Muppet88 Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Kjøpte en brukt lenovo t440s for et par uker siden, å pcen har funger utmerket til i dag. Det var en stor oppdatering som skulle innstalere da jeg slo den på. sikkert den anniversary oppdateringen? Men etter den hadde restartet et par ganger ble skjermen svart. Pcen er på å fikk til og med logget inn med fingeravtrykk å skjermen er på men svart. Prøvde å kobble i mini displayporten som er kobblet til tven å det ble pling lyd men ikke bilde på tven. Er det noe som helst man kan gjøre eller er det bare å formatere? Må jeg slå av oppdateringer hvis jeg formaterer? Tar ikke sjangsen på at det kanskje skjer igjen. Pcen kom opprinnelig med windows 8 men den var oppgradert når jeg fikk den. Er det kanskje bedre å bare gå for win 8 istedet? Takker for alle tips :-) Lenke til kommentar
Muppet88 Skrevet 29. august 2016 Forfatter Del Skrevet 29. august 2016 Hvis man lukker skjermen slik at den går i hvile modus å åpner den igjen så står det lenovo på skjermen. Kan kobble i en usb penn å få den pling lyden mens det konstant står lenovo på skjermen:p Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Du har kanskje prøvd dette, men: 1) Hold Power-knappen inne (5 sek. eller mer?) helt til PC'en slår seg helt av. (Eller ta ut batteriet.) 2) Slå den på igjen ved å trykke inn Power-knappen på vanlig måte. Jeg har opplevd at det har sparket i gang en oppdatering som har "hengt seg". Lenke til kommentar
Muppet88 Skrevet 29. august 2016 Forfatter Del Skrevet 29. august 2016 Har prøvd det mange ganger. Kommer meg inn i bios også. Prøver å lage en win 10 usb nå å se om recovery kan fungere. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Hvis det er display-relatert og kanskje skyldes feil med grafikk-driveren, så går det kanskje an å starte PC'en i Safe Mode og avinstallere grafikkdriveren derfra? Med en restart vil da standard grafikk-driver (low res) brukes, og kanskje vil Windows finne riktig grafikk-driver på egenhånd etter det? (Eller du får samme feilen igjen...) Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Det er jo også en mulighet for at feilen skyldes en latent diskfeil som nå har kommet til synes (fordi andre deler av disken er i bruk nå ettr oppdateringen). Lenke til kommentar
Muppet88 Skrevet 29. august 2016 Forfatter Del Skrevet 29. august 2016 Skal se om jeg får den i safe mode når jeg har fått win 10 usb pennen ferdig. Det er ssd på den, vet ikke om det har noe å si. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Med SSD skjer alt raskere ... (Uansett hvilken vei det går.) Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Jeg ville enkelt å greit bare latt PCn stått på over natta, koble til strøm og se om det kommer på av seg selv.. Som regel driver den å jobber med noe i bakgrunn som har gått litt i lås.. Som tidligere servicemedarbeider hos elkjøp fikk vi inn daglig slike maskiner, koblet de til strøm og lot de stå over natta.. Så var problemet løst av seg selv på 90% av tilfellene.. Ellers er powerreset som å ta ut batteriet, koble fra strømtilkoblingen og holde inn strømknappen i 10-20 sekunder også ett tips... Ellers kan du komme inn i Safemodus (alternativ boot meny) med å tvinge maskinen av 2-3 ganger på rad under oppstart.. Da vil du automatisk få opp oppstartsalternativene... 1 Lenke til kommentar
Squashie Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Safemode kan også nåes ved å holde inn SHIFT mens du trykker Restart (forutsatt at du kommer inn i windows ) Lenke til kommentar
Muppet88 Skrevet 29. august 2016 Forfatter Del Skrevet 29. august 2016 Prøvde det ,men det er ikke så lett uten bilde går det i det hele tatt å trykke seg frem til restart i safemode? Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Prøvde det ,men det er ikke så lett uten bilde går det i det hele tatt å trykke seg frem til restart i safemode? Som jeg skrev, start maskinen.. Slå den umiddelbart av igjen med å holde inne strømknappen.. Gjør dette 2ganger skal den ved 3 gangen anta det er en oppstartsfeil og gi deg alternativer Lenke til kommentar
Muppet88 Skrevet 29. august 2016 Forfatter Del Skrevet 29. august 2016 Fikk liv i maskinen. Jeg fikk tilbakestillt windows til fabrikkinstillingene å da ble det bilde. Innstalerte alle nyeste oppdateringene også bare for å se om det samme skjedde igjen, å det gikk bra. Måtte ha vært noe som var installert før som tulla. Men mange takk for hjelpen :-) Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 10. september 2016 Del Skrevet 10. september 2016 Jeg ville enkelt å greit bare latt PCn stått på over natta, koble til strøm og se om det kommer på av seg selv.. Som regel driver den å jobber med noe i bakgrunn som har gått litt i lås.. Som tidligere servicemedarbeider hos elkjøp fikk vi inn daglig slike maskiner, koblet de til strøm og lot de stå over natta.. Så var problemet løst av seg selv på 90% av tilfellene.. Ellers er powerreset som å ta ut batteriet, koble fra strømtilkoblingen og holde inn strømknappen i 10-20 sekunder også ett tips... Ellers kan du komme inn i Safemodus (alternativ boot meny) med å tvinge maskinen av 2-3 ganger på rad under oppstart.. Da vil du automatisk få opp oppstartsalternativene... Har samme problemet med min bærbare pc, Samsung 900X3E, at skjermen er helt svart. Jeg får slått på maskinen siden det lyser i powerknappen, så den surrer og går på et eller annet vis, men vanskelig å si når skjermen ikke viser noe bilde. Tastaturet reagerer heller ikke på trykking av feks Caps Lock eller Fn Lock. Det kommer ikke lys i knappene når jeg prøver å trykke der. Lot maskinen stå på i circa 12t i går uten at det fikset problemet. Vet ikke om jeg kan begynne å skru på pc'n for å ta ut batteriet. For alt jeg vet ryker reklamasjonsretten hvis jeg gjør det, og for øyeblikket ser det ut til at jeg må sende den tilbake til Expert for å få den fikset. Er det noe annet jeg kan gjøre mens jeg venter på svar fra dem? Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 10. september 2016 Del Skrevet 10. september 2016 Jeg ville enkelt å greit bare latt PCn stått på over natta, koble til strøm og se om det kommer på av seg selv.. Som regel driver den å jobber med noe i bakgrunn som har gått litt i lås.. Som tidligere servicemedarbeider hos elkjøp fikk vi inn daglig slike maskiner, koblet de til strøm og lot de stå over natta.. Så var problemet løst av seg selv på 90% av tilfellene.. Ellers er powerreset som å ta ut batteriet, koble fra strømtilkoblingen og holde inn strømknappen i 10-20 sekunder også ett tips... Ellers kan du komme inn i Safemodus (alternativ boot meny) med å tvinge maskinen av 2-3 ganger på rad under oppstart.. Da vil du automatisk få opp oppstartsalternativene... Har samme problemet med min bærbare pc, Samsung 900X3E, at skjermen er helt svart. Jeg får slått på maskinen siden det lyser i powerknappen, så den surrer og går på et eller annet vis, men vanskelig å si når skjermen ikke viser noe bilde. Tastaturet reagerer heller ikke på trykking av feks Caps Lock eller Fn Lock. Det kommer ikke lys i knappene når jeg prøver å trykke der. Lot maskinen stå på i circa 12t i går uten at det fikset problemet. Vet ikke om jeg kan begynne å skru på pc'n for å ta ut batteriet. For alt jeg vet ryker reklamasjonsretten hvis jeg gjør det, og for øyeblikket ser det ut til at jeg må sende den tilbake til Expert for å få den fikset. Er det noe annet jeg kan gjøre mens jeg venter på svar fra dem? Høres ut som ett annet problem.. Du kommer vel ikke så langt som til Bios (F2 tasten ved oppstart)? Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 10. september 2016 Del Skrevet 10. september 2016 Høres ut som ett annet problem.. Du kommer vel ikke så langt som til Bios (F2 tasten ved oppstart)? Nei, skjer ingenting når jeg prøver å trykke F2 når maskinen starter opp :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå