Gå til innhold

Ny prosessor i gammelt hovedkort

runeb

Anbefalte innlegg

Jeg la merke til at det kun koster 332,- for en 1.4GHz Duron på komplett, så da tenkte jeg jeg kanskje skulle oppgradere min 700MHz.

Hovedkortet mitt støtter opp til 1GHz med 200MHz FSB, mens den aktuelle prosessoren støtter 266MHz FSB. Jeg antar det ikke er noe problem å kjøre den med lavere klokke- og FSB-frekvens, men det hadde vært fint hvis noen som har peiling på sånt kunne bekrefte det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg la merke til at det kun koster 332,- for en 1.4GHz Duron på komplett, så da tenkte jeg jeg kanskje skulle oppgradere min 700MHz.

Hovedkortet mitt støtter opp til 1GHz med 200MHz FSB, mens den aktuelle prosessoren støtter 266MHz FSB. Jeg antar det ikke er noe problem å kjøre den med lavere klokke- og FSB-frekvens, men det hadde vært fint hvis noen som har peiling på sånt kunne bekrefte det.

Hvis du Har et gammelt Hovedkort, på Kun 200bus Så tviler jeg på at det går med en cpu på 266mhz bus, og foresten så mener jeg og ha hørt at det ikke går ann og sette inn de nye duronene på 266mhz bus på gamle hovedkort!

Men jeg tror nok at det skulle være mulig og sette inn en eldre Duron 1300 på hovedkortet ditt! siden den er på 200mhz bus og også ikke er helt ny.

hovedkortet mitt støtter også 1ghz står det i manualen min, men jeg har hatt Duron 1200 mhz i den før (200bus) og det virket fint! har nå Bestilt en Duron 1300 på Databutikken.com Til ca 300.-kr til og "leke" meg med. og får håpe denne også virker. det er jeg ganske sikkert på den gjør også, men vi får se.. får den om 2 dager.

Kan gi tilbakeMelding på om det virket får meg, om du vil vite det. :)

http://www.databutikken.com/no/default.php?artId=DUR1300

Endret av AMD_XP3000+
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...