gthaman Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 http://www.dinside.no/okonomi/cdon-nektet-a-levere-slik-vant-kundene/68556222 2 Lenke til kommentar
PatosB300 Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 Vil alle som opprinnelig kjøpte dette skjermkort til den prisen få dette nå? Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 Nei, kun de 5 som tok saken til veis ende Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 Så CDON har i verste fall, hva? 5 000 kr tap? Lenke til kommentar
PatosB300 Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 + eventuelle advokatutgifter. Men alt i alt så tjente nok CDON på å være vanskelige her. Lenke til kommentar
PatosB300 Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 Hvis resultatet av saken var at CDON gjorde galt i å ikke selge skjermkortet til avtalt pris så burde jo alle som kjøpte det få det, ikke bare de som tok saken til veis ende. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 Det som var resultatet i saken var at de som klaget fikk gjennomslag for klagen sin, intet mer, intet mindre. 1 Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 + eventuelle advokatutgifter. Men alt i alt så tjente nok CDON på å være vanskelige her. Bruk av interne ressurser koster penger, og negativ medieomtale som dette koster mye penger. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 Håper CDON har lært leksen sin, men jeg tror ikke det. Neste gang dette kommer til å skje (og det vil skje igjen), så vil dem være like vrange. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 Håper CDON har lært leksen sin, men jeg tror ikke det. Neste gang dette kommer til å skje (og det vil skje igjen), så vil dem være like vrange. Kan vel søke erstatning i tillegg da siden vi nå har dokumentert at de vet hva loven er og forstår at de må følge den. Og være vrang på å følge loven er jo ikke noe som skal gå utover deg. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 Håper CDON har lært leksen sin, men jeg tror ikke det. Neste gang dette kommer til å skje (og det vil skje igjen), så vil dem være like vrange.CDON har lært av dette. Garantert. De har lært at å drøye ut i det lengste så minimerer de tapet sitt med sikkert 90% 1 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 Ja her er det i grunn CDON som har vunnet, i det store bildet. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 Ja her er det i grunn CDON som har vunnet, i det store bildet. Håper det, trist om kverulanter skal vinne på å slå seg totalt vrang. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 Ja her er det i grunn CDON som har vunnet, i det store bildet. Håper det, trist om kverulanter skal vinne på å slå seg totalt vrang. All makt til forbrukeren... 1 Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 (endret) Kortet har jo ikke sunket mer enn et par hundrelapper siden dette skjedde. Cdon har til og med satt opp prisen på dette kortet sammenlignet med i August 2016. (edit: ser at prisguide ikke hadde oppdatert prisen hos cdon. Kortet er satt ned 52 kroner fra i fjor.) Hvordan mener dere de har tjent på å utsette dette? https://prisguiden.no/produkt/gigabyte-geforce-gtx-1070-mini-itx-oc-8gb-277960 Endret 7. august 2017 av Jokerjævel Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 Ja her er det i grunn CDON som har vunnet, i det store bildet. Håper det, trist om kverulanter skal vinne på å slå seg totalt vrang. Interessant måte å se det på. Jeg antar at om jeg omretter en nettbutikk med lokkepriser, og lar masse kunder bestille, og sier "prisen er feil" og kansellerer alle ordre så syns du det er ryddig og god drift. Hadde alle hatt din type innstilling til forbrukervernet vil svært mange av rettighetene (angrefrist, reklamasjonsrett) ikke vært en selvfølge for nordmenn i dag. 1 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 Hadde alle hatt din type innstilling til forbrukervernet vil svært mange av rettighetene (angrefrist, reklamasjonsrett) ikke vært en selvfølge for nordmenn i dag. Rettighetene vi har er ikke til for å beskytte de som går inn for å benytte seg av tydelige prisfeil. Og de som bestilte var klar over det, noe som kommer frem av denne tråden. 1 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 Kortet har jo ikke sunket mer enn et par hundrelapper siden dette skjedde. Cdon har til og med satt opp prisen på dette kortet sammenlignet med i August 2016. (edit: ser at prisguide ikke hadde oppdatert prisen hos cdon. Kortet er satt ned 52 kroner fra i fjor.) Hvordan mener dere de har tjent på å utsette dette? https://prisguiden.no/produkt/gigabyte-geforce-gtx-1070-mini-itx-oc-8gb-277960 For det første fordi bare noen få får kortet til redusert pris, for det andre fordi andre bedre 1070 kort, samt konkurrerende kort (både dårligere og bedre) har hatt privariasjoner. Det er ganske lenge siden saken ble tatt opp, og de som har måttet vente fra da til nå med å få det tror jeg ikke føler en overveldende seier akkurat. Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 Hadde alle hatt din type innstilling til forbrukervernet vil svært mange av rettighetene (angrefrist, reklamasjonsrett) ikke vært en selvfølge for nordmenn i dag. Rettighetene vi har er ikke til for å beskytte de som går inn for å benytte seg av tydelige prisfeil. Og de som bestilte var klar over det, noe som kommer frem av denne tråden. Det får vi bare være uenige om. De hevdet prisfeil. 3 advokater i forbrukertvistutvalget er uenige med CDON (og deg) om tolkningen av loven, og alle som kjøpte kom ikke fra dette forumet. Men jeg antar at du vet bedre. 5 Lenke til kommentar
Laffers Skrevet 23. august 2017 Del Skrevet 23. august 2017 Gratz med seieren. Jeg ga opp klagen etter å ha levert den skriftlig til cdon.com å forbrukerrådet. hørte aldre mer fra verken den ene eller den andre. Skal forsøke å rote opp litt gamle mailer nå bare for å sjekke om jeg får gjennom bestillingen på det kortet. Jeg mener man skal ha rett til det så lenge man kan vise til ordrebekreftelsen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå