Christian Thork Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Hehe, jeg er sta som faen. Så jeg gir meg ikke. Får gjøre det gthaman gjorde. Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Hjelper litt at jeg har tilgang på advokater via jobben, slik at man hvertfall har stålkontroll på hva som gjelder av lover og regler. Når det er sagt så handler det om saklig formulerte epost og pågangsmot ? Tipper det blir "beklager beklager" e-poster man er nødt for å parere! Nettbutikkene er ofte heller ikke spesielt glad i negativ publisitet. Her har CDON en gyllen mulighet til å få flere faster kunder, snarere enn å regne ut 2000kr X Antall bestillinger og beregne tapet - det er vel neppe så sinnsykt mange uansett. En epost som forklarer at det var en feil, men at vi uansett får kortene hadde vært særdeles god PR. 1 Lenke til kommentar
sfRoyal12 Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Min ordre står nå som kansellert, men har ikke fått noen mail enda. :-/ Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 @Gthaman, har du tips? Jeg har nok av tid til å krangle med dem. Men ikke fått noe mail enda. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Kansellert her og, men fikk 2 månder gratis viaplay da 1 Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Fikk mail om kansellert ordre ? Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134 Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 http://www.dinside.no/871742/krev-varen-til-feilpris Lenke til kommentar
Tobias Frey Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 fått mail og pengene tilbake på kontoen Lenke til kommentar
namhvo Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 (endret) me2 edit: Jeg har sendt inn klage til cdon, skal kjøre dette fullt ut. Mener jeg har en meget god sak på dette. Endret 30. august 2016 av namhvo Lenke til kommentar
KongeSamfunn Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Ikke fått mail, ikke fått penger. Krysser fingrene selv om jeg ikke trenger kortet ? Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Dessa misstag händer flera gånger vart år. Man får sällan eller aldrig igenom sin "rätt". Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Mail fått med kansellert. Ny mail sendt med ikke godtatt. Tar lett ut forliksklage om dette ikke fører frem. Lenke til kommentar
KongeSamfunn Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Endte opp med å få min ordre kansellert også, men pengene er enda ikke kommet tilbake. Hvis gthaman er villig til å følge opp saken blir jeg gjerne med som deltaker der. Mistet den gjenværende respekten for cdon nå.. Lenke til kommentar
piingu222 Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Jeg har vært i kontakt med forbrukerrådet, formulert og sendt en mail til CDON, med krav om varen innen en satt dato. Om de ikke imøtekommer kravet går saken til forbrukerrådet. Oppdaterer her når jeg får svar fra CDON. Lenke til kommentar
KongeSamfunn Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 (endret) Jeg har vært i kontakt med forbrukerrådet, formulert og sendt en mail til CDON, med krav om varen innen en satt dato. Om de ikke imøtekommer kravet går saken til forbrukerrådet. Oppdaterer her når jeg får svar fra CDON. Hva har forbrukerrådet sagt? Siterer Cdons mail "Din ordre på ”Gigabyte GeForce GTX 1070 Mini ITX OC 8GB HDMI, DP, 2xDVI” er dessverre blitt makulert på grunn av veldig feilaktig prissetting." Vil da tørre påstå at 40% rabatt på elektronikk ikke er ukjent praksis for Cdon og at det var naturlig for forbruker å forvente at prisen var reell. Endret 30. august 2016 av KongeSamfunn Lenke til kommentar
piingu222 Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 I korte trekk sa de at: Ved handle på nett inngår man i en binnende avtale, de har ikke rett til å heve avtalen med mindre tilbudet, i vårt tilfellet 40% kan anses som "for godt til å være sant" noe både jeg og konsulenten jeg snakket med hos forbrukerrådet mente var et helt legitimt tilbud på elektronikk. De anbefalte å kreve varen innen en dato. Hvis de ikke imøtekom kravet skulle forbrukerådet ta saken videre. 3 Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Vem betalar för eventuell rättssak om det går "fel" väg? Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 (endret) Fikk dere ikke 1070 til den prisen likevel? Hva skjedde? :O Er vel egentlig ikke sjokkert siden dette er cdon... De er vanskelig som f*** når det kommer til kundeservice og retur. De har ikke engang et tlf nummer du kan ringe, wtf liksom? Endret 30. august 2016 av Enlightened Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 I korte trekk sa de at: Ved handle på nett inngår man i en binnende avtale, de har ikke rett til å heve avtalen med mindre tilbudet, i vårt tilfellet 40% kan anses som "for godt til å være sant" noe både jeg og konsulenten jeg snakket med hos forbrukerrådet mente var et helt legitimt tilbud på elektronikk. De anbefalte å kreve varen innen en dato. Hvis de ikke imøtekom kravet skulle forbrukerådet ta saken videre. Brukte du ein formell mal frå Forbrukerrådet, eller kokte du ihop ein mail sjølv? Vil gjerne klage til vdon eg også. At ein "mini"-versjon kan vere billegare er vel ikkje uhørt? Eg hadde null ide om prisnivået generelt i norge på skjermkortet i det eg bestilte, då ingen andre nettbutikkar hadde produktet. Fann kun prisar på "storebroren" 1070 G1. Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 (endret) Vem betalar för eventuell rättssak om det går "fel" väg?Så det du vil ha fram her, er at bedrifter/kjeder kan behandle kunden hvordan de vil, og komme unna med det fordi kunden ikke vil betale rettssak? Tviler på at kunden må stå til ansvar for noe som helst når kunden har blitt lurt trill rundt. Endret 30. august 2016 av Enlightened Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå