Ida.S Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 hei, Jeg er 16 år og har 2 yngre søsken, en gutt på 2 år og en jente på 2 måneder. Min far fikk disse barna med min stemor. pappen min er snart 52 år gammel og stemoren min er snart 40 år. Broren min har ingen venner og på fritiden er det eneste han gjør er å være med foreldrene mine jeg er bekymrer for at alderen til søsknene mine sine foreldre kommer til og påvirke livene til søsknene mine. kjenner noen andre med gamle foreldre som er på min alder og han er veldig usosial og sier nesten ingen ting.Noen som har erfaringer med dette? Hva kan jeg kan gjøre for at de skal få det bedre for søsknene mine? Lenke til kommentar
Populært innlegg HildrandeDu Skrevet 29. august 2016 Populært innlegg Del Skrevet 29. august 2016 hei, Jeg er 16 år og har 2 yngre søsken, en gutt på 2 år og en jente på 2 måneder. Min far fikk disse barna med min stemor. pappen min er snart 52 år gammel og stemoren min er snart 40 år. Broren min har ingen venner og på fritiden er det eneste han gjør er å være med foreldrene mine Han er bare to år.... 12 Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 2 åringer pleier ikke å ha venner. Det er først rundt 2-3 årsalderen de begynner å leke sammen med noen i stedet for ved siden av noen. 8 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 pappen min er snart 52 år gammel og stemoren min er snart 40 år. Så 70år og 58år når jentungen er 18år/ voksen. Faren din er noe i eldste laget for min smak, men hvis han er i full vigør når han drar på seg 10-15 år til så er det jo greit. Stemora di er i en ok alder og de fleste er i full fart når de er 58 så der er det nok ingen problemer. At de er eldre kan være både positivt og negativt, stabil og god økonomi pleier å være en ting i den alderen. Helsen svikter jo med alderen så hvis det skjer så er det noe dritt. Det viktigste er hvordan de er som foreldre, ung eller gammel har ingenting å si så lenge de kan tilby barnet et trygt hjem og gi barnet positiv stimulanse så det vokser opp til å bli bra. Det er her bekymringene dine bør være. Hva har du tenkt til å gjøre med bekymringen? Sende bekymringsmelding til barnevernet og si at foreldrene er for gamle? Å bruke 1 person, på din alder, som et eksempel du trekker alle sluttninger fra er idiotisk og du burde vite bedre. Jeg kan komme på 3 eksempler i farta med folk på min alder som har gamle foreldre som har vokst opp til å bli vellykkede og var godt tilpasset sosialt når jeg kjente dem, sikkert nå også. Så har jeg enda fler eksempler på folk med unge foreldre som har falt utafor. Konklusjon = Alder er irrelevant. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Å få barn etter fylte 40 er å drite i ungene sine. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Jeg har gamle foreldre. Ser ikke problemet i det hele tatt. En toåring som mangler venner? Haha. Den ene nevøen min var vel nærmere skolealder før han begynte å ta med seg lekekamerater hjem. 2-3-åringer lever gjerne i sin egen, lille verden. 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Å få barn etter fylte 40 er å drite i ungene sine. Da er det heldigvis bare faren som driter i ungene, faren til TS Lenke til kommentar
Just2user Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Hadde gamle foreldre og det var pyton! Husker de skulle alltid sove. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Hadde gamle foreldre og det var pyton! Husker de skulle alltid sove. Gamle før er ikke det samme som "gamle" nå. Godt voksne foreldre holder seg ofte yngre til sinns nå til dags, har jeg inntrykk av. Det er både fordeler og ulemper med godt voksne foreldre. De har jo helt klart en helt annen livsvisdom enn veldig unge foreldre. Største ulempen er vel at det ikke kommer til å få oppleve barnebarna så mye.. 1 Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Tilbake til spørsmålet. Det du kan gjøre for søsknene dine er å være en god og tilstedeværende storesøster. Gi dem kjærlighet og omsorg, lek med broren din, gå tur med lillesøsteren din. Ta dem med på ting når de blir eldre. Barn elsker dyr. Ta dem med på gårdsbesøk for å se på dyr. Lekeplassen for å leke. Kino med storesøster kommer til å bli superstas om en 2-3 år. Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Å få barn etter fylte 40 er å drite i ungene sine. Den er for tynn. Var er det da å få barn tidlig tenårene når en bare er et barn selv, og ikke en gang klarer å ta skikkelig vare på seg selv.....? Så akkurat, en kan ikke ta alle over en kam. Mange +40 åringer er mer enn nok kompetente og tilstedeværende for barna sin del enn unge foreldre som fremdeles ikke er ferdig med uteliv, utdanning og jobbkarrierer, og trenger barnevakt omtrentlig til enhver tid for å rekke alle sine interesser og aktiviteter. Men selvfølgelig så kan det også være meget egoistisk å få barn etter fylte 40 år, det skal jeg ikke protestere på. Men det er jo veldig individuelt over hvor gammel en faktisk er, for noen er alder bare et tall, mens for andre så er alderen langt høyere enn tallet........ 2 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 (endret) Jeg har unge foreldre. Jeg har minner fra da de gjorde lekser på kveldstid. Mine yngre søsken har mer "normal" alder på foreldrene sammenlignet med seg selv. De vokste opp med begge foreldre i fulltidsjobb og med alle goder det innebærer. Ikke det at jeg hadde byttet mine opplevelser mot noe i verden, foreldrene mine er helt fantastiske, men det er ikke alltid en fordel å ha unge foreldre. Jeg synes ikke ditt eksempel er noe rart i det hele tatt. Jeg er 30 år selv, og skulle gjerne ventet med barn til jeg er 50. Jeg er overhodet ikke klar enda! Endret 30. august 2016 av Skurupu 1 Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Jeg fikk barn da jeg var 25. Naboen fikk da han var 56. Han er sprekere enn meg, har trent hele livet og har massevis av overskudd til ungene. Han har i tillegg en god lønn etter et langt arbeidsliv, og nær ingen gjeld på huset. Han har både tid og midler til ungene. Er neimen ikke sikker på at ungene hans lider av hans alder kontra min. Det blir en annen sak om 15 års tid når jeg er i midten av 40-åra og han i midten av 70-åra selvsagt, og ungene våre har tatt lappen, skal flytte hjemmefra og etterhvert stifte familie. Når det kommer til barnebarn kan jeg se for meg at de og jeg har mer glede av hverandre når jeg er 50-60, enn tilsvarende når han er 80-90. Hvis han blir så gammel da. Vår 4 år gamle sønn er forøvrig stort sett sammen med oss/familien på "fritiden" sin han også 2 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Muttern var 42 og fattern var 39 da jeg ble født. Har aldri hatt noen problemer med å ha gamle foreldre, tvert i mot. Følte aldri at det var en hindring på noe måte. Slapp unna "hippe" 40 år gamle foreldre i tenåringsårene gjorde jeg også Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 6. september 2016 Del Skrevet 6. september 2016 Jeg var 19 da jeg ble mamma fornførste gang. Jeg hadde mye barnevakt for å trene, jobbe kveld, gå ut med venner osv. Da nr 2 kom var jeg 27 og 29 med nr 3. Tror jeg har bedt om barnevakt kun hvis jeg skal i bryllup eller på foreldremøter. Min mamma var 45 da hun ble bestemor. I dag er hun 61 og fortsatt yrkesaktiv og mye aktiv på vennefronten og har egentlig ikke så mye tid til barnebarna. Hun stiller opp når jeg ber om det og vi prøver å treffes en gang i uken, men det er ofte vanskelig. Søsteren min var 34 da hun fikk første barn. Snart 40 og i gang med nr 2. Gud hvor mer på stell hun har ting enn jeg hadde med nr en.. Jeg tar utdannelsen min NÅ, hun har vært ferdig med sin (pluss all etterutdannelse) før barna kom til. Hvem av oss var den smarteste? Anonymous poster hash: 5c0ba...775 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå