Jonas007 Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Hei!Jeg lurer på hvor lenge f. eks et glass med Tikka Masala og Dolmio spagettisaus holder seg etter åpning. Og hvordan bør man lagre det? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Spør du meg vil det holde i en liten uke. Har ofte gjort det med tomat-passatta. Om du vet at du ikke kommer til å spise det innen da kan du hive hele glasset i frysern. Det pleier jeg å gjøre siden det alltid er for mye saus til en person. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Vil nok hvertfall holde en uke i kjøleskapet. Blir som regel mugg på slikt før selve sausen blir dårlig og da er det lett og se. Men lurt å fryse ned slikt, gjerne i porsjonsstørrelser. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Jeg ville brukt det senest tredje dagen. Lagres med lokket på i et iskaldt kjøleskap. Hvis du ikke skal bruke det innen den tid, frys det. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 (endret) Om det ikke er spiselig, så vil du merke det på smaken. I utgangspunktet spiser jeg det meste som ikke er mugg på. Bør lagres i kjøleskap etter åpning. Endret 29. august 2016 av Aiven Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Hørt at det er lurt å snu glassene opp ned, juksevakuum. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Brukte en Dolmio saus på glass i dag, åpnet denne for flere måneder siden men var like fin. Så lenge ting ser,smaker å lukter normalt er det vell samme om det har stått i 2 dager eller 2 år. Men nå er kjøleskapet mitt på grensen til frysepunkt og da. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Du kommer lang vei ved å lukte på varen. Jeg vil estimere at det holder seg omtrent like lenge som en saus lagret i kjøleskapet i en lukket boks. Det er ihvertfall ikke fare for botulisme, om det er det som skremmer deg. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 Mugg er jo det som kommer aller først og er en veldig grei indikator. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå