Nlklas Skrevet 11. september 2016 Del Skrevet 11. september 2016 congratulations... you played yourself Lenke til kommentar
PatosB300 Skrevet 11. september 2016 Del Skrevet 11. september 2016 cdon.com har sendt meg nyhetsbrev med høst- og vinterklær med 40% rabatt. Ikkje kjøp, for dette må være feilprising. 6 Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 11. september 2016 Del Skrevet 11. september 2016 Pass på at det ikke er siste generasjon med vinterklær, da er det HVERTFALL lureri. Her bør vi som kunde forstå at det er feil og godta alt butikken gjør, uansett... ? 2 Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 11. september 2016 Del Skrevet 11. september 2016 Som over gjennomsnittlige brukere av vinterklær må dere skjønne at dette er for godt til å være sant! 5 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 11. september 2016 Del Skrevet 11. september 2016 Nå må dere slutte å dumme dere, det kan jo umulig være vinterklær det er snakk om. Konkurrenten har jo nettopp kommet med høst kolleksjonen.. 1 Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 15. september 2016 Del Skrevet 15. september 2016 Ingen andre her som har fått noe ny info fra Forbrukerrådet enda? Er vel snart to uker siden folk her fikk vite at Forbrukerrådet skulle se på saken. Noen som har erfaring med hvor lang tid det pleier å ta? Lenke til kommentar
magnusavr Skrevet 15. september 2016 Del Skrevet 15. september 2016 Hvis de ikke blir enige og det går videre til forbrukertvistutvalget kan det vel fort ta opptil 1 år. Lenke til kommentar
oljones Skrevet 15. september 2016 Del Skrevet 15. september 2016 Jeg gav cdon frist til i dag for og komme til en løsning. Ikke hørt noe. Sender inn klage i dag. Hvilket standard brev brukte dere? Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 15. september 2016 Del Skrevet 15. september 2016 (endret) Problemet her er vel ikke at folk ikke skjønte at det var feilprising(de fleste). De fleste skjønte det, men bestilte likevel for å gi cdon en smekk på baken. Det mener jeg at de fortjener, for de er vrien og ganske kundefientlig når det kommer til returer og hva som gjelder av lover og regler når de selger til Norge. Hadde jeg sett dette tidligere, hadde nok jeg gjort det også, rett og slett fordi at cdon bør begynne å ta ansvar når de gjør idiotiske ting. Som sagt så er cdon vrien og vrang uansett om du har rettighetene på din side eller ikke, og det er rett og slett for dårlig når de er en såpass stor kjede som de er. Taper de denne saken, så blir det forhåpentligvis en lærepenge for dem. Endret 15. september 2016 av Enlightened Lenke til kommentar
Laffers Skrevet 16. september 2016 Del Skrevet 16. september 2016 Jeg gav cdon frist til i dag for og komme til en løsning. Ikke hørt noe. Sender inn klage i dag. Hvilket standard brev brukte dere? Det du gjør etter å ha klaget til cdon er å klage de inn til forbrukerrådet. I brevet til forbrukerrådet beskriver du hendelsen å at du har klaget til cdon å ikke fått svar. Du må legge med ordrebekreftelse, klagen du sendte cdon, og all dialog du har hatt med cdon som du kan dokumentere(e-post osv.). Forbrukerrådet vil da forsøke å snakke med cdon på dine vegne, når de har fått svar eller ikke fått svar vil de komme til en konklusjon. Dette tar litt tid, ca. En måned. Når forbrukerrådet har kommet til en konklusjon vil du kunne få saken klaget inn til forbrukertvistutvalget, er litt usikker på om dette kun gjelder om du har fått medhold eller om det kun betyr større sjans om du har fått medhold. Forbrukertvistutvalget bruker LANG tid 4 månderish, men om de gir deg medhold vil du ha ett krav som er gyldig som kan sendes til tvangsinndrivning forutsett at cdon ikke tar dette til retten. Sånn reint tidsmessig så tar dette ikke lengre enn å skrive ett par brev, kanskje 1/2 time om du vet hvordan. Det er ventetiden som er lang, ftu kan ha mye å gjøre å dermed litt behandlingstid. Dette er veien jeg vil gå når jeg har fått svar fra cdon eller frist er utgått. Jeg har ventet på ett bra tilbud siden nye gtx serien kom ut, når jeg endelig fant så viser det seg å være en feil! Nei den går jeg ikke på. Jeg mener vi har rett til den prisen, kan ikke forstå at det forventes at man folk skal skjønne at prisen ikke stemte. Sitter forsåvidt enda på mitt kjipe intel HD graphics 530 å sturer rundt i legion på min 110 paladin i nesten full mythic gear(ilvl841). Når det har holdt hittils kan jeg vel vente enda litt lengre, må vel tross alt komme en tid hvor gtx havner på ett reelt tilbud som jeg har råd til. Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 23. september 2016 Del Skrevet 23. september 2016 Oppdatering fra forbrukerrådet: utsendelse av første brev til CDon Ab. Litt utdrag: Vi har foreløpig mottatt 41 klagesaker, men ser ikke bort fra at det vil komme inn flere... ...Dersom CDon Ab ikke ønsker felles behandling av sakene, vil det bety at alle sakene må behandles enkeltvis. Vi tror en samlet behandling vil være en fordel for alle parter med tanke på tids/ressursbruk. Undertegnede behandler alle sakene... ...Vi ber om en tilbakemelding på det ovennevnte innen 05.10.16. Utgangspunktet er at bindende avtale er inngått mellom partene på de vilkår som følger av ordrebekreftelsen. Avtalen kan imidlertid settes til side etter avtalelovens § 32 dersom kjøper innså eller burde ha innsett at prisen var feil. Dette blir vurderingstemaet i saken.... Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 23. september 2016 Del Skrevet 23. september 2016 Betyr det at vi må levere klage til forbrukerrådet dersom vi skal få noe ut av CDON dersom de blir tvunget til å kompensere? Lenke til kommentar
lazyjacket Skrevet 23. september 2016 Del Skrevet 23. september 2016 Betyr det at vi må levere klage til forbrukerrådet dersom vi skal få noe ut av CDON dersom de blir tvunget til å kompensere? Ja, det betyr at alle som vil noen vei i denne saken. Må klage til forbukerrådet. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 23. september 2016 Del Skrevet 23. september 2016 (endret) Hva har dere lastet opp av vedlegg til klagen? Jeg kopierte orginalen av epostene, men får ikke lastet opp txt. Endret 23. september 2016 av DJViking Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 24. september 2016 Del Skrevet 24. september 2016 Nå har jeg også levert klage til forbrukerrådet. Jeg la ved epostutvekslingen med CDON som PDF. Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 26. september 2016 Del Skrevet 26. september 2016 41 klager skriver forbrukerrådet. Kjøres felles sak mot CDON, da er det bare å følge med! Lenke til kommentar
PatosB300 Skrevet 26. september 2016 Del Skrevet 26. september 2016 Dette blir spennende Tror dere at alle vil få medhold? Også hvis de har bestilt flere kort? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 26. september 2016 Del Skrevet 26. september 2016 Må jeg skrive til forbrukerrådet for at det skal gjelde meg? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 26. september 2016 Del Skrevet 26. september 2016 Ja! Gjør det snarest! Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 26. september 2016 Del Skrevet 26. september 2016 Får gjøre det når jeg kommer hjem fra skolen. Trenger jeg å legge til info om samtale med CDON eller holder det med kopi av ordrenummer etc? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå