DJViking Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Jeg fikk avslag på min klage til CDON. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Da må du ikke gi opp. 1 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Stå på. Slo ikke til selv, men vurderte nesten å gjøre det (omså for videresalg eller noe). Her har de gått på en smell og de får ta tapet. Regner med forbrukerombudet (eller rådet, hvem det nå enn er) støtter dere. Stå på! Lenke til kommentar
oljones Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Kun eg som ikkje har fått svar over 24t etter innsendt klage? Er det arbeidstimar dei opererer med kanskje? Eller så blei det kanskje litt mykje for den stakkars lavtlønna supportstaben i Danmark som ikkje har peiling på norsk lov... Jeg har ikke fått svar enda. Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 fikk dette svaret Hei Vi har ret til dette i henhold til det står i vores vilkår, som du godkender ved købet. Der står dette: Selgeren skal ikke ha noe ansvar hvis produkter er utsolgt, heller ikke for bilde- eller typografifeil på Nettstedet, for eksempel feil i produktbeskrivelsen eller den tekniske spesifikasjonen, unøyaktige priser og prisjusteringer (som endringer i prisen fra leverandører, valutaendringer) eller uriktig informasjon om hvorvidt et produkt er på lager eller ikke. Selgeren har rett til å rette opp slike feil og når som helst å endre eller oppdatere informasjonen. Med vennlig hilsen Jannie Hvis dette står i vilkårene de har når du kjøper et produkt, så taper vel dere denne saken?Dere har jo da handlet uten å lese vilkårene for å handle der? Lenke til kommentar
Tobias Frey Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 fikk dette svaret Hei Vi har ret til dette i henhold til det står i vores vilkår, som du godkender ved købet. Der står dette: Selgeren skal ikke ha noe ansvar hvis produkter er utsolgt, heller ikke for bilde- eller typografifeil på Nettstedet, for eksempel feil i produktbeskrivelsen eller den tekniske spesifikasjonen, unøyaktige priser og prisjusteringer (som endringer i prisen fra leverandører, valutaendringer) eller uriktig informasjon om hvorvidt et produkt er på lager eller ikke. Selgeren har rett til å rette opp slike feil og når som helst å endre eller oppdatere informasjonen. Med vennlig hilsen Jannie Hvis dette står i vilkårene de har når du kjøper et produkt, så taper vel dere denne saken?Dere har jo da handlet uten å lese vilkårene for å handle der? uansett hvordan vilkår de har, så må de følge norsk lov 2 Lenke til kommentar
KongeSamfunn Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 fikk dette svaret Hei Vi har ret til dette i henhold til det står i vores vilkår, som du godkender ved købet. Der står dette: Selgeren skal ikke ha noe ansvar hvis produkter er utsolgt, heller ikke for bilde- eller typografifeil på Nettstedet, for eksempel feil i produktbeskrivelsen eller den tekniske spesifikasjonen, unøyaktige priser og prisjusteringer (som endringer i prisen fra leverandører, valutaendringer) eller uriktig informasjon om hvorvidt et produkt er på lager eller ikke. Selgeren har rett til å rette opp slike feil og når som helst å endre eller oppdatere informasjonen. Med vennlig hilsen Jannie Hvis dette står i vilkårene de har når du kjøper et produkt, så taper vel dere denne saken?Dere har jo da handlet uten å lese vilkårene for å handle der? uansett hvordan vilkår de har, så må de følge norsk lov Vilkårene deres kan ikke overstyre norsk lov som du sier. Forbrukerkjøpsloven kommer foran alt. Det eneste de evt kan gjør er å gi utvidede rettigheter ala kompletts 45 dager isteden for 14 på angrerett. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Konge, da får jeg vente på at skjermkortet kommer i posten. Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 fikk dette svaret Hei Vi har ret til dette i henhold til det står i vores vilkår, som du godkender ved købet. Der står dette: Selgeren skal ikke ha noe ansvar hvis produkter er utsolgt, heller ikke for bilde- eller typografifeil på Nettstedet, for eksempel feil i produktbeskrivelsen eller den tekniske spesifikasjonen, unøyaktige priser og prisjusteringer (som endringer i prisen fra leverandører, valutaendringer) eller uriktig informasjon om hvorvidt et produkt er på lager eller ikke. Selgeren har rett til å rette opp slike feil og når som helst å endre eller oppdatere informasjonen. Med vennlig hilsen Jannie Pisspreik! Dette gjelder fram til de har kontrollert og akseptert din bestilling og sendt deg en ordrebekreftelse. Når ordrebekreftelsen er sendt har du en juridisk bindende avtale mellom kjøper og selger. At ordre systemet er automatisk fritar dem ikke for denne forpliktelsen. De kan ikke sno seg unna det juridiske når avtalen er inngått! (Dvs ordrebekreftelse sendt) Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 fikk dette svaret Hei Vi har ret til dette i henhold til det står i vores vilkår, som du godkender ved købet. Der står dette: Selgeren skal ikke ha noe ansvar hvis produkter er utsolgt, heller ikke for bilde- eller typografifeil på Nettstedet, for eksempel feil i produktbeskrivelsen eller den tekniske spesifikasjonen, unøyaktige priser og prisjusteringer (som endringer i prisen fra leverandører, valutaendringer) eller uriktig informasjon om hvorvidt et produkt er på lager eller ikke. Selgeren har rett til å rette opp slike feil og når som helst å endre eller oppdatere informasjonen. Med vennlig hilsen Jannie Hvis dette står i vilkårene de har når du kjøper et produkt, så taper vel dere denne saken?Dere har jo da handlet uten å lese vilkårene for å handle der? "Selgeren har rett til å rette opp slike feil og når som helst å endre eller oppdatere informasjonen." Det de gir seg selv rett til her er jo i ytterste konsekvens at de kan sende deg en ekstra regning etter at du har mottatt varen. "når som helst". 10 år etterpå for eksempel? "Ja hei, du husker det skjermkortet du handlet hos oss for 10 år siden? Ja, nå skylder du oss 5.000Kr til, det var visst feil pris på det skjermkortet den gangen..". Vilkårene demmes gjelder helt til de har inngått en avtale med kjøper. Det vil si, du legger inn en bestilling på skjermkortet. Men i stedet for å få ordrebekreftelse. Så får du beskjed om at det dessverre er feil pris på den varen. Da har du ingenting å fare med. Men når de sender deg ordrebekreftelse. Så er det det samme som at de sier; OK, vi har en avtale om kjøp og vi bekrefter at prisen er ****Kr osv. Men til alle dere håpefulle. Dette skjermkortet får dere neppe uten å klage til forbrukerrådet, og deretter videre til forbrukertvist utvalget. Regn med at GTX1170 er rett rundt hjørnet innen dere får kortet. Og kanskje kunne dere til og med sikret dere et ordentlig GTX1070 til samme pris på "BlackFriday" 2016 innen denne saken er avklart... 1 Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 fikk dette svaret Hei Vi har ret til dette i henhold til det står i vores vilkår, som du godkender ved købet. Der står dette: Selgeren skal ikke ha noe ansvar hvis produkter er utsolgt, heller ikke for bilde- eller typografifeil på Nettstedet, for eksempel feil i produktbeskrivelsen eller den tekniske spesifikasjonen, unøyaktige priser og prisjusteringer (som endringer i prisen fra leverandører, valutaendringer) eller uriktig informasjon om hvorvidt et produkt er på lager eller ikke. Selgeren har rett til å rette opp slike feil og når som helst å endre eller oppdatere informasjonen. Med vennlig hilsen Jannie Hvis dette står i vilkårene de har når du kjøper et produkt, så taper vel dere denne saken?Dere har jo da handlet uten å lese vilkårene for å handle der? Står ingen ting om dette på ordrebekreftelsen som er det juridiske dokumentet som styrer salget mellom kjøper og selger. De kan bable og forsøke å sno seg unna så mye de vil, men jussen tar dem på dette! Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Jeg orker ikke å krangle videre. Hvis noen av dere klarer å få frem en løsning så prøver jeg meg igjen mot CDON. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 <snip> Men til alle dere håpefulle. Dette skjermkortet får dere neppe uten å klage til forbrukerrådet, og deretter videre til forbrukertvist utvalget. Regn med at GTX1170 er rett rundt hjørnet innen dere får kortet. Og kanskje kunne dere til og med sikret dere et ordentlig GTX1070 til samme pris på "BlackFriday" 2016 innen denne saken er avklart... Bra svar Stusset da jeg så første post og antok umiddelbart at det måtte være en feilprising. En kjapp sjekk via Google viser jo at dette kompakte GTX1070-kortet har pris som andre GTX1070 (i £, $ eller €). Så *jeg* kjøper ikke argumentene om at det ikke er uvanlig med 40% avslag på ett helt nytt (og "hot") produkt. Men for all del, har man tid og ork til å ta det til "retten" så kan det jo hende at CDON må ta ett tap her. Men jeg tviler. Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 Hvorfor burde man ha gått ut i fra at dette var et tilbud som var for godt til å være sant? Elektronikk blir gjerne satt ned over 50%, så at dette kortet var satt ned 40 er ikke uvanlig. Og hvorfor har det noe å si om dere ikke tok dette for god fisk? Hvis man spør den gjennomsnittlige Ola Nordmann om GTX1070 mini er et "hot og nytt produkt". Tror dere han kan svaret? 3 Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 (endret) Hvorfor burde man ha gått ut i fra at dette var et tilbud som var for godt til å være sant? Elektronikk blir gjerne satt ned over 50%, så at dette kortet var satt ned 40 er ikke uvanlig. Og hvorfor har det noe å si om dere ikke tok dette for god fisk? Hvis man spør den gjennomsnittlige Ola Nordmann om GTX1070 mini er et "hot og nytt produkt". Tror dere han kan svaret? Neida, det er det ikke. Men har du et eksempel på et flett nytt produkt som har blitt satt ned med 40%? Jeg tenker på et produkt som er under 2 måneder gammelt. Jeg spør fordi jeg ikke synes det er en rettferdig sammenligning. Samtidig er jeg enig i det siste du sier. Folk her inne kan sikkert se at det er sannsynlig at dette er en feil, men det er absolutt ikke åpenbart, slik det er når produkter mangler en 0, eller et ny PC til 16000 er satt ned til 4000. Derfor synes jeg fortsatt at CDON burde gi skjermkortet til annonsert pris til de som fikk bestilt det. Endret 1. september 2016 av Reeve Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 Neida, det er det ikke. Men har du et eksempel på et flett nytt produkt som har blitt satt ned med 40%? Jeg tenker på et produkt som er under 2 måneder gammelt. Personleg var eg ærlig talt ikkje 100% sikker på om det var feilprising, eit godt tilbud, eller rett og slett feil førpris for å lure kunder. Eg mistenkte mest sistnevnte. Og eg er kanskje litt over snittet interessert i PC. Men eg kunne ingenting om 1070 mini-versjon, eller mini-skjermkort generelt. Det var også veldig vanskelig å finne info eller tester av kortet, kun ein og anna obskur reddit-post der ein anonym sa det kanskje var litt svakare enn eitt vanleg 1070. Satt faktisk ein time eller to med det i handlekurven før eg bestemte meg for å slå til. For alt eg visste kunne komplett legge til skjermkortet med ein pris på 3k neste dag. Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 (endret) fikk dette svaret Hei Vi har ret til dette i henhold til det står i vores vilkår, som du godkender ved købet. Der står dette: Selgeren skal ikke ha noe ansvar hvis produkter er utsolgt, heller ikke for bilde- eller typografifeil på Nettstedet, for eksempel feil i produktbeskrivelsen eller den tekniske spesifikasjonen, unøyaktige priser og prisjusteringer (som endringer i prisen fra leverandører, valutaendringer) eller uriktig informasjon om hvorvidt et produkt er på lager eller ikke. Selgeren har rett til å rette opp slike feil og når som helst å endre eller oppdatere informasjonen. Med vennlig hilsen Jannie Hvis dette står i vilkårene de har når du kjøper et produkt, så taper vel dere denne saken?Dere har jo da handlet uten å lese vilkårene for å handle der? "Selgeren har rett til å rette opp slike feil og når som helst å endre eller oppdatere informasjonen." Det de gir seg selv rett til her er jo i ytterste konsekvens at de kan sende deg en ekstra regning etter at du har mottatt varen. "når som helst". 10 år etterpå for eksempel? "Ja hei, du husker det skjermkortet du handlet hos oss for 10 år siden? Ja, nå skylder du oss 5.000Kr til, det var visst feil pris på det skjermkortet den gangen..". Vilkårene demmes gjelder helt til de har inngått en avtale med kjøper. Det vil si, du legger inn en bestilling på skjermkortet. Men i stedet for å få ordrebekreftelse. Så får du beskjed om at det dessverre er feil pris på den varen. Da har du ingenting å fare med. Men når de sender deg ordrebekreftelse. Så er det det samme som at de sier; OK, vi har en avtale om kjøp og vi bekrefter at prisen er ****Kr osv. Men til alle dere håpefulle. Dette skjermkortet får dere neppe uten å klage til forbrukerrådet, og deretter videre til forbrukertvist utvalget. Regn med at GTX1170 er rett rundt hjørnet innen dere får kortet. Og kanskje kunne dere til og med sikret dere et ordentlig GTX1070 til samme pris på "BlackFriday" 2016 innen denne saken er avklart... Ja du har rett i det. Tenkte ikke nok over det ^^,Hvis folk lurte på hvordan Cdon er som butikk, så vet de det nå. Ikke kjøp dyre varer der, for må du returnere så sitter du fint i det. Endret 1. september 2016 av Enlightened Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 fikk dette svaret Hei Vi har ret til dette i henhold til det står i vores vilkår, som du godkender ved købet. Der står dette: Selgeren skal ikke ha noe ansvar hvis produkter er utsolgt, heller ikke for bilde- eller typografifeil på Nettstedet, for eksempel feil i produktbeskrivelsen eller den tekniske spesifikasjonen, unøyaktige priser og prisjusteringer (som endringer i prisen fra leverandører, valutaendringer) eller uriktig informasjon om hvorvidt et produkt er på lager eller ikke. Selgeren har rett til å rette opp slike feil og når som helst å endre eller oppdatere informasjonen. Med vennlig hilsen Jannie Hvis dette står i vilkårene de har når du kjøper et produkt, så taper vel dere denne saken?Dere har jo da handlet uten å lese vilkårene for å handle der? Dette handler ikke om opplagt feilprising, og i tillegg må de følge loven uavhengig av hva retningslinjene sier. Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 fikk dette svaret Hei Vi har ret til dette i henhold til det står i vores vilkår, som du godkender ved købet. Der står dette: Selgeren skal ikke ha noe ansvar hvis produkter er utsolgt, heller ikke for bilde- eller typografifeil på Nettstedet, for eksempel feil i produktbeskrivelsen eller den tekniske spesifikasjonen, unøyaktige priser og prisjusteringer (som endringer i prisen fra leverandører, valutaendringer) eller uriktig informasjon om hvorvidt et produkt er på lager eller ikke. Selgeren har rett til å rette opp slike feil og når som helst å endre eller oppdatere informasjonen. Med vennlig hilsen Jannie Hvis dette står i vilkårene de har når du kjøper et produkt, så taper vel dere denne saken?Dere har jo da handlet uten å lese vilkårene for å handle der? "Selgeren har rett til å rette opp slike feil og når som helst å endre eller oppdatere informasjonen." Det de gir seg selv rett til her er jo i ytterste konsekvens at de kan sende deg en ekstra regning etter at du har mottatt varen. "når som helst". 10 år etterpå for eksempel? "Ja hei, du husker det skjermkortet du handlet hos oss for 10 år siden? Ja, nå skylder du oss 5.000Kr til, det var visst feil pris på det skjermkortet den gangen..". Vilkårene demmes gjelder helt til de har inngått en avtale med kjøper. Det vil si, du legger inn en bestilling på skjermkortet. Men i stedet for å få ordrebekreftelse. Så får du beskjed om at det dessverre er feil pris på den varen. Da har du ingenting å fare med. Men når de sender deg ordrebekreftelse. Så er det det samme som at de sier; OK, vi har en avtale om kjøp og vi bekrefter at prisen er ****Kr osv. Men til alle dere håpefulle. Dette skjermkortet får dere neppe uten å klage til forbrukerrådet, og deretter videre til forbrukertvist utvalget. Regn med at GTX1170 er rett rundt hjørnet innen dere får kortet. Og kanskje kunne dere til og med sikret dere et ordentlig GTX1070 til samme pris på "BlackFriday" 2016 innen denne saken er avklart... Frister i sånne saker styres av Forbrukerrådet. / tvistutvalget. Og å kjøre saken dit er bare moro Selv om dette skulle trekke godt ut på høsten er kjøpet bra. Lenke til kommentar
sfRoyal12 Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 Jeg fikk kansellert ordre, sendte en saklig klage til cdon, som de avslo uten forklaring utover at "Vi kommer ikke til å selge dette produktet til den prisen", så jeg videresendte ordrebekreftelse og korrespondanse til Forbrukerrådet. Trenger ikke gjøre det mer komplisert enn det. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå