Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med hvilemodus på bærbar pc.

Anbefalte innlegg

Min ca. 1 måned gamle Lenovo Yoga 900 har oppført seg litt rart de siste dagene. Flere ganger når jeg tar PC-en ut av hvilemodus har jeg blitt møtt med en helt svart skjerm som blinker hvitt, noe som fører til at jeg må skru av og på PC-en med av-knappen for å kunne bruke den igjen. Etter dette skjedde tidligere i dag har jeg ikke lenger noen mulighet for å få PC-en i hvilemodus. Når jeg lukker lokket, som tidligere førte til hvilemodus, skrur PC-en seg helt av.

Når jeg trykker inn på "På/av" i start-menyen, der jeg tidligere hadde mulighet til å trykke hvilemodus, er det bare to muligheter, "avslutt" og "start på nytt". Hvilemodus er aktivert inne på strøminstillinger og jeg har har også kjørt en virus-scan av PC-en uten å finne noe. 

Endret av asgeir23
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min ca. 1 måned gamle Lenovo Yoga 900 har oppført seg litt rart de siste dagene. Flere ganger når jeg tar PC-en ut av hvilemodus har jeg blitt møtt med en helt svart skjerm som blinker hvitt, noe som fører til at jeg må skru av og på PC-en med av-knappen for å kunne bruke den igjen. Etter dette skjedde tidligere i dag har jeg ikke lenger noen mulighet for å få PC-en i hvilemodus. Når jeg lukker lokket, som tidligere førte til hvilemodus, skrur PC-en seg helt av.

Når jeg trykker inn på "På/av" i start-menyen, der jeg tidligere hadde mulighet til å trykke hvilemodus, er det bare to muligheter, "avslutt" og "start på nytt". Hvilemodus er aktivert inne på strøminstillinger og jeg har har også kjørt en virus-scan av PC-en uten å finne noe. 

Tja, du får gå inn på strøminnstillingene og sjekk å endre betingelser for at maskinen skal gå i hvilemodus.

Hvis ikke innstillingene er rett, så vil det ikke fungere. Og ta gjerne en tur innom kontrollpanel, system og sjekk egenskapene i Enhetsbehandling. Se etter om det er noen utropstegn bak driverne? (Gule)

Det står i detaljer om driverne skal ha tilgang på strøm mens de er i hvilemodus-. Får de det ikke, så kan det ikke virke.

Når det gjelder strømstyringsplan i strømstyring- kan du gå inn og sjekke at alt står rett?

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...