Rudde Skrevet 2. september 2016 Del Skrevet 2. september 2016 Dette er prinsippsaker og rettighetene til forbrukerne er stort sett passende i Norge. Flere land burde følge etter. Prinsippsak my ass, dette er grådige forbrukere som gjør alt de kan for å spare en tusenlapp. Så det er greit at bedrifter lurer med "for gode til å være sant" tilbud for å logge trafikk til sidene sine eksponere forbrukerne til annen reklame, få de til å bundle andre produkter inn med produktet de antageligvis ville ha men ikke hadde tenkt å kjøpe men nå kjøper det fordi de allerede må betale for frakt uansett. At de logger folk til å kjøre til lokasjonen deres bare for å finne ut at det var feil i nyhets-brevet deres? Dette er og bør være ulovlig virksomhet og behandles deretter. For og snu på flisa, så det er greit at bedrifter skal straffes knallhardt bare pga at en ansatt gjorde en feil? Feil skjer, det må være lov uten at den tapende par skal sitte igjen med ti tusenvis av kroner i tap. Det er jo nettopp dette villkårene skal hjelpe og beskytte de mot. Nå vet ikke jeg om dette faktisk var en feil eller en kalkulert risiko, selv om jeg heller mest mot det første, men uansett så synes jeg personlig at det blir tullete og skulle gå til krig på dette. Selvsagt en bedrift skal betale for sine feil, ellers vil de aldri invitere tid og resurser mot å finne en løsning slik at de kan unngå slike feil i fremtiden og det på forbrukeres bekostning. Jeg har jobbet mye med B2B, hva tror du egentlig skjer om vi selger eller kjøper på feil begått av en part? Tror du det sies "okey, feil skjer" etter at vi har rulert ut flere andre aktuelle kandidater? Nei. De lever, og de leverer det de lover, ellers bøtlegges de og vi går til en annen aktør. Vi for eksempel har en kontrakt med en annen bedrift hvor vi får 100 000 kr i bot for vært 10 minutt om en feil skjer. Det er helt normal praksis. Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 2. september 2016 Del Skrevet 2. september 2016 Prøver å krangle litt med dem selv, men jeg tviler sterkt på at man kommer noen vei. Jeg har måttet krangle med dem før, og handler på prinsipp aldri der i fra om det ikke er et super bra tilbud, men det koster mer tid og krefter enn det er verdt. De må ha verdens dårligste kundeservice og bryr seg fint lite om sitt eget rykte. Jeg foreslår full boikot fra hele Diskusjon.. 2 Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 2. september 2016 Del Skrevet 2. september 2016 Prøver å krangle litt med dem selv, men jeg tviler sterkt på at man kommer noen vei. Jeg har måttet krangle med dem før, og handler på prinsipp aldri der i fra om det ikke er et super bra tilbud, men det koster mer tid og krefter enn det er verdt. De må ha verdens dårligste kundeservice og bryr seg fint lite om sitt eget rykte. Jeg foreslår full boikot fra hele Diskusjon.. Støtter dette. Men først skal jeg ha kortet mitt 2 Lenke til kommentar
Han Henning Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 Jeg har ikke sett annonsen på cdon, men tror at kundene har en god sak. FTU har ofte gitt kundene medhold i saker hvor pc/ datautstyr har blitt solgt til halv pris og enda større «rabatter», jf MPX, som i 2010 solgte bærbare spill pc-er med 60 % rabatt. Kundene har imidlertid ikke fått medhold i de situasjonene hvor varer har blitt solgt med 90 % rabatt, eller mer. www.forbrukertvistutvalget.no Se eksempelvis sak nr: 10/1369 11/1169 06/395 16/776 14/978 1 Lenke til kommentar
KongeSamfunn Skrevet 5. september 2016 Del Skrevet 5. september 2016 Noen som har fått noe svar fra cdon?.. Lenke til kommentar
piingu222 Skrevet 5. september 2016 Del Skrevet 5. september 2016 Noen som har fått noe svar fra cdon?.. Nei, ikke utover det generiske upersonlige drittsvaret, hvor de verken var ydmyke eller beklaget situasjonen, det provoserer meg enda mer. jeg sendte en omfattende mail, med mange spørsmål. Har ikke hørt noe... Får jeg ikke svar ila dagen ringer jeg (og tar opp samtalen) Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 5. september 2016 Del Skrevet 5. september 2016 Lykke til med å ringe cdon. 2 Lenke til kommentar
piingu222 Skrevet 5. september 2016 Del Skrevet 5. september 2016 Lykke til med å ringe cdon. Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 6. september 2016 Del Skrevet 6. september 2016 Cdon hevdet de skal gi ut erstatning på facebook idag så jeg. Får vi 100kr for at dem sniker seg unna loven igjen? Lenke til kommentar
Laffers Skrevet 6. september 2016 Del Skrevet 6. september 2016 Cdon hevdet de skal gi ut erstatning på facebook idag så jeg. Får vi 100kr for at dem sniker seg unna loven igjen? Finner ikke. Kan du laste opp en screenshot? Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 6. september 2016 Del Skrevet 6. september 2016 Cdon hevdet de skal gi ut erstatning på facebook idag så jeg. Får vi 100kr for at dem sniker seg unna loven igjen? Finner ikke. Kan du laste opp en screenshot? 3 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 6. september 2016 Del Skrevet 6. september 2016 Ikke fått mail enda.. Lenke til kommentar
Laffers Skrevet 6. september 2016 Del Skrevet 6. september 2016 (endret) Om dette er riktig og cdon sender ut erstatning imorgen så har de løst dette på en uke, noe som er rimelig kjapt. Men vil denne erstatningen, som vi ikke vet hva er, være tilsvarende i verdi det tilbudet? Hva tror dere? InToRv tror vi blir avspist med 100kr rabatt.. Jeg håper vi får en alternativ gtx 1070 eller rabatt tilsvarende differansen mellom fullprisen og tilbudsprisen på mini itx kortet. Endret 6. september 2016 av Laffers Lenke til kommentar
PatosB300 Skrevet 6. september 2016 Del Skrevet 6. september 2016 (endret) Eg tipper 200kr i rabatt ved kjøp av skjermkort varer som koster mer enn 2000kr. Endret 6. september 2016 av PatosB300 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 6. september 2016 Del Skrevet 6. september 2016 Da kan de stappe den rabatten en viss plass dersom det er tilfellet. 1 Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 Svar frå forbrukarrådet: Hei, Vi viser til din klage på skjermkort kjøpt hos CDon. Vi har fått inn mange identiske saker vedrørende denne problemstillingen og det vil derfor være tids- og ressursbesparende å behandle sakene under ett overfor CDon (forutsatt at de aksepterer dette). Vi vil henvende oss til CDon når vi har fått oversikt over alle klagerne i saken. Din klage er registrert, og det er ikke nødvendig å foreta seg noe i saken før du hører fra oss. Det vil bli sendt ut lik beskjed til alle klagerne. Korrespondansen går pr e-post om ikke annet er oppgitt. 1 Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 Hvordan kan jeg bli med på denne klagen? Hvor har du sendt den og kan jeg bare få sende samme klage som deg? Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 forbrukerradet.no, send inn elektronisk klage oglegg ved screenshot av alle kvitteringer og relevante meldinger frå cdon. Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 Hvordan kan jeg bli med på denne klagen? Hvor har du sendt den og kan jeg bare få sende samme klage som deg? Jeg tenker å vente til jeg hører noe mer om denne "erstatningen" cdon har pratet om. Så tar jeg det heller derifra. Regner med at vi får høre hva som skjer videre i denne tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå