Redaksjonen. Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Deres første rene elbil skal lanseres i Paris.Volkswagens neste elbil lanseres neste måned Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Hvis jeg noen gang skal gi VW en ny sjanse (tvilsomt) må de komme med en flerbruksELbil med minst 500 km rekkevidde og som IKKE RUSTER i fragmenter etter få år... 1 Lenke til kommentar
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 (endret) " og som har en rekkevidde på 500 kilometer, kan lades på et kvarter" Det kan, på tross av fantastene her på Tu.no, se ut som om dette er et ønske? Fra fantaster som gjerne synes 20 mil kjørelengde og 2 timers ladetid er bra nok . Hvis ren batterielektrisk bil greier dette er det vel få som har noe i mot dette. Helst da også til varetransportbiler og båter. Men, det KAN hende, at kombinasjonen langtransport/ rask fylling- Hydrogen, - og f.eks. 200 km. batteri er det optimale og ønskelige? Vinnerne er uansett oss alle, med forurensningsfri transport nær oss. Fornybar energi er, tross lavere virkningsgrad på Hydrogen, nettopp fornybar og finnes i mengder nok. Endret 29. august 2016 av Fri diskusjon og kunnskap Lenke til kommentar
Bernt2 Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Med andre ord : Like stygg som andre elbiler... Lenke til kommentar
Øyvind Lunde Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Fornybar energi er, tross lavere virkningsgrad på Hydrogen, nettopp fornybar og finnes i mengder nok.[/size] Vel en Huyndai ionic kan kjøres på et energforbruk nær 1kWh pr mil. MIrai som "ikke har tunge batterier" veier 400 kilo mer og bruker 7kWh pr mil. En viss forskjell om man tar med i regnestykket at det er 220 000 000 biler i Europa ;-) 6 Lenke til kommentar
mathiash98 Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Nå begynner det å komme seg. Batteri i bunn er og noe som bil gjøre bilen større innvendig og mer attraktiv for folkemassene! 3 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 (endret) Og jeg som trodde Mercedes var vulgære med sine store logoer/emblemer. Endret 29. august 2016 av Vertical^ Lenke til kommentar
Odd Solberg Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Spent på i hvilken grad VW virkelig satser på elbiler fremover, så mye de må, eller så mye de kan? Gjør de alt de kan, det vil si, satser så tungt på innovasjon at det innebærer risiko for dem så har de min tilgivelse, for hva den måtte være verd. Håper de ikke bare har det i kjeften, slik det har vært med mijøbilene dems frem til nå. 1 Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Med andre ord : Like stygg som andre elbiler... Det er vel ikkje bilen på biletet som skal lanserast i Paris? Den på biletet ser ut til å mangle m.a. frontlys, sidespegl og dørhandtak. 2 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Det er en typisk konseptbil. 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Vekk meg når den faktisk kan kjøpes i butikk. Er mye en kan gjøre på show som aldri blir realitet. Lenke til kommentar
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Fornybar energi er, tross lavere virkningsgrad på Hydrogen, nettopp fornybar og finnes i mengder nok.[/size]Vel en Huyndai ionic kan kjøres på et energforbruk nær 1kWh pr mil. MIrai som "ikke har tunge batterier" veier 400 kilo mer og bruker 7kWh pr mil. En viss forskjell om man tar med i regnestykket at det er 220 000 000 biler i Europa ;-) 220 000 000 biler, javel (?) Og alle disse bilene /bileierne vil kjøre batteri-elektrisk? Selvfølgelig ikke. Og det viktigste er at transport blir fri for lokal forurensning. Da trengs både batteribiler for kortere kjørelengder og Hydrogen-elektrisk for lengre kjørelengder og tyngre transport. Det vil nok ikke bli forbudt å kjøre batteribil, det blir et valg for de som vil. ( Altså fordi som ikke vil at andre også skal få velge hvilke forurensningsfri bil de vil.) Lenke til kommentar
Sondre2 Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Fornybar energi er, tross lavere virkningsgrad på Hydrogen, nettopp fornybar og finnes i mengder nok.[/size]Vel en Huyndai ionic kan kjøres på et energforbruk nær 1kWh pr mil. MIrai som "ikke har tunge batterier" veier 400 kilo mer og bruker 7kWh pr mil. En viss forskjell om man tar med i regnestykket at det er 220 000 000 biler i Europa ;-) 220 000 000 biler, javel (?)Og alle disse bilene /bileierne vil kjøre batteri-elektrisk? Selvfølgelig ikke. Og det viktigste er at transport blir fri for lokal forurensning. Da trengs både batteribiler for kortere kjørelengder og Hydrogen-elektrisk for lengre kjørelengder og tyngre transport. Det vil nok ikke bli forbudt å kjøre batteribil, det blir et valg for de som vil. ( Altså fordi som ikke vil at andre også skal få velge hvilke forurensningsfri bil de vil.) 220 mill personbiler. Batterielektrisk hadde vært det beste ja. Hydrogen og brenselceller er spennende, men forutsetter vi ren produksjon av hydrogen, vil energikostnaden pr mil gjøre at de minuttene man sparer pr langtur blir en dyr affære. Men brencelcelle brukt som range extender kan være en tanke - kanskje. 2 Lenke til kommentar
2LK70DN1 Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 VW og Mercedes kommer til å knuse Tesla. Tesla har ingen mulighet til å henge med når de store tyske kommer på banen. Stakkars Musk Lenke til kommentar
Tor R. Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 VW og Mercedes kommer til å knuse Tesla. Tesla har ingen mulighet til å henge med når de store tyske kommer på banen. Stakkars Musk Blir hverken knusing eller synd på noen når Daimler AG kjøper Tesla... 1 Lenke til kommentar
Kjell Monsen Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Nå kan det virke som om journalisten - og enkelte i kommentarfeltet - tror at e-Golf er en fossilbil der man har røsket ut motor og drivstofftank og puttet inn batterier og elmotor. Vil journalisten rette opp misforståelsen, eller skal jeg gjøre det? 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 VW og Mercedes kommer til å knuse Tesla. Tesla har ingen mulighet til å henge med når de store tyske kommer på banen. Stakkars Musk Henge med i hva da? De har allerede den beste selvkjørende bilen som nå snarlig får ny oppdatering, de har garantert den beste teknologien rundt batterier vi har sett til nå, for ikke å snakke om motorer. Mercedes har jo brukt Tesla sin drivlinje til og med. Er det interiøret du refererer til så er det jo helt sant, tyskerene er bedre enn amerikanerne der, og det har de alltid vært. Musk lager spennede teknologi, det er hovedgrunnen til at jeg kjører Tesla. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Nå kan det virke som om journalisten - og enkelte i kommentarfeltet - tror at e-Golf er en fossilbil der man har røsket ut motor og drivstofftank og puttet inn batterier og elmotor. Vil journalisten rette opp misforståelsen, eller skal jeg gjøre det? Så akkurat ett bilde under panseret på en E-golf, det så virkelig sånn ut. Uten at jeg kjenner til historien. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 VW og Mercedes kommer til å knuse Tesla. Tesla har ingen mulighet til å henge med når de store tyske kommer på banen. Stakkars Musk De store tyske? Hva med de store franske, eller amerikanske, eller asiatiske... Den *store* flaskehalsen innen elbilproduksjon er pris og volum på batterier og der kan jeg ikke se at noen av de andre har sjangs til å matche Tesla de neste 5 årene. Så innen de 'store' har fått ut fingeren, så vil Tesla allerede selv være en av de store.. 2 Lenke til kommentar
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Fornybar energi er, tross lavere virkningsgrad på Hydrogen, nettopp fornybar og finnes i mengder nok.[/size]Vel en Huyndai ionic kan kjøres på et energforbruk nær 1kWh pr mil. MIrai som "ikke har tunge batterier" veier 400 kilo mer og bruker 7kWh pr mil. En viss forskjell om man tar med i regnestykket at det er 220 000 000 biler i Europa ;-) 220 000 000 biler, javel (?)Og alle disse bilene /bileierne vil kjøre batteri-elektrisk? Selvfølgelig ikke. Og det viktigste er at transport blir fri for lokal forurensning. Da trengs både batteribiler for kortere kjørelengder og Hydrogen-elektrisk for lengre kjørelengder og tyngre transport. Det vil nok ikke bli forbudt å kjøre batteribil, det blir et valg for de som vil. ( Altså fordi som ikke vil at andre også skal få velge hvilke forurensningsfri bil de vil.) 220 mill personbiler. Batterielektrisk hadde vært det beste ja. Hydrogen og brenselceller er spennende, men forutsetter vi ren produksjon av hydrogen, vil energikostnaden pr mil gjøre at de minuttene man sparer pr langtur blir en dyr affære. Men brencelcelle brukt som range extender kan være en tanke - kanskje. Tja... ;-) https://nikolamotor.com/one Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå