AnonymDiskusjon Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Har en slags kamerat som jeg hadde langt tilbake, har lite å gjøre med han nå.Han er veldig spesiell. Egosentrisk og krevende. Hadde en del manipulerende tendenser, og kunne være veldig innspåsliten(ville ikke gå, ikke gis seg osv )Nå er han gift, men kontakter meg i ny og ne. Spesielt hvis han trenger hjelp. Men han vil alltid at jeg bare skal komme når han er alene. Han er redd for et eller annet, eller vil holde meg borte fra kona. Han forlanger også at jeg må kontakte han skriftelig, mens han ringer som han vil.Nå driver han og maser om hjelp til noe. Jeg forsøker komme unna, for jeg føler ikke for å ha mer med han å gjøre.Men hvis jeg sier det, vet jeg han vil bli vanskelig og hevne seg. Han kan dukke opp på døra, og kanskje si flaue ting(for meg) så naboer hører, eller noe sånt. Jeg må medgi at jeg syns det er et problem.Hva ville andre gjort i mitt tilfelle? Gitt etter for å unngå problemer, eller gjort noe annet.jeg er blitt ganske deppa av dette, og syns det nærmer seg en grense. Vet ikke min arme råd.Hvordan gjør man i sånne situasjoner?? Anonymous poster hash: 8dab0...051 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 (endret) Ville ignorert. Behandle ham som luft, så slutter han forhåpentlig å hevne seg etterhvert. Konfrontasjon er selvsagt et alternativ, men om han har en hevnersk kontrollpsyko, så er det kanskje like greit å la være. Du er alltid opptatt og det passer alltid dårlig. Du har mye jobb, mye med dama osv. Kanskje er du glad i fyren, det hjelper ikke, jeg har flere jeg er glad i som jeg har måttet kutte ut. Endret 29. august 2016 av Aiven 3 Lenke til kommentar
Sebby Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Aiven: Hvordan vet du at TS er en gutt? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 29. august 2016 Forfatter Del Skrevet 29. august 2016 Aiven: Hvordan vet du at TS er en gutt? Han leste det vel mellom linjene, og har rett. Jeg "gutt", en godt voksen også. Men jeg har ikke dame, og det er noe han lett kan bruke som en ting mot meg, for å få det til at "jeg trenger han" liksom. Han kan si sånt som, "hvem andre enn meg har du da? Skal du bare være alene da?". Anonymous poster hash: b4b47...1fe Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Aiven: Hvordan vet du at TS er en gutt? Han leste det vel mellom linjene, og har rett. Jeg "gutt", en godt voksen også. Men jeg har ikke dame, og det er noe han lett kan bruke som en ting mot meg, for å få det til at "jeg trenger han" liksom. Han kan si sånt som, "hvem andre enn meg har du da? Skal du bare være alene da?". Anonymous poster hash: b4b47...1fe Ja, ok. Men det er bare å drite i. Ikke hør på manipuleringen hans. Skaff deg noen andre venner Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Aiven: Hvordan vet du at TS er en gutt? Det var jo rett, men tror ikke det hadde endret så mye uansett Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Jeg ville i hvert fall ikke gitt etter og gitt ham hjelp. Da er du nødt til å gjøre det livet ut. Hvis ikke det lar seg gjøre å kutte kontakten uten at han skal bli dramatisk, får han heller bli sur og du får heller holde ut tullet hans. I lengden er det bedre for deg. 1 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Hva ville andre gjort i mitt tilfelle? Gitt etter for å unngå problemer, eller gjort noe annet. Enten ville jeg ha fortalt eksakt hva jeg har ment og ikke fulgt kun det som passet han, ellers har jeg bare ignorert hele fyren. Kommer litt an på. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Jeg ville blokkert og ignorert på alle mulige måter. Han der er giftig. Lenke til kommentar
Workman94 Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Jeg ville blokkert og ignorert på alle mulige måter. Han der er giftig. Dette. Blokker han på ALLE mulige måter. Kommer han på døra så bare åpner du ikke. Han ser mer retarda ut om han skriker flaue ting til noen som ikke hører. 2 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Aiven: Hvordan vet du at TS er en gutt? Han leste det vel mellom linjene, og har rett. Jeg "gutt", en godt voksen også. Men jeg har ikke dame, og det er noe han lett kan bruke som en ting mot meg, for å få det til at "jeg trenger han" liksom. Han kan si sånt som, "hvem andre enn meg har du da? Skal du bare være alene da?". Hvis det er slikt piss han sier så er det du som lar han bruke det mot deg. Det er en vesentlig forskjell på "hvem andre har du" og "jeg har film av deg når du selger 10KG heroin". Slapp av og trykk på ignorer knappen. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Hva med å få ett besøksforbud? Da kan du med loven i hånden si at han skal holde seg unna. Lenke til kommentar
mr.wolf Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Har hatt flere sånne "kompiser". Sikkert ikke det de fleste ville ha anbefalt men jeg har bare fryst dem ut. Med tid og stunder så vil det fungere. Ikke svar på telefoner eller meldinger. Ikke åpne døra hvis han står der. Til slutt vil han ikke gidde mere. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 30. august 2016 Forfatter Del Skrevet 30. august 2016 Har hatt flere sånne "kompiser". Sikkert ikke det de fleste ville ha anbefalt men jeg har bare fryst dem ut. Med tid og stunder så vil det fungere. Ikke svar på telefoner eller meldinger. Ikke åpne døra hvis han står der. Til slutt vil han ikke gidde mere. Prøver. Men det er ikke så lett det heller, for da kan han begynne å kontakte andre, som folk i familie for å spørre om det er skjedd noe. Eller han kan gjøre som han prøvde en gang, å lirke med låsene for å prøve å få opp døra. Når jeg spurte om det senere, sa han at han mente han måtte prøve å komme seg inn, for å se om noe var galt. Finner alltid på forklaringer og unnskyldninger for alt. Veldig intelligent og beregnende. Det er fryktelig å si det, men går rundt og håper det skal skje noe med han, at han dør. Kan ikke for det. Anonymous poster hash: b4b47...1fe Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 30. august 2016 Forfatter Del Skrevet 30. august 2016 En annen ting som er vanskelig, er at jeg rett som det er møter han på butikker og sånt. Da er det ikke lett å vri seg unna, hvis det er folk rundt. Men jeg får bare fortsette å prøve ignorere. Takk for oppbackingen. Anonymous poster hash: b4b47...1fe Lenke til kommentar
mr.wolf Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Har hatt flere sånne "kompiser". Sikkert ikke det de fleste ville ha anbefalt men jeg har bare fryst dem ut. Med tid og stunder så vil det fungere. Ikke svar på telefoner eller meldinger. Ikke åpne døra hvis han står der. Til slutt vil han ikke gidde mere. Prøver. Men det er ikke så lett det heller, for da kan han begynne å kontakte andre, som folk i familie for å spørre om det er skjedd noe.Eller han kan gjøre som han prøvde en gang, å lirke med låsene for å prøve å få opp døra.Når jeg spurte om det senere, sa han at han mente han måtte prøve å komme seg inn, for å se om noe var galt. Finner alltid på forklaringer og unnskyldninger for alt. Veldig intelligent og beregnende.Det er fryktelig å si det, men går rundt og håper det skal skje noe med han, at han dør. Kan ikke for det. Anonymous poster hash: b4b47...1fe Hvis det er så drøyt så er vel dessverre politiet eneste løsningen. Besøksforbud og den pakka. Hvis du er redd for han så finner jeg ikke annet råd. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 12. september 2016 Forfatter Del Skrevet 12. september 2016 Eller gi beskjed til kona hans om hvordan han oppfører seg ovenfor deg. Anonymous poster hash: 02fee...724 Lenke til kommentar
Andysowhatgg Skrevet 13. september 2016 Del Skrevet 13. september 2016 Hadde ringt politiet etter jeg hadde gitt han et par advarsler. Vis han ikke følger det opp, så går det jo på en av disse paragrafene om plaging person"harrasment" som hadde et fancy norsk formulering til seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå