Marvil Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Passer kanskje ikke helt inn her, men prøver alikevel.. 1. Om jeg har et bilde som jeg vil at skal fade til gjennomsiktig i ene enden, åssen gjør jeg det da i Photoshop..? F.x i ene kanten er bildet normalt, men så går det gradivs over til gjennomsiktig i andre enden av bildet.. 2. Om jeg skal lage en bakgrunn (eller bilde) som skal bestå av to forskjellige farger som skal fade til hverandre i midten, åssen blir det gjort da..? Et eksempel; HER.. Håper noen kan svare.. Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Bruk Gradient tools i photoshop. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Gradient tool kan du bruke til det andre spørsmålet ditt. På det første kan du gjøre følgende; * Dupliker bildelayeret ditt og slett det originale (bakgrunn/background) * Lag et nytt tomt layer under det duplikerte layreret. * Deretter velger du det duplikerte layeret, markerer halvdelen ReqMarqTool (eller hvor du gjennomsiktigheten skal slutte). Select > Feather > 16. Select > Feather > 16. Delete. Eller du kan bruke en smooth visk. Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 når vi først er i gang med photoshop så har jeg oxo et spm: det ser ut til at 2 layere har forskjøvet seg en halv pixel opp/ned i forhold til et annet - eller ommvent da... noen som har peiling på hvordan jeg skal få de til å gå på "linje" igjen... ser ut som om at den ene svever imellom 2 pixler.... håper noen kjønner hva jeg mener og kan svare.. - gadd ikke å lage ny topic.... Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 Ok takk for svar, men det med gradient tool får jeg ikke til.. Blir jo helt mongo når jeg prøver.. Om noen hadde giddet å lage en fin bruksanvisning..? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 når vi først er i gang med photoshop så har jeg oxo et spm: det ser ut til at 2 layere har forskjøvet seg en halv pixel opp/ned i forhold til et annet - eller ommvent da... noen som har peiling på hvordan jeg skal få de til å gå på "linje" igjen... ser ut som om at den ene svever imellom 2 pixler.... håper noen kjønner hva jeg mener og kan svare.. - gadd ikke å lage ny topic.... Vet ikke helt om jeg forstod helt hva du mente, men; Zoom inn til f.eks 500%. Market det layeret du mener har forskjøvet seg. Velg move tool, og bruk piltastene til å flytte opp eller ned... (Du trenger ikke zoome, men det er lettere å se om det blir riktig da...) Mulig jeg var helt på jordet nå, men synes du formulerte spm litt rart. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Ok takk for svar, men det med gradient tool får jeg ikke til.. Blir jo helt mongo når jeg prøver.. Om noen hadde giddet å lage en fin bruksanvisning..? nå finnes det jo en bruksanvisning allerede i photoshop da. den berømte "hjelp" sjekka der? mente ikke å frekk..ikke veldig ialefall Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 (endret) Heh.. Fant ut litt mer nå selv.. Men når jeg velger to farger i hvert hjørne så blir de _mye_ svakere når man legger dem inn.. Blir ikke de fargene som jeg valgte.. Why ? *EDIT: Fordi jeg hadde satt opacity på 29.. * Endret 26. november 2003 av Marvil Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Ok takk for svar, men det med gradient tool får jeg ikke til.. Blir jo helt mongo når jeg prøver.. Om noen hadde giddet å lage en fin bruksanvisning..? Om du vil ha det slik som det eksempelet du refererer (mange "er"'er i det ordet!) til over, gjør følgende; 1. Lag et nytt prosjekt (psd), 500x30px med hvit bakgrunn. 2. Lag et nytt layer. 3. Velg gradient tool > linear gradient. 4. Sett forgrunnsfargen til hvit og bakgrunnsfargen til blå. 5. Sett markøren ca midt i canvas og mens du holder inne shift-tasten (for at den skal bli helt beint), drar du musen mot høyre og ca 200px utenfor canvas. 6. Voila! (Gadd ikke laste opp screens...) Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 (endret) Quick question; Canvas er arbeidsområdet..? Og et til; Noe bedre og større rutenett en det som heter; View - Show - Grid ? Ikke lett å finne midten der om man er uheldig.. Endret 26. november 2003 av Marvil Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Quick question; Canvas er arbeidsområdet..? Og et til; Noe bedre og større rutenett en det som heter; View - Show - Grid ? Ikke lett å finne midten der om man er uheldig.. 1. Canvas er arbeidsområdet ja. 2. Bruk linjalene (rulers) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå