bacor Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Hei. Har lenge erfart angst i av og på perioder, og tenker det er best om jeg snakker med det med en profesjonell. Jeg klarer ikke å åpne meg for mennesker nær meg, så det er litt vanskelig. Finnes det gratis eller eventuelt billige psykologtimer til studenter? Er 19, første år på høyskole. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Diskusjon.no er gratis, men dyktigheten til psykologene kan diskuteres Lenke til kommentar
mattamat Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 I Bergen har man iallfall gratis psykolog ved Studentsamskipnaden. Trondheim har det ikke så tror det er forskjellig praksis rundtomkring. 1 Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Studentsamskipnaden har gratis psykologtilbud til studenter. 1 Lenke til kommentar
signii Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Et alternativ til psykologtjensten, som ofte har lang ventetid, er å snakke med en av studentprestene. Det går i alle fall an å vurdere mens du venter på å få psykologtime. De er trent i å snakke med mennesker, og selv om de er prester så vil ikke det si at de prakker på deg noen religion. Jeg tror det er verdt et forsøk dersom du trenger noen å snakke med. Lenke til kommentar
mr.wolf Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Jeg tror alle kommuner skal ha et dps tilbud. Det er statlig og dekkes på samme måte som fastlege osv. Du betaler maks litt over 2000 i året før du får frikort. Lenke til kommentar
mr.wolf Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 (endret) Dps står for Distriktspsykiatrisk senter forøvrig. Endret 30. august 2016 av mr.wolf Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 (endret) Slenger meg på de andre her. De fleste høgskoler har psykologtilbud. Disse er gratis og har som regel liten til ingen ventetid og er i de fleste tilfeller det overlegent beste tilbudet for de som søker psykologisk behandling. Endret 30. august 2016 av Kakofoni Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Gå via lege så er det så og si "gratis" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå