fudun Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Hei, skal studere i skottland et halvt år, og nørd som man er, kan jeg ikke leve uten pc'n. Men bærbar har jeg ikke råd til, og jeg har en veldig ok stasjonær maskin her hjemme... Problemet er bl.a. frakt av skjerm. Det blir såpass dyrt med post eller på flyet, at det er mulig jeg må droppe (30 kg er dyrt å frakte...) Hvis det ikke dukker opp noe lurt, så kjøper jeg nok noe der. Tenkte kanskje på å kjøpe brukt på eBay eller noe. Hva bruker folk der borte egentlig når de skal kjøpe ny eller brukt hardware? - Jeg kommer sikkert til å trenge noe småtteri utover året også. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 denne er ikke så dum da: http://www.overclockers.co.uk Lenke til kommentar
Datafyr Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 I UK handler man jo helt klart fra www.komplett.co.uk, da får man sannsynligvis også service hjemme i Norge om det skulle vært noe feil med varen når man flytter hjem til Norge igjen. Helt klart fordeler med store multinasjonale selskaper som Komplett ! Lenke til kommentar
fudun Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 Takker alle sammen. Komplett så helt greit ut. Hvor dyrt er frakt i storbritannia? Noen som har vært litt der borte og kan gi meg noen hint på hva som er billigere/dyrere der borte? F.eks mobiltelefoner/klær osv? Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Det du kan gjøre er at du skrur fra hverandre de delene du har i maskinen i dag. Kjøper deg et billig kabinett og skjerm når du kommer bort og setter maskinen sammen igjen. Utrolig hvor liten plass en datamaskin tar når du har skrudd den i biter og pakker det fint sammen. Harddiskene tar du i håndbagasjen så er du bedre sikret mot slag og støt. Det går greit gjennom røntgenmaskinene de har på flyplassene og. Finner du deg et kabinett til 500 og en crt skjerm til 1500 har du kommet deg ganske billig ifra det. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Jeg var i England for ca 2 uker siden, og stort sett er hardware litt dyrere i England enn i Norge. Det som derimot er mye billigere i England er spill - ca. 40% billigere enn her............. Lenke til kommentar
fudun Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 @Stonescream: Å bare ta med innmaten var faktisk første planen min, men nå ser det ut til at kabinettet mitt kanskje kan haike med bil over, men skjermen får nok fortsatt ikke plass. Men jeg trenger uansett nytt kabinett da. Hater virkelig Aopen HQ08. Stort, trangt og upraktisk. I tillegg støyer strømforsyninga, og kjølinga er dårlig. Tror jeg skal ha med alle diskene som er når jeg drar over... fylle opp først. Der jeg skal flytte er det ikke mulighet for bredbånd, bare modem... (Lousy campus...) Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 ja har hatt HQ08 selv *grøsse* en 17" lcd skjerm kan du jo enkelt få med deg. eller en 15" om du bare trenger maskinen til litt skriving og slikt. Klær driter du i å ta med deg. Du finner helt sikkert kulere ting dit du flytter så hvorfor drasse med seg for mye? Nok til å pakke inn datamaskinen og en liten nusselig flatskjerm holder nok. her jeg bor har vi heldigvis fiber nå, men en lang kamp og underskriftskampanjer måtte til. Sopp er ikke så raske til å forstå at en radiolink med effektive 5mbit/s ikke holder til 80 stk. Lenke til kommentar
fudun Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 (endret) Du tenker veldig likt som meg, stonescream. Men jeg dropper nok lcd. Kjøpte meg en ganske bra 19" CRT tidligere i år, angrer litt på at jeg ikke kjøpte LCD, men det var snakk om penger også da. Får heller klare meg med en drittskjerm der borte. Kanskje jeg finner noe brukt. Endret 30. november 2003 av fudun Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå