Gå til innhold

Hardisk Støy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Prøv med å la disken ligge inni litt isopor......

Tror kanskje ikke isopor er en god ide, i og med at disken da vil bli fryktelig varm...

Nesquick boks med vann, og poser rundt disken... dette høres fryktelig skummelt ut synes jeg! :scared:

Dersom du kan skrape sammen et par hundrelapper, så er kanskje denne en god idé:

Zalman drevramme m/heatpipes

Den er både støydempende og har kjøling.

En noe billigere løsning er denne:

SmartCooler drevramme "SmartVibes"

En annen ting: IBM hadde tidligere et program som het "Acoustic Management" til sine disker, som lot deg justere støynivået selv. Kanskje Western Digital har noe lignende for sine disker?

Hadde ikke penger vært et problem, ville jeg helt klart anbefalt å bytte til en Seagate Barracuda disk. De er litt tregere (i alle fall teoretisk) enn WD diskene, men veldig, veldig stillegående.

Lenke til kommentar

Det var mange gode råd. Takk! :D

Har prøvd med gummi osv rund hardisk, men det er VELDIG trangt der hardiskene skal stå så det funker ikke. Isopor tror jeg ikke jeg tør tenke på engang (smelter når den blir varm). Å legge hardisken i vann er nok ikke så dumt, og om den blir &!¤#(!# kan jeg jo kjøpe en seagate barracuda :D Vi får se hva jeg finner på å gjøre.

Lenke til kommentar

Problemet med WD disker er som regel ikke vibrasjons støy men høyfrekvent støy som motoren lager (det er hvertfall slik hos meg). Det jeg kan anbefale er å lukke inn harddisken i en beholder av et eller annet slag. Men min WD disk blir en del varm så du bør montere vifte. Heldigvis så bruker jeg bare en WD 120GB disk som nødløsning til jeg får kjøpt med en til Seagate Barracuda disk :D (de er så si lydløse)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...