Tullballj Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Har en Renault Kangoo hvor servoen har begynt å "tute" eller ule når jeg vrir på rattet. Oljen ser ok ut. Kan det være at det hjelper å bytte olje selv om eller kan det være at pumpen begynner å takke for seg? Lenke til kommentar
Bad Dog Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Slakk servo-reim kanskje? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Min erfaring er at reim som piper og har unormalt kort levetid typer på at servopumpe holder på å ta kvelden. Pumpen har problemer med å opprettholde trykk pga indre lekkasje. Dermed belasted reim. Seff er første ting man sjekker reimen. Den er sikkert slitt pga den slitte pumpen. En flatreim varer svært lenge under normale betingelser. En annen ting jeg har merket meg at orginalreim fra Møller varer mye lengre enn andre. Ser ut som orginalreim er belagt på innsiden Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 30. august 2016 Forfatter Del Skrevet 30. august 2016 Noen som har oversikt over hvor eventuelt reimen sitter på bilen min? Er en 04 modell 1,5 Diesel. Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 31. august 2016 Forfatter Del Skrevet 31. august 2016 Kan se ut som det er en slik pumpe jeg har. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Hvor mange km har reimen rullet? Lenke til kommentar
joka Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 bilen din har elektrisk servopumpe... ingen reim Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 (endret) Om den uler så er det nok pumpen din som synger sine siste vers. Du kan sjekke nivå på servoolje og evt. bytte servoolje, men omsider så er det nok pumpen som må byttes. Endret 31. august 2016 av Gavekort Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 31. august 2016 Forfatter Del Skrevet 31. august 2016 Når jeg starter bilen etter den har stått i ro en stund virker den helt fint, men når jeg for eksempel har kjørt til butikken og skal kjøre igjen uler den. Hvorfor virker det ok når bilen er kald men ikke når den er varm? Dyrt å bytte servo pumpe? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Dersom den er elektrisk som han over sier (ikke reim) , høres det dyrt ut. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 litt mer info og litt oppfriskning i skoletysk! Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 1. september 2016 Forfatter Del Skrevet 1. september 2016 Men kan jeg være heldig at det bare er oljen siden det bare skjer når den er varm? Er en gammel bil så aner ikke når den har vært skiftet sist. Oljen endrer jo egenskaper over tid når den blir gammel. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 Støtter han over og oljeskift kan være vert å prøve. Oljen har muligens ikke vært byttet siden bilen var ny Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 1. september 2016 Forfatter Del Skrevet 1. september 2016 Har byttet olje og jeg syns det ble mye bedre. Kjørte 30-40 minutter i sted og jeg hørte ikke noe på turen. Hørte en svak lyd når jeg parkerte, men fikk ikke provosert den fram igjen når jeg forsøkte. Får se når jeg har kjørt litt mer om problemet er borte så langt. Oljen så ok ut når jeg inspiserte tanken, men syns den var litt tykk når jeg sugde den opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå