Uvitenpc Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Vem betalar för eventuell rättssak om det går "fel" väg?Så det du vil ha fram her, er at bedrifter/kjeder kan behandle kunden hvordan de vil, og komme unna med det fordi kunden ikke vil betale rettssak? Tviler på at kunden må stå til ansvar for noe som helst når kunden har blitt lurt trill rundt. Enig i det du sier. Her blir det eventuelt forbrukerrådet som står på kravet eller tar saken hvis det blir nødvendig. Tidligere dommer har vist at 40-60% avslag kan anses som rimelig og avtalen vil være bindende(ref MPX supersøndag før 16k, nå 6k). Spent på om Cdon klarer vri seg unna denne. Beklager at jussen er litt rusten. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Vil bare følge med og se hvordan dette går. Lenke til kommentar
piingu222 Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 I korte trekk sa de at: Ved handle på nett inngår man i en binnende avtale, de har ikke rett til å heve avtalen med mindre tilbudet, i vårt tilfellet 40% kan anses som "for godt til å være sant" noe både jeg og konsulenten jeg snakket med hos forbrukerrådet mente var et helt legitimt tilbud på elektronikk. De anbefalte å kreve varen innen en dato. Hvis de ikke imøtekom kravet skulle forbrukerådet ta saken videre. Brukte du ein formell mal frå Forbrukerrådet, eller kokte du ihop ein mail sjølv? Vil gjerne klage til vdon eg også. At ein "mini"-versjon kan vere billegare er vel ikkje uhørt? Eg hadde null ide om prisnivået generelt i norge på skjermkortet i det eg bestilte, då ingen andre nettbutikkar hadde produktet. Fann kun prisar på "storebroren" 1070 G1. Jeg kokte sammen en mail, uten mal og uten å referere til paragrafter i avtaleloven. De sa det var best i første ledd av kontakten:) Skal oppdatere her når jeg får svar! Vi er vel evnt ganske mange er her som går sammen, hvis/om/at det blir noe from for sak, på et senere tidspunkt. Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 (endret) Vil jo ikke si at 2900 for mini 1070 virker som feilprising. Det er tross alt "mini", og det regner nok mange med at skulle være billigere i utgangspunktet. Cdon burde i alle fall gi de som bestilte et plaster på såret, kanskje med rabattkoder eller noe slikt. Man burde ikke kaste bort tiden til kundene på den måten når man har feilpriset en vare. Vi kjenner vel alle cdon, de kommer ikke til å gi comp for feilen sin, og de kommer til å være vanskelig så gnistfokket står. Endret 30. august 2016 av Enlightened 2 Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 40% avslag er normalt på bedre tilbud. Rimelig sikker at det %vise avslaget når jeg kjøpte mitt tastatur var i den størrelsen... Var det ikke en sak for flere år tilbake med en nettbutikk som solgte PS2 slim for 10kr? De ble også nødt til å faktisk selge til den prisen. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Denne saken står som Løst, men kan ikke lese at det har vært noen konklusjon ellerettergivelse fra CDON. Lurte på om jeg også skulle svare dem på kanselleringen med "Ikke godtatt". Lenke til kommentar
magnusavr Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 (endret) Det samme skjedde meg. Ble kansellert. Sendte en klage til dem, men ikke fått noe svar enda. Refererte også til dinside artikkelen. 40% avslag er da helt normalt. Tipper vi får se større avslag på diverse produkter på kompletts timessalg i kveld. Endret 30. august 2016 av magnusavr Lenke til kommentar
oljones Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Har også klaget på makuleringen av min ordre. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Samme her. Spent å se hvordan de løser dette. Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Då har eg også klaga, sparer på truslane om forbrukerrådet til eg får avslaget.. Lenke til kommentar
lazyjacket Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Blir nok å kjøre forbrukerrådet. Jeg har ikke kjøpt, men lykke til. Følger spent med. Ser at jeg ikke skal kjøpe noe hos netonnet igjen som ikke er blårays på superdupertilbud. Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Dette er er så soleklart som det kan få blitt. De har hatt et tilbud. Det har ikke vært for godt til å være sant. Det finnes masse eksempler på 40% rabatt på skjermkort. Kjør sak med Forbrukerrådet, om ikke mailkrangel fører frem. Så har man forbrukertvistutvalget om det stopper hos Forbrukerrådet. 1 Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Fikk kansellert ordre jeg og. Skal formulere og sende avgårde en mail i løpet av morgendagen. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Hvis noe virker for godt til å være sant, så er det som regel det. Det at folk begynte å diskutere om det var feilpriset før CDON bekreftet det, beviser at det virket for godt til å være sant. Lenke til kommentar
Laffers Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 (endret) D: Endret 1. september 2016 av Laffers Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Hvis noe virker for godt til å være sant, så er det som regel det. Det at folk begynte å diskutere om det var feilpriset før CDON bekreftet det, beviser at det virket for godt til å være sant. Når tilbudet er merket med -40%, så er det ingen grunn til å tro at dette er noe annet enn et godt tilbud. Forbrukerrådet støtter saken om ikke klaging direkte til CDON fører frem. 4 Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Vem betalar för eventuell rättssak om det går "fel" väg?Så det du vil ha fram her, er at bedrifter/kjeder kan behandle kunden hvordan de vil, og komme unna med det fordi kunden ikke vil betale rettssak? Tviler på at kunden må stå til ansvar for noe som helst når kunden har blitt lurt trill rundt. Sluta skriv en massa skit. Jag har inte sagt ett ord om att kunden måste betala. Jag frågade vem som betalar om det går fel väg, alltså om det inte skulle bli förlik. Folk verkar tvärsäkra i denna tråd på att de får rätt. De skall ta det vidare rättsligt osv, men vet ni verkligen vad ni ger er in på? Bara så det är sagt, jag har inget som helst för Cdon som butik, men prissätter man en vara fel så gör man det. Sånt händer. Hundratals hoppar på ett pris på en vara som knappt blivit såld innan. 40% rabatt på ett förhållandesvis nytt skärmkort kan jag inte komma i håg att det hänt förr. Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 (endret) Vem betalar för eventuell rättssak om det går "fel" väg?Så det du vil ha fram her, er at bedrifter/kjeder kan behandle kunden hvordan de vil, og komme unna med det fordi kunden ikke vil betale rettssak? Tviler på at kunden må stå til ansvar for noe som helst når kunden har blitt lurt trill rundt. Sluta skriv en massa skit. Jag har inte sagt ett ord om att kunden måste betala. Jag frågade vem som betalar om det går fel väg, alltså om det inte skulle bli förlik. Folk verkar tvärsäkra i denna tråd på att de får rätt. De skall ta det vidare rättsligt osv, men vet ni verkligen vad ni ger er in på? Bara så det är sagt, jag har inget som helst för Cdon som butik, men prissätter man en vara fel så gör man det. Sånt händer. Hundratals hoppar på ett pris på en vara som knappt blivit såld innan. 40% rabatt på ett förhållandesvis nytt skärmkort kan jag inte komma i håg att det hänt förr. Selvom det ikke har skjedd før, betyr ikke at det ikke er legit. Hvis kunden blir lurt eller behandlet dårlig, så tar forbrukerrådet saken. Du som kunde blir ikke stilt økonomisk ansvarlig for at du skal få plaster på såret som butikken har gitt deg. Jeg vet ikke hvilke ordninger dere har i Sverige(siden du snakker svensk), men i Norge har vi forbrukerrådet som vi går til om en butikk oppfører seg dårlig, eller behandler en kunde feil i forhold til lov og regelverk. 40% rabatt, som da utgjør ca 3000kr på en mini gtx 1070 var virkelig vanskelig å se at det var feilpriset. Det er jo litt over en tusenlapp i avslag, og det kunne jo for alt vi visste være et supertilbud CDON kjørte for at vi skulle handle der istedet. En ting lærte jeg for mange år siden, og det er at man bør kun kjøpe billige greier fra cdon(opptil tusenlappen). Rett og slett fordi det er fucka å få tak i dem, det er fucka å returnere ting til dem, og de kan være vanskelig som fy. Det og måtte true dem med forbrukerråd etter 20mail er faktisk ganske slitsomt i lengden. Endret 31. august 2016 av Enlightened Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Jeg sender mail senere idag til dem. Har noen bry til å skrive hvilken adresse de har? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå