Gå til innhold

[Løst] Utdanning og økonomi

9120

Anbefalte innlegg

hei jeg  har fagbrev som elektriker og er student som full tid som elektro ingeniør, gift og alene forsørger men ingen barn foreløpig og jobber lite gran som deltid , men sliter økonomisk . lurte på hva jeg kan gjøre for økonomien går greit eller evt kan jeg få sosial hjelp ?  

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei jeg  har fagbrev som elektriker og er student som full tid som elektro ingeniør, gift og alene forsørger men ingen barn foreløpig og jobber lite gran som deltid , men sliter økonomisk . lurte på hva jeg kan gjøre for økonomien går greit eller evt kan jeg få sosial hjelp ?  

Studenter får i utgangspunktet ikke hjelp, utover lånekassen. Men de har endret på dette for permiterte og arbeidsledige. Har du mistet jobben din mens du har studert kan du ha rett på støtte. 

Evt må du bare jobbe mer :) 

Lenke til kommentar

Studenter får i utgangspunktet ikke hjelp, utover lånekassen. Men de har endret på dette for permiterte og arbeidsledige. Har du mistet jobben din mens du har studert kan du ha rett på støtte. 

Evt må du bare jobbe mer :)

takk, kan man søke om mer stipend? hvordan er med bostøtte eller andre stønad? jeg jobber fortsatt men utgifter til daglig livet er mer enn det jeg tjener

Endret av isa9120
Lenke til kommentar

takk, kan man søke om mer stipend? hvordan er med bostøtte eller andre stønad? jeg jobber fortsatt men utgifter til daglivet eller mer enn det jeg tjener

Du får ikke mer enn 100% fra lånekassen, som er rett over 100 000 i året. Enten må du øke inntekter eller redusere utgifter. 

En får generelt ikke støtte fra NAV som student, men det har blitt myknet opp for de som er blitt arbeidsledige. Ta kontakt med NAV så får de vurdere situasjonen din. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...