runeb Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Jeg la merke til at det kun koster 332,- for en 1.4GHz Duron på komplett, så da tenkte jeg jeg kanskje skulle oppgradere min 700MHz. Hovedkortet mitt støtter opp til 1GHz med 200MHz FSB, mens den aktuelle prosessoren støtter 266MHz FSB. Jeg antar det ikke er noe problem å kjøre den med lavere klokke- og FSB-frekvens, men det hadde vært fint hvis noen som har peiling på sånt kunne bekrefte det. Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 (endret) Jeg la merke til at det kun koster 332,- for en 1.4GHz Duron på komplett, så da tenkte jeg jeg kanskje skulle oppgradere min 700MHz. Hovedkortet mitt støtter opp til 1GHz med 200MHz FSB, mens den aktuelle prosessoren støtter 266MHz FSB. Jeg antar det ikke er noe problem å kjøre den med lavere klokke- og FSB-frekvens, men det hadde vært fint hvis noen som har peiling på sånt kunne bekrefte det. Hvis du Har et gammelt Hovedkort, på Kun 200bus Så tviler jeg på at det går med en cpu på 266mhz bus, og foresten så mener jeg og ha hørt at det ikke går ann og sette inn de nye duronene på 266mhz bus på gamle hovedkort! Men jeg tror nok at det skulle være mulig og sette inn en eldre Duron 1300 på hovedkortet ditt! siden den er på 200mhz bus og også ikke er helt ny. hovedkortet mitt støtter også 1ghz står det i manualen min, men jeg har hatt Duron 1200 mhz i den før (200bus) og det virket fint! har nå Bestilt en Duron 1300 på Databutikken.com Til ca 300.-kr til og "leke" meg med. og får håpe denne også virker. det er jeg ganske sikkert på den gjør også, men vi får se.. får den om 2 dager. Kan gi tilbakeMelding på om det virket får meg, om du vil vite det. http://www.databutikken.com/no/default.php?artId=DUR1300 Endret 26. november 2003 av AMD_XP3000+ Lenke til kommentar
runeb Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 http://www.databutikken.com/no/default.php?artId=DUR1300 Lagerstatus: Mangelvare Men Multicom har i alle fall et par. Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 http://www.databutikken.com/no/default.php?artId=DUR1300 Lagerstatus: Mangelvare Men Multicom har i alle fall et par. hmm, ja det var jo litt dumt. men jeg bestilte der for ca 1uke siden. og jeg fått min. skal bare hente den! Får håpe de har noen igjen til deg da. Ellers så Går det jo ann og kjøpe brukt selvom det ikke er noe særlige billigere . men en Mulighet da... Lenke til kommentar
runeb Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 Ser ut som om hovedkortet mitt kan bruke langt raskere prosessorer enn jeg først trodde I alle fall i følge denne tråden på amdforums.com Så da prøver jeg meg nok heller med en XP2200 i stedet Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Ser ut som om hovedkortet mitt kan bruke langt raskere prosessorer enn jeg først troddeSå da prøver jeg meg nok heller med en XP2200 i stedet Har du sett på hjemmesiden til produsenten av hovedkortet ditt, der vil du nok få svaret om hvilken cpu du kan bruke i ditt kort. Sjekk også bios. Lenke til kommentar
runeb Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 Poenget er at det viser seg at en kan bruke langt nyere prosessorer enn det ASUS oppgir på sine hjemmesider (i alle fall hvis en skal tro alle innleggene på amdforums.com). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå