Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Apple-bot kan gi Irland milliard-overskudd

Anbefalte innlegg

Tom for argumenter siden du må til til noe som likner veldig på Ad Hominem? Men det er greit, er ikke spesielt givende å diskutere med deg heller, alt jeg hører fra av argumenter fra din side er "mer stat, mer stat".

Nei, jeg har mange argumenter men det er rimelig poengløst når du fornekter og forvrir alt.

Du har ditt livssyn og jeg kjenner din type og vet av personlig erfaring at noe videre diskusjon på dette ikke kommer til å være konstruktivt.

Men jeg kan avslutte med noen sitater fra noen vise mennesker, kanskje du kan lære noe av de.

Ja, at "vise menn" sier fantastiskt mye idiotiskt. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+2534

Det er jo landene Apple opererer i som blir snytt for skattepenger, altså vanlige folk på gata som for konsekvens får høyere skatter.

Det er ikke EU som institusjon som får disse pengene. 

Er Irland sine innbyggere skyldig innbyggere i andre land penger?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Nei, jeg har mange argumenter men det er rimelig poengløst når du fornekter og forvrir alt.

Du har ditt livssyn og jeg kjenner din type og vet av personlig erfaring at noe videre diskusjon på dette ikke kommer til å være konstruktivt.

Like måte du.

Ja, at "vise menn" sier fantastiskt mye idiotiskt. 

Hører heller på de enn den idiotien som mange sosialdemokrater kommer med.

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar

Så kjære Aiven, tror du bør sette deg inn i hva det dobbeltmoral er: det som HADDE vært dobbeltmoralsk, det hadde vært om jeg hadde forlangt at andre skulle betale skatt og ikke betale selv samtidig som jeg hadde benyttet meg av 'goder' som andre har betalt for.

Det var du sjøl som sa at du gjerne kunne bodd i Norge og levd på andre skattebetaleres goder, mens du betalte nullskatt til Sverige. Gullfiskhukommelse?

Endret av Aiven
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Det var du sjøl som sa at du gjerne kunne bodd i Norge og levd på andre skattebetaleres goder, mens du betalte nullskatt til Sverige. Gullfiskhukommelse?

Nå konstruerer du bare en kjempestor stråmann. Enten det eller så fabler du. Jeg har vel aldri sagt at jeg synes det er greit å leve på norske skattebetaleres penger samtidig som jeg betaler "nullskatt til Sverige". Det jeg derimot ikke har noen skrupler med å gjøre, det er å forsyne meg grovt av velferdsstatens goder så lenge jeg blir tvunget til å betale skatt.

Lenke til kommentar

Nå konstruerer du bare en kjempestor stråmann. Enten det eller så fabler du. Jeg har vel aldri sagt at jeg synes det er greit å leve på norske skattebetaleres penger samtidig som jeg betaler "nullskatt til Sverige". Det jeg derimot ikke har noen skrupler med å gjøre, det er å forsyne meg grovt av velferdsstatens goder så lenge jeg blir tvunget til å betale skatt.

Og vi siterer:

Jeg har inngått en ny og bedre skatteavtale med Sverige, skattene i Norge var så høye så jeg fikk en bedre deal i Sverige så nå har jeg sluttet å betale skatt i Norge til tross for at jeg faktisk jobber, bor og nyter godt av fordelene i Norge.

Høres det fornuftig ut?

Dersom det du skriver her faktisk hadde vært mulig så høres det veldig fornuftig ut. Jeg ville gjord det samme.

Men nå er vel det du skriver bare her et fiktivt scenario.

Litt glemsk du kanskje?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Og vi siterer:

Jeg har inngått en ny og bedre skatteavtale med Sverige, skattene i Norge var så høye så jeg fikk en bedre deal i Sverige så nå har jeg sluttet å betale skatt i Norge til tross for at jeg faktisk jobber, bor og nyter godt av fordelene i Norge.

Høres det fornuftig ut?

Dersom det du skriver her faktisk hadde vært mulig så høres det veldig fornuftig ut. Jeg ville gjord det samme.

Litt glemsk du kanskje?

Her hopper du og spretter vi til konklusjoner og tryller stråmann ut av hatten skjønner jeg. Det jeg skrev der er på ingen måte i konflikt med det andre jeg har skrevet. 

Om reglene var sånn at det fantes et smutthull som gjorde det mulig for meg å betale "nullskatt" til Sverige fremfor å betale 35% her i Norge, da hadde det ikke vært noe dobbeltmoralsk av meg å benytte meg av nevnte smutthull. Dersom Staten krever at jeg skal betale skatt som skal gå til ymse 'goder' (noe den jo gjør), samtidig som den samme staten ikke gjør noe med fiktive smutthull som gjør at man kan la være å betale skatt; da får staten selv stå for det. Så lenge jeg opererer lovlig innenfor rammene av systemet gjør jeg verken noe dobbeltmoralsk eller ulovlig.

Dobbeltmoral, det er å preke om at noen skal oppføre seg slik og sånn samtidig som man selv lar være å gjøre det samme selv, evt gjør det stikk motsatte. Jeg forlanger ikke at noen skal betale for meg så ser ikke helt hva denne dobbeltmoralen er. Dersom andre inisterer på at jeg skal være del av et system der man har tilgang til "gratis" ditt og "gratis" datt, og at jeg skal måtte være med å betale for dette systemet; da får de ta det på sin egen kappe om de ikke har gjort reglene så vanntette at man ikke kan slippe unna. Dersom jeg finner en måte å slippe unna denne tvangen på uten å risikere fengsel og straff, da vil jeg selvsagt gripe den sjansen. Fra mitt ståsted er det fullstendig rasjonelt å forsøke å slippe unna et tvangsbasert system på samme måte som en urettferdig fengslet mann vil forsøke å komme ut.

Så hvem som er umoralsk/dobbeltmoralistisk her er nok deg selv. Du er tilhenger av et system som krever at alle skal være med på et spleiselag enten de vil eller ikke, og du er villig til å bruke statlig makt for å få alle til å betale inn til dette spleiselaget.

Du fremlegger så et hypotetisk scenario hvor man lovlig kan slippe å betale skatt, for så beskylde de som benytter seg av dette scenarioet for å være dobbeltmoralske. 

Så gratulerer: du kan nå stryke både stråmannsargumentasjon og flytting av målposten fra din "bucket list".

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar

Og vi siterer:

Høres det fornuftig ut?

Litt glemsk du kanskje?

Her hopper du og spretter vi til konklusjoner og tryller stråmann ut av hatten skjønner jeg. Det jeg skrev der er på ingen måte i konflikt med det andre jeg har skrevet. 

Om reglene var sånn at det fantes et smutthull som gjorde det mulig for meg å betale "nullskatt" til Sverige fremfor å betale 35% her i Norge, da hadde det ikke vært noe dobbeltmoralsk av meg å benytte meg av nevnte smutthull. Dersom Staten krever at jeg skal betale skatt som skal gå til ymse 'goder' (noe den jo gjør), samtidig som den samme staten ikke gjør noe med fiktive smutthull som gjør at man kan la være å betale skatt; da får staten selv stå for det. Så lenge jeg opererer lovlig innenfor rammene av systemet gjør jeg verken noe dobbeltmoralsk eller ulovlig.

Dobbeltmoral, det er å preke om at noen skal oppføre seg slik og sånn samtidig som man selv lar være å gjøre det samme selv, evt gjør det stikk motsatte. Jeg forlanger ikke at noen skal betale for meg så ser ikke helt hva denne dobbeltmoralen er. Dersom andre inisterer på at jeg skal være del av et system der man har tilgang til "gratis" ditt og "gratis" datt, og at jeg skal måtte være med å betale for dette systemet; da får de ta det på sin egen kappe om de ikke har gjort reglene så vanntette at man ikke kan slippe unna. Dersom jeg finner en måte å slippe unna denne tvangen på uten å risikere fengsel og straff, da vil jeg selvsagt gripe den sjansen. Fra mitt ståsted er det fullstendig rasjonelt å forsøke å slippe unna et tvangsbasert system på samme måte som en urettferdig fengslet mann vil forsøke å komme ut.

Så hvem som er umoralsk/dobbeltmoralistisk her er nok deg selv. Du er tilhenger av et system som krever at alle skal være med på et spleiselag enten de vil eller ikke, og du er villig til å bruke statlig makt for å få alle til å betale inn til dette spleiselaget.

Du fremlegger så et hypotetisk scenario hvor man lovlig kan slippe å betale skatt, for så beskylde de som benytter seg av dette scenarioet for å være dobbeltmoralske. 

Så gratulerer: du kan nå stryke både stråmannsargumentasjon og flytting av målposten fra din "bucket list".

Solidaritet er åpenlyst et totalt ukjent begrep for deg og din tolkning av moral er særdeles frynsete.

Ærlig talt, hvorfor flytter du ikke bare til en øde øy istede så kan du traske rundt og være så egoistisk selvsentrert som du måtte ønske?

Sånn som du oppfører deg så betviler jeg du kommer til å bli mye savnet her. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Solidaritet er åpenlyst et totalt ukjent begrep for deg og din tolkning av moral er særdeles frynsete.

Ærlig talt, hvorfor flytter du ikke bare til en øde øy istede så kan du traske rundt og være så egoistisk selvsentrert som du måtte ønske?

Se her, jeg kan også komme med flåsete kommentarer:

----------------------------------------------------------------------

Respekt for enkeltindividets rettigheter er åpenlyst et totalt ukjent begrep for deg, og din tolkning av moral er særdeles frynsete.

Og hvorfor flytter ikke bare du til en øde øy? Dersom du ikke tåler at noen har andre synspunkter enn deg selv så har du vel ikke noe i et samfunn å gjøre? 

Slik som du debatterer så betviler jeg at du kommer til å bli mye savnet her. 

Hva synes du om det? Jeg kan også spille din melodi.

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar

Og vi siterer:

Høres det fornuftig ut?

Litt glemsk du kanskje?

Aka "Føkk dette systemet, jeg liker ikke hvordan det drives så jeg kan bare ta meg til rette". Fint at vi er enige.

Jeg konstaterer at du ikke har så god tak på begrepene umoral, dobbeltmoral eller stråmann, men det var da heller ikke forventet. Forøvrig kan det passe å minne om at å tro at "moral er det samme som hva som er lovlig" historisk sett har fått veldig dårlige konsekvenser i mange land.

Endret av Aiven
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Se her, jeg kan også komme med flåsete kommentarer:

Respekt for enkeltindividets rettigheter er åpenlyst et totalt ukjent begrep for deg, og din tolkning av moral er særdeles frynsete.

Og hvorfor flytter ikke bare du til en øde øy? Dersom du ikke tåler at noen har andre synspunkter enn deg selv så har du vel ikke noe i et samfunn å gjøre? 

Slik som du debatterer så betviler jeg at du kommer til å bli mye savnet her. 

Hva synes du om det? Jeg kan også spille din melodi.

Fordi i ditt tilfelle går det forbi synspunkter, du snakker rett ut at du ville ha misbrukt velverdssystemet for alt det er verdt om gitt sjangsen, ergo er du åpenlyst en ekstremt selvsentrert person som gir en god faen i samfunnet og fellesskapet og sånne mennesker har jeg lite til overs for og må gjerne pelle seg utav landet.

Jeg trenger ikke å flytte til en øde øy fordi jeg har ikke noe problem med å leve i ett samfunn med andre mennesker og være solidarisk.

Endret av Grumphy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Fordi i ditt tilfelle går det forbi synspunkter, du snakker rett ut at du ville ha misbrukt velverdssystemet for alt det er verdt om gitt sjangsen, ergo er du åpenlyst en ekstremt selvsentrert person som gir en god faen i samfunnet og fellesskapet, og sånn mennesker har jeg lite til overs for og må gjerne pelle seg utav landet.

Straaaw-maaaaan. Se her du kan få denne av meg:
StrawMan2.jpg

Du har overhodet ikke lest noe av det jeg skrev. Det jeg har skrevet er at gitt muligheten til å på en lovlig måte slippe å måtte forholde meg til denne tvangen som er dagens velferdsstat, da ville jeg grepet denne sjansen med begge hender. At du og andre sosialdemokrater tvinger meg inn i et system jeg ikke ønsker å være en del av, det får dere ta på deres egen kappe. Evt så kan du jo "pelle deg ut av landet" om du ikke tåler at andre mennesker er uenige med deg.
Jeg trenger ikke å flytte til en øde øy fordi jeg har ikke noe problem med å leve i ett samfunn med andre mennesker og være solidarisk.
Næmen da har vi jo noe til felles, jeg har heller ikke noe problem med å leve i et samfunn med andre mennesker ELLER å være solidarisk. Men i motsetning til deg så er ikke jeg avhengig av staten for å kunne leve i fred med andre eller vise solidaritet med de mindre heldige.
Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Aka "Føkk dette systemet, jeg liker ikke hvordan det drives så jeg kan bare ta meg til rette". Fint at vi er enige.

Jepp, jeg tar meg til rette innenfor rammene av loven. Liker du det ikke så kan du jo ta Grumpy sin oppfordring om å "pelle deg ut av landet"?

Jeg konstaterer at du ikke har så god tak på begrepene umoral, dobbeltmoral eller stråmann, men det var da heller ikke forventet.

Ditto.

Forøvrig kan det passe å minne om at å tro at "moral er det samme som hva som er lovlig" historisk sett har fått veldig dårlige konsekvenser i mange land.

Ja det er jo bare å se på alle de folkemordene som er begått i sosialismens navn.

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar

Forøvrig kan det passe å minne om at å tro at "moral er det samme som hva som er lovlig" historisk sett har fått veldig dårlige konsekvenser i mange land.

Ja det er jo bare å se på alle de folkemordene som er begått i sosialismens navn.

Et ikke helt ueffent eksempel som du tilfeldigvis valgte. Men jeg skjønner ikke hvorfor du klager, de følger jo loven? Alt er greit så lenge man følger loven!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Et ikke helt ueffent eksempel som du tilfeldigvis valgte. Men jeg skjønner ikke hvorfor du klager, de følger jo loven? Alt er greit så lenge man følger loven!

De sosialistene som utførte folkemordene legitimerte det vel med at de fulgte loven og at det de gjorde var "til det felles beste". Men hva vet jeg, jeg aner ikke hvordan sinnsyke mennesker tenker.

Ellers så har jeg vel aldri påstått at "alt greit så lenge man følger loven". Men siden du insinuerer at jeg faktisk mener det så kan du få samme gave som jeg ga til Grumpy:

StrawMan2.jpg

Men jeg følger sosialdemokratenes lover, noe som innebærer at jeg må gi fra meg deler av min inntekt som skal gå til "gratis" ditt og "gratis" datt. Jeg liker det ikke men jeg gjør det for ikke å bli kastet i fengsel.

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar

De sosialistene som utførte folkemordene legitimerte det vel med at de fulgte loven og at det de gjorde var "til det felles beste". Men hva vet jeg, jeg aner ikke hvordan sinnsyke mennesker tenker.

Ellers så har jeg vel aldri påstått at "alt greit så lenge man følger loven".

Men jeg følger sosialdemokratenes lover, noe som innebærer at jeg må gi fra meg deler av min inntekt som skal gå til "gratis" ditt og "gratis" datt. Jeg liker det ikke men jeg gjør det for ikke å bli kastet i fengsel.

Alt er greit, så lenge det er lovlig og man ikke er sosialist, skjønner. Endret av Aiven
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Alt er greit, så lenge det er lovlig og man ikke er sosialist, skjønner.

Se her, du kan få en til stråmann av meg. 

strawman.jpg

Synes den var ganske fin jeg.

EDIT: Men gir meg for helgen nå, du kan fortsette å argumentere med stråmennene jeg har gitt deg så lenge.

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar

Alt er greit, så lenge det er lovlig og man ikke er sosialist, skjønner.

Se her, du kan få en til stråmann av meg. 

strawman.jpg

Synes den var ganske fin jeg.

EDIT: Men gir meg for helgen nå, du kan fortsette å argumentere med stråmennene jeg har gitt deg så lenge.

Det er antakeligvis mer meningsfyllt ja :D

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...