La Menthe Skrevet 26. oktober 2016 Del Skrevet 26. oktober 2016 (endret) la menthal: gå til side 2 og les, der vil du se en sier han er sta og er villig til å krangle seg fram, og en annen sier han vil kjøpe 2 og deretter videreselge skjermkortet. man trenger ikke å være tankeleser for å skjønne tegninga at disse folka vil utnytte en feil gjort av nettbutikken for sin egen vinning. Verken av disse to eksemplene er noe form for bevis på at de visste at det var snakk om feilpris, var det? Og selv om vi antok at de gjorde det, så snakker vi om to stk. ut av alle de 15 involverte som har skrevet i denne tråden. For å ikke snakke om alle andre som også har kjøpt varen fra CDON. Skal du la et par obskure meninger (ifølge deg) være eksempel for resten? Voks opp. Endret 26. oktober 2016 av La Menthe 4 Lenke til kommentar
PatosB300 Skrevet 14. november 2016 Del Skrevet 14. november 2016 Når kan man forvente en avklaring i denne saken? Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 14. november 2016 Del Skrevet 14. november 2016 (endret) Dette handlet jo i grunn mer om å straffe cdon for ræva kundebehandling, enn det handler om å få 1070 på 30% rabatt. Cdon er ekstremt vanskelig å ha med å gjøre når det kommer til returer(generelt sett alt som ikke omhandler rask levering). Det har de vært i flere år, og folk synes jo tydeligvis at det er helt Ok. Enhver person som påstår at cdon er en bra nettbutikk, har ikke måttet returnere noe innenfor garanti eller annen type reklamasjon. Hvis cdon mener det var så åpenbart feilpriset, så kan vi jo spørre oss hvorfor den tanken ikke slo inn hos den ansatte som satte prisen. Endret 14. november 2016 av Enlightened 3 Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 15. november 2016 Del Skrevet 15. november 2016 CDON har så elendig kundeservice og er så trege at jeg i en dialog med dem en gang bad dem om å slette kontoen/brukerprofilen min fra systemet dems. De klarte faktisk å gjøre det da! 1 Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 Hei, Som opplyst i e-post av 25.11.16, har vi vært i dialog med CDON for å finne en minnelig løsning i saken. Forslaget som CDON har akseptert, innebærer en rabatt på ca 25 %. Det vil si at man får kjøpt det aktuelle skjermkortet til kr 3500,-. Dette er ca 1000 kr lavere enn hos andre tilbydere av kort på nett, pr i dag (sjekk via prisjakt.no). Om du ønsker å akseptere løsningen om å kjøpe kortet til kr 3500, gi en tilbakemelding pr e-post så snart som mulig og senest innen mandag 05.12.16. Vi vil så formidle dette til CDON. De opplyser at de behøver 14 dager på seg etter aksept, for å få tildelt tilstrekkelig antall kort fra produsent. Om du ikke ønsker å godta forslaget, behøver du ikke gi tilbakemelding. Saken avsluttes da hos oss uten løsning, og det vil bli sendt ut et begjæringsskjema for Forbrukertvistutvalget (FTU) som må fylles ut og sendes inn innen en egen frist. Behandlingstiden i FTU er i gjennomsnitt 6 måneder. Tidsperspektivet bør tas med i betraktningen når man vurderer forslaget til minnelig løsning. Man kan heller ikke si noe sikkert om resultatet av behandlingen i utvalget. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 (endret) Hei, Som opplyst i e-post av 25.11.16, har vi vært i dialog med CDON for å finne en minnelig løsning i saken. Forslaget som CDON har akseptert, innebærer en rabatt på ca 25 %. Det vil si at man får kjøpt det aktuelle skjermkortet til kr 3500,-. Dette er ca 1000 kr lavere enn hos andre tilbydere av kort på nett, pr i dag (sjekk via prisjakt.no). Om du ønsker å akseptere løsningen om å kjøpe kortet til kr 3500, gi en tilbakemelding pr e-post så snart som mulig og senest innen mandag 05.12.16. Vi vil så formidle dette til CDON. De opplyser at de behøver 14 dager på seg etter aksept, for å få tildelt tilstrekkelig antall kort fra produsent. Om du ikke ønsker å godta forslaget, behøver du ikke gi tilbakemelding. Saken avsluttes da hos oss uten løsning, og det vil bli sendt ut et begjæringsskjema for Forbrukertvistutvalget (FTU) som må fylles ut og sendes inn innen en egen frist. Behandlingstiden i FTU er i gjennomsnitt 6 måneder. Tidsperspektivet bør tas med i betraktningen når man vurderer forslaget til minnelig løsning. Man kan heller ikke si noe sikkert om resultatet av behandlingen i utvalget. Lol, jeg kjøpte kortet for 3 799 på black friday hos Dustin, og det med watch dogs 2. Dere får en dårlig deal. eller be de ta utgangspunkt til 3 799 fra black friday. Endret 30. november 2016 av Rudde Lenke til kommentar
PatosB300 Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 Det vil jo være meningsløst å gå med på den avtalen. Man kan jo kjøpe GTX 1070 for 3 500kr i dag. Lenke til kommentar
ili Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 Det vil jo være meningsløst å gå med på den avtalen. Man kan jo kjøpe GTX 1070 for 3 500kr i dag. Det er for bedrifter og uten moms. Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 Hei, Som opplyst i e-post av 25.11.16, har vi vært i dialog med CDON for å finne en minnelig løsning i saken. Forslaget som CDON har akseptert, innebærer en rabatt på ca 25 %. Det vil si at man får kjøpt det aktuelle skjermkortet til kr 3500,-. Dette er ca 1000 kr lavere enn hos andre tilbydere av kort på nett, pr i dag (sjekk via prisjakt.no). Om du ønsker å akseptere løsningen om å kjøpe kortet til kr 3500, gi en tilbakemelding pr e-post så snart som mulig og senest innen mandag 05.12.16. Vi vil så formidle dette til CDON. De opplyser at de behøver 14 dager på seg etter aksept, for å få tildelt tilstrekkelig antall kort fra produsent. Om du ikke ønsker å godta forslaget, behøver du ikke gi tilbakemelding. Saken avsluttes da hos oss uten løsning, og det vil bli sendt ut et begjæringsskjema for Forbrukertvistutvalget (FTU) som må fylles ut og sendes inn innen en egen frist. Behandlingstiden i FTU er i gjennomsnitt 6 måneder. Tidsperspektivet bør tas med i betraktningen når man vurderer forslaget til minnelig løsning. Man kan heller ikke si noe sikkert om resultatet av behandlingen i utvalget. Lol, jeg kjøpte kortet for 3 799 på black friday hos Dustin, og det med watch dogs 2. Dere får en dårlig deal. eller be de ta utgangspunkt til 3 799 fra black friday. "Dårlig deal" når den er bedre enn det du slo til på...Interessant! Forbrukertvistutvalget neste Lenke til kommentar
La Menthe Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 (endret) I kjent utspekulert stil gjorde CDON nettopp det jeg forutså de kom til å gjøre. Ikke aksepter forslaget og ta saken til FTU. 3500,- for en ITX-utgave av GTX 1070 seks måneder etter dens lansering, og når den allerede har vært mulig å få tak for nesten like lav pris, er så absolutt ingen bra avtale. Men det kritiske her er at det spiller inn i håndene på CDON: hvis vi antar at saken er ferdig behandlet og dømt om 6-8 måneders tid, er det likevel snakk om lang nok tid til at kortet kan ha gått ned i pris. Det betyr mindre tap for CDON, og mer for de brukerne som har kjøpt det, da man i realiteten ikke får 40% avslag for det. Om man presenteres med Forbrukerrådets begæringsskjema, er det derfor helt avgjørende at man setter krav på 40% avslag på produktet fra datoen saken dømmes, slik at kjøper sitter igjen med et like godt tilbud. Skal forsøke å laste opp begjæringsskjemaet til FTU, og kanskje også lage et "eksempel" på hva dere skal skrive hvor, for de av dere som trenger hjelp til det, i løpet av uken. CDONs forkastelige oppførsel er motivasjon nok til å hjelpe til! Endret 1. desember 2016 av La Menthe 3 Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 (endret) Moderatormelding Slutt med sitat tsunamier. Neste som gjør dette får pryl med stokken og tidlig vinterferie Tilbakemelding tas på PM Endret 2. desember 2016 av AllFather 1 Lenke til kommentar
PatosB300 Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 For å avgjøre hvorvidt behandlingen skal gjennomføres med en pilotsak overfor FTU, ønsker vi en tilbakemelding fra deg på om du ønsker å 1) gå videre med saken til FTU 2) Trekke saken/ikke ønsker å gå videre Vennligst gi tilbakemelding på e-post så raskt som mulig og senest innen fredag 16.12.16. Innebærer det noen risiko for kunde å la saken gå til FTU? Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 (endret) Jeg orker ikke. Jeg har allerede kjøpt skjermkort så det er liten vits for meg nå, men jeg håper andre tar det videre. CDON må lære at slikt kan den ikke fortsette med. Det er ikke holdbart. Endret 14. desember 2016 av DJViking Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 Jeg gikk for løsningen som ble foreslått av forbrukerrådet. Jeg ville ha kortet nå, og 3500kr for det kortet er en fin pris. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 Det var dette kortet det var snakk om? Hva var egentlig original pris og tilbudsprisen? Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 Det var det kortet ja. Original pris var ca 4500, og tilbudsprisen ca 2500. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Pass på nå! Enda flere tilbud som er for gode til å være sanne hos CDON, ikke noe vist å handle, du får ikke det du kjøper allikevel. 3 Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Hva i den kampanjen er feilpriset da mener du? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Hva i den kampanjen er feilpriset da mener du? Du tok ikke spøken. 3 Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Hva i den kampanjen er feilpriset da mener du? Du tok ikke spøken. Svakt av meg det ja.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå