leocaspian Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Hei dere Jeg og min familie skal flytte til Oslo grunnet pappa har fått seg jobb. Vi skal bo i Grønland en liten periode. Har hørt rykte om at det er ganske farlig å bo der... Er det virkelig så ille? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Neida, ikke hvis du slenger på deg en burka. 3 Lenke til kommentar
QS4MO8J3 Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 (endret) Også vi beboere må innrømme hvor belastet Grønland er http://www.aftenposten.no/meninger/kommentar/Ogsa-vi-beboere-ma-innromme-hvor-belastet-Gronland-er--Andreas-Slettholm-602668b.html Endret 29. august 2016 av QS4MO8J3 Lenke til kommentar
blured Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Er en lignende tråd om det her jeg hadde lest litt i, for å få et (mer positivt) inntrykk. Det _er_ selvfølgelig mer kriminalitet i en by enn det er ute på landet. Det kommer av at det bor flere mennesker per kvadratmeter. Og i bydeler med lavere utdanningsnivå, stor andel unge, mye utesteder, endel fattige, ect, så er det igjen mer kriminalitet. Men når man snakker om at det er mye kriminalitet på Grønland, så er det sett i forhold til resten av Norge (som har svært lite kriminalitet). Det du sikkert har lest om de siste dagene går på bråk mellom f.eks. de som selger narkotia i området. (Hvilket kommer naturlig av at det er endel av sentrum i en "større" by). Dette rammer i liten grad de som ikke er involvert i dette, annet enn at man jo observerer det på nært hold. Kjenner selv flere som bor der, jobbet en periode i området, er jevnlig ute på byen i der, ect, og har aldri opplevd noe kjipt. Av de jeg kjenner som bor der inkluderer det et homofilt par og ei lita blondine som ofte beveger seg gjennom området på natterstid. Stort sett aldri opplevd noe negativt de heller. 2 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Anbefaler å lese tråden blured linker til. Jeg har en kamerat som bor på Grønland (har en leilighet til 4 mill, toppetasje). Han virker veldig fornøyd. Kort vei til alt, billige grønnsaker, bra slakter, bra restauranter i alle prisklasser. 3 Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Anbefaler å lese tråden blured linker til. Jeg har en kamerat som bor på Grønland (har en leilighet til 4 mill, toppetasje). Han virker veldig fornøyd. Kort vei til alt, billige grønnsaker, bra slakter, bra restauranter i alle prisklasser. Nå antar jeg at kameraten din er nordisk / norsk, for hva ville ellers vært poenget med å si dette? Det er verdt å bemerke seg at en nordisk mann kan bo fredelig på Grønnland og være fornøyd med tilværelsen. At dette ikke kommer som en selvfølge reflekterer imidlertid bare det faktum at situasjonen på Grønnland i stor grad er problematisk. 1 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Anbefaler å lese tråden blured linker til. Jeg har en kamerat som bor på Grønland (har en leilighet til 4 mill, toppetasje). Han virker veldig fornøyd. Kort vei til alt, billige grønnsaker, bra slakter, bra restauranter i alle prisklasser. Nå antar jeg at kameraten din er nordisk / norsk, for hva ville ellers vært poenget med å si dette? Det er verdt å bemerke seg at en nordisk mann kan bo fredelig på Grønnland og være fornøyd med tilværelsen. At dette ikke kommer som en selvfølge reflekterer imidlertid bare det faktum at situasjonen på Grønnland i stor grad er problematisk. Han er norsk ja. All den tid folks oppfatning ikke nødvendigvis gjenspeiler virkeligheten, så er argumentet ditt noe tynt. Vi vet vel alle at media gir masse taletid til folk som er opprørt/redde/sinna, mens folk som er fornøyde er lite å skrive om? 5 Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Han er norsk ja. All den tid folks oppfatning ikke nødvendigvis gjenspeiler virkeligheten, så er argumentet ditt noe tynt. Vi vet vel alle at media gir masse taletid til folk som er opprørt/redde/sinna, mens folk som er fornøyde er lite å skrive om? Vi vet også at kriminaliteten er statistisk høyere i innvandrermiljøer enn i norske miljøer. Ifølge SSB er innvandrere samlet sett overrepresentert blant straffede. Denne trenden er hverken ny eller sjokkerende. Det er nærmest en selvfølge. Og dette danner grunnlaget for folks forventninger. Derfor er det bemerkningsverdig at kammeraten din har det så fint. 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Grønland? IKKE gå ute alene når det er mørkt. IKKE oppsøk blikkontakt. IKKE gå alene overhode om du er kvinne. Du er i nabolaget der landets høyest konsentrasjon av overfallsvoldtekter er. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Traurig å se at skrivebordsekspertene har inntatt tråden. 9 Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Traurig å se at skrivebordsekspertene har inntatt tråden. Det er også "traurig" å se at du verdsetter ditt anekdotiske argument høyere enn nøytral statistikk. 2 Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Traurig å se at skrivebordsekspertene har inntatt tråden. Haha true.... 5 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Jeg tror sannheten ligger et sted i mellom. Grønland er ikke et sted du bør vandre alene midt på natten, men resten av døgnet så er det rimlig trygt. Oppfør deg som om du flyttet til the Brooklyn i New York. Du hadde passet bedre på, men det er ikke et direkte farlig sted å bo. 1 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 (endret) Traurig å se at skrivebordsekspertene har inntatt tråden.Det er også "traurig" å se at du verdsetter ditt anekdotiske argument høyere enn nøytral statistikk. Her har du litt nøytral statistikk, velbekomme. "Konklusjon I det store og hele ser vi altså fortsatt en nedadgående trend for kriminalitet, både i Oslo og landet for øvrig. Disse data baserer seg ikke bare på anmeldte forhold, men også på levekårsundersøkelser som viser samme trend. Stadig færre rapporterer at de er utsatt for, eller uroer seg for, tyverier, ran, innbrudd, vold og trusler. I tillegg ser vi at norske 18- og 19-åringer ikke synes å være noe mer utsatt for seksuelle overgrep i dag enn hva de var for åtte år siden. Å påstå at innvandring har gjort spesielt jenter mer utsatte for overgrep, er det altså ingen dekning for om man legger den omfattende Ungvold-undersøkelsen til grunn. Den evige krisemaksimeringen rundt problemene med ikke-vestlig innvandring fra ulike samfunnsdebattanter, med hærfører Kjetil Rolness i front, ser altså ut til å være basert på myter og fantasi. Ingen blir tryggere av at de med mest spalteplass i avisene bruker tusenvis av ord på å stadig vekk peke på fiktive trusler. Derimot ser vi at det bygger opp under fremmedfrykt og hat. Kan hende de mange som tror at de gjør en viktig jobb ved å stadig vekk problematisere innvandring burde ta seg en pust i bakken og se litt på realitetene, fordi innvandring har ikke gjort Norge mer utrygt. Fantasifull kritikk av innvandring har derimot det." Edit: Oslopolitiet later til å være av nøyaktig samme oppfatning som Tjomlid i denne offisielle uttalelsen. Endret 29. august 2016 av Aiven 5 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Sjef å bo på Grønland da.. kul atmosfære der! Ganske sentralt, mye bra tilbud innen mat og kultur. Bra kollektivtransport. Ha et positivt sinn og ikke oppfør deg som en drittsekk, så kommer du langt! 2 Lenke til kommentar
Clarus Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Bodde i Tøyengata fra 2008 til 2012. Var flott å bo der. Overraskende nok var 26 av 27 leiligheter jeg var styreleder for vestlige (den siste het Malabanan for å jevne ut) selv om det ikke ser sånn ut i gata. Ang bråk var jeg i en slosskamp på den tiden klokken halv 3 om natta som virker lite for en fra bygda da det er fredagsunderholdningen ellers var det ikke noe problem. Kona mi var skeptisk men endra seg fort. Blitt dyrt på Grønland og det har skjedd en ganske lik forndring som Grünerløkka gikk gjennom på 90-tallet der du må ha bra med penger for å kunne kjøpe og med bru til Bjørvika og mye utbygging er det sannsynlig en god investering (tjente 800 000.- på 4 år selv). Ellers er Akerselva et sted man som kvinne historisk i hvert fall bør unngå etter mørket kommer. 1 Lenke til kommentar
Clarus Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Og husk at det er rundt utesteder sikkert 90% av alle slosskamper og annet som kan oppleves ubehagelig skjer så Sentrum rundt stengetid er da lurt å unngå. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Jeg ville aldri gjort familien min så vondt at jeg hadde flyttet dem til Grønland. Jeg både jobber og går på skole i Oslo, og Grønland er et møkkasted. Føles ikke ut som Norge, for å si det på den måten. 4 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Ingen av de jeg kjenner ble fysisk skadet den tiden de bodde på Grønland, men de priset seg lykkelig når de flyttet derfra. Tror ikke du skal være nevneverdig bekymret om det kun er sikkerheten din du tenker på, så lenge du er forsiktig. Om du kommer til å trives der er en annen sak. https://www.nrk.no/norge/oslos-politimester-vil-at-innvandrere-skal-bo-spredt-1.13109047 Les gjerne om moralpolitiet: http://www.aftenposten.no/osloby/Moralkontroll-i-Oslos-innvandrergater-234170b.html En stylet BMW med dunkende stereobass ruller langsomt opp på siden av Michael Hartmann. Vinduet på førersiden glir ned. To unge pakistanske menn lener seg mot ham og roper: «Jævla homo! Mora di er ei hore!» Bergenseren er bare et kvartal unna sitt eget hjem og kjenner raseriet koke. Enda en skyllebøtte fra fremmede som er provosert av at han er den han er. Han flyttet til Grønland nettopp for å oppleve det kulturelle mangfoldet og den åpne storbyen. Etter fem år er den glødende antirasisten desillusjonert. Han er blitt redd for å bli banket opp og merker at noen helst vil ha ham ut av strøket. Hjemme i leiligheten et steinkast unna Oslos største moské spør han seg om dette er takken for at han alltid har engasjert seg på innvandrernes side. — Jeg kom hit veldig naiv. Nå føler jeg at jeg går flere tiår tilbake i tid når jeg forlater denne leiligheten. Etter at resten av Norges befolkning gradvis har akseptert homofile, kommer en minoritet, som selv krever å bli forstått og godtatt, og viser en slik forakt. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Her har du litt nøytral statistikk, velbekomme. Statistikken er kanskje nøytral, men han som presenterer den er ikke nøytral. Det eneste denne fyren bryr seg om er hva som har skjedd med kriminaliteten de siste tre årene. Om det øker med 100% og så faller med 20% så vil han bare nevne hvor mye kriminaliteten har falt. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå