Gå til innhold

Volkswagens neste elbil lanseres neste måned


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

" og som har en rekkevidde på 500 kilometer, kan lades på et kvarter"

 

Det kan, på tross av fantastene her på Tu.no, se ut som om dette er et ønske?

Fra fantaster som gjerne synes 20 mil kjørelengde og 2 timers ladetid er bra nok .

 

Hvis ren batterielektrisk bil greier dette er det vel få som har noe i mot dette.

Helst da også  til varetransportbiler  og båter.

Men, det KAN hende, at kombinasjonen  langtransport/ rask fylling- Hydrogen, -  og f.eks. 200 km. batteri er det optimale og ønskelige?

Vinnerne er uansett oss alle, med forurensningsfri transport nær oss.

Fornybar energi er, tross lavere virkningsgrad på Hydrogen, nettopp fornybar og finnes i mengder nok.

Endret av Fri diskusjon og kunnskap
Lenke til kommentar

Fornybar energi er, tross lavere virkningsgrad på Hydrogen, nettopp fornybar og finnes i mengder nok.[/size]

 

Vel en Huyndai ionic kan kjøres på et energforbruk nær 1kWh pr mil. MIrai som "ikke har tunge batterier" veier 400 kilo mer og bruker 7kWh pr mil. En viss forskjell om man tar med i regnestykket at det er 220 000 000 biler i Europa ;-)
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Spent på i hvilken grad VW virkelig satser på elbiler fremover, så mye de må, eller så mye de kan?

Gjør de alt de kan, det vil si, satser så tungt på innovasjon at det innebærer risiko for dem så har de min tilgivelse, for hva den måtte være verd.

Håper de ikke bare har det i kjeften, slik det har vært med mijøbilene dems frem til nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Fornybar energi er, tross lavere virkningsgrad på Hydrogen, nettopp fornybar og finnes i mengder nok.[/size]

Vel en Huyndai ionic kan kjøres på et energforbruk nær 1kWh pr mil. MIrai som "ikke har tunge batterier" veier 400 kilo mer og bruker 7kWh pr mil. En viss forskjell om man tar med i regnestykket at det er 220 000 000 biler i Europa ;-)

 

220 000 000 biler, javel (?)

Og  alle disse bilene /bileierne vil kjøre batteri-elektrisk?

Selvfølgelig ikke.  Og det viktigste er at transport blir  fri for lokal forurensning. Da trengs både batteribiler for kortere kjørelengder og Hydrogen-elektrisk for lengre kjørelengder og tyngre transport.

Det vil nok ikke bli forbudt å kjøre batteribil, det blir et valg for de som vil.  ( Altså fordi som ikke vil at andre også skal få velge hvilke forurensningsfri bil de vil.)

Lenke til kommentar

 

 

Fornybar energi er, tross lavere virkningsgrad på Hydrogen, nettopp fornybar og finnes i mengder nok.[/size]

Vel en Huyndai ionic kan kjøres på et energforbruk nær 1kWh pr mil. MIrai som "ikke har tunge batterier" veier 400 kilo mer og bruker 7kWh pr mil. En viss forskjell om man tar med i regnestykket at det er 220 000 000 biler i Europa ;-)

 

220 000 000 biler, javel (?)

Og  alle disse bilene /bileierne vil kjøre batteri-elektrisk?

Selvfølgelig ikke.  Og det viktigste er at transport blir  fri for lokal forurensning. Da trengs både batteribiler for kortere kjørelengder og Hydrogen-elektrisk for lengre kjørelengder og tyngre transport.

Det vil nok ikke bli forbudt å kjøre batteribil, det blir et valg for de som vil.  ( Altså fordi som ikke vil at andre også skal få velge hvilke forurensningsfri bil de vil.)

220 mill personbiler.

Batterielektrisk hadde vært det beste ja.

Hydrogen og brenselceller er spennende, men forutsetter vi ren produksjon av hydrogen, vil energikostnaden pr mil gjøre at de minuttene man sparer pr langtur blir en dyr affære. Men brencelcelle brukt som range extender kan være en tanke - kanskje.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

VW og Mercedes kommer til å knuse Tesla. Tesla har ingen mulighet til å henge med når de store tyske kommer på banen. Stakkars Musk

 

Henge med i hva da? De har allerede den beste selvkjørende bilen som nå snarlig får ny oppdatering, de har garantert den beste teknologien rundt batterier vi har sett til nå, for ikke å snakke om motorer. Mercedes har jo brukt Tesla sin drivlinje til og med. Er det interiøret du refererer til så er det jo helt sant, tyskerene er bedre enn amerikanerne der, og det har de alltid vært. 

 

Musk lager spennede teknologi, det er hovedgrunnen til at jeg kjører Tesla. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå kan det virke som om journalisten - og enkelte i kommentarfeltet - tror at e-Golf er en fossilbil der man har røsket ut motor og drivstofftank og puttet inn batterier og elmotor. Vil journalisten rette opp misforståelsen, eller skal jeg gjøre det? ;)

Så akkurat ett bilde under panseret på en E-golf, det så virkelig sånn ut. Uten at jeg kjenner til historien. 

Lenke til kommentar

VW og Mercedes kommer til å knuse Tesla. Tesla har ingen mulighet til å henge med når de store tyske kommer på banen. Stakkars Musk

 

De store tyske? Hva med de store franske, eller amerikanske, eller asiatiske...

 

Den *store* flaskehalsen innen elbilproduksjon er pris og volum på batterier og der kan jeg ikke se at noen av de andre har sjangs til å matche Tesla de neste 5 årene. Så innen de 'store' har fått ut fingeren, så vil Tesla allerede selv være en av de store..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Fornybar energi er, tross lavere virkningsgrad på Hydrogen, nettopp fornybar og finnes i mengder nok.[/size]

Vel en Huyndai ionic kan kjøres på et energforbruk nær 1kWh pr mil. MIrai som "ikke har tunge batterier" veier 400 kilo mer og bruker 7kWh pr mil. En viss forskjell om man tar med i regnestykket at det er 220 000 000 biler i Europa ;-)

 

220 000 000 biler, javel (?)

Og  alle disse bilene /bileierne vil kjøre batteri-elektrisk?

Selvfølgelig ikke.  Og det viktigste er at transport blir  fri for lokal forurensning. Da trengs både batteribiler for kortere kjørelengder og Hydrogen-elektrisk for lengre kjørelengder og tyngre transport.

Det vil nok ikke bli forbudt å kjøre batteribil, det blir et valg for de som vil.  ( Altså fordi som ikke vil at andre også skal få velge hvilke forurensningsfri bil de vil.)

220 mill personbiler.

Batterielektrisk hadde vært det beste ja.

Hydrogen og brenselceller er spennende, men forutsetter vi ren produksjon av hydrogen, vil energikostnaden pr mil gjøre at de minuttene man sparer pr langtur blir en dyr affære. Men brencelcelle brukt som range extender kan være en tanke - kanskje.

 

 

Tja...  ;-)

 

https://nikolamotor.com/one

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...