringer meg klokken 3 om natten og spør om å bli henta så hopper ejg inn i bilen og henter selv om jeg ikke er særlig begeistret for vedkommende. Ett siste eksempel er at dersom kjæresten spør om jeg har planer f.eks ikveld, så sier vi at ejg har avtalt med kompiser, så sier jeg det og da sier hun at det er greit. Men når jeg da drar ut med kompiser så klarer jeg ikke hygge meg fordi jeg har råtten samvittighet for at jeg dropper henne, dette gjelder forøvrig ikke bare kjæresten. Som sagt så forstyrrer dette hverdagen min og jeg bruker gjerne mer tid på ting enn nødvendig og jeg klarer bare ikke la være. Vet ikke helt om noen får hjulpet meg med dette, jeg er bare litt lei... Anonymous poster hash: 17e4a...f20 Lenke til kommentar
G27 Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Vit dette; du kan ikke gjøre alle fornøyd, og du kan ikke styre hva andre tenker. 2 Lenke til kommentar
12345677 Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 (endret) . Endret 22. september 2016 av Lithe 1 Lenke til kommentar
Andysowhatgg Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 (endret) Jeg har ikke tid akkurat nå for å komme med beviser på det jeg sier. Men du skal kunne ta noen enkle søk på nette for å finne påstanden min. Siden det er gjort studier på området. Mennesker prater noe som 80%-90% i gjennomsnitt om segselv i samtaler, deres følelser og deres meninger om andre personer. Hva de tenker og hva de mener om noe. Tankene våre omhandler også 80%-90% om segselv. Morsomt hvordan hva vi prater om henger sammen med hva vi tenker. "Nå prater jeg ut av personlig erfaring." Akkurat som de tankene du kommer med nå. De handler om hva du er redd for, du er redd for det ukjente i andre mennesker, osv osv osv. Disse tankene bunner hovedsakelig hos deg. Det eneste du lurer på om andre er "hva tenker andre på?" Det vil si at teksten du skriver omhandler faktisk ca 98% om degselv. Hvis du da tenker hvor mange mennesker hver enkelte person har å tenke på, og de bruker bare 15% av alle sine tanker på å tenke på de. Så blir det ganske ubetydelig hva egentlig andre mennesker tenker om deg.Vist jeg tar et teit matematisk eksempel. Jeg bor alene, det har jeg gjort i nå 7år. Pappa pleier å ringe meg iblant på telefonen for å fortelle meg hva han holder på med. Pappa vet jeg bor med 2 andre stykker, også møter han ca 5stykker på jobb. Jeg skal vedde at han bruker ca halvparten av de tankene han tenker på løpet av en dag, på de to menneskene han bor med. Så da har han ca 7.5% igjen. Han bruker sikkert ca 5 av disse % til å tenke på de på jobb. Så da er ca 2.5% av tankene til fattern omhandler alle andre han ikke møter i hverdagen. Siden vi bare prater i blant. SKal jeg tro han bruker så lite som 0.5% av tankene sine på å tenke på meg.Da tenker jeg. da har han ca 2% av resten av tankene sine på å tenke på alle andre mennesker som jeg ikke har nevnt. Si at fattern bruker 1% på å tenke på deg TS. (noe som er ekstremt lite sannsynelig.) Da må det være 90mennesker som pappa som tenker på deg, for å tenke mer på deg enn det du gjør. (jeg er usikker om jeg i det heletatt møter så mange mennesker løpet av en dag engang. xD) Så hvorfor du bryr deg hva andre tenker... Det lurer jeg virkelig på. Mest sannsynelig tenker de ikke på deg. (det er nok hovedgrunnen for at man føler seg ensom i en folkemengde.)Sannsyneligheten at de tenker: "Jeg er glad det ikke skjedde meg." eller "nå føler jeg meg heldig." er veldig mye større enn at mennesker tenker ting som. "Oi, hu er kjemperar, hun skal jeg ikke ha noe med å gjøre." eller "huff, hun er jo helt katostrofalt bak mål. Nei, æsj!" Endret 4. september 2016 av Andysowhatgg 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå