Apestrek Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Hei! Skal låne penger de resterende pengene for skoleåret jeg går på FHS da Lånekassen ikke dekker alt. Har dere noen tips om hvilke bank det er lurt å velge, og hvor er renten lavest? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Pappabanken. Nei, men helt seriøst, er det ikke mulighet for å egle seg innpå fleksilånet til foreldre eller noe sånt? Jeg vet at mange vil være selvstendige så tidlig som mulig, men selv om dette ikke er snakk om astronomiske summer i det lange løp, er det en jævlig dårlig start på studietiden å ha et forbrukslån på noen titalls laken. 2 Lenke til kommentar
Zash Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 https://dinero.no/forbrukslan/ Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Vill bare si at dette er galskap, vi har gratis utdanning i Norge og så vill du ta opp forbrukslån for å ta skole. Tenk deg iallefall nøye om. 4 Lenke til kommentar
Dolandyret Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Hva med å... *drumroll*... jobbe? 3 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Det er ikke vanlig å jobbe mens man går på folkehøgskole, og jeg ville nok ikke anbefalt det. Litt av vitsen er å være maksimalt sosial. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Se noen episoder av luksusfellen før du tar opp forbrukslån.. FHS er dyr moro fra før av, om du ikke også må streve for å betale ned et lån med skyhøy rente etterpå. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324 Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 (endret) Forbrukslån må ofte betales raskt. Hadde du greid å betale månedlige avdrag mens du er elev på FHS? Det er heller ikke gitt at du får deg jobb rett etter folkehøgskole. Hvor mye trenger du til å betale folkehøgskoleåret? Det kan hende at folkehøgskolen kan inngå en avtale om forsinket betaling. Men det forutsetter god trynefaktor, at du oppfører deg fint som elev. Slike avtaler vet jeg ble gjort med flere elever det året jeg var elev på en folkehøgskole. Endret 30. august 2016 av Slettet+921324 Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Det siste studenter trenger er å ta opp forbrukslån. Da får du heller leve på nudler og havregrøt. Som en annen sa, se et par episoder av Luksusfellen og så revurder. 2 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Er folkehøyskole noe som kan karakteriseres som studier? Jeg har ikke noe mot at folk går der, men det er jo et "moro-år", mer en studier? Jeg hadde tenkt meg nøye om før jeg tok opp forbrukslån for noe sånt. AtW 2 Lenke til kommentar
1234554321 Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Du vil ta opp lån og du har ingen sikkerhet å tilby? Du har ingen lønnsinntekt til å betjene lånet? Er du klar over hvor høy rente du kommer til å få? De billigste forbrukslånene(lån som ikke har sikkerhet i eiendom, bil etc) begynner på 10%. For å få 10 må du ha lønnsinngang. For å si det på en annen måte. Det er et marked av långivere og låntakere. Siden du ikke eier noe av verdi eller tjener noe penger så er du "uattraktiv", mens andre er attraktive. De attraktive får de beste betingelsene, mens de stygge får leftovers. Jeg med inntekt og sikkerhet betaler under 2% rente for mitt lån. Så skal du låne så be om at foreldrene dine stiller med sikkerhet og som garantist for lånet og dermed kan lånekostnadene bli 10 ganger lavere. Hadde ikke det vært kjekt å betale 1000 kr i renter istedet for 10.000? Kan kjøpe mye piss for 9000 spenn. Lenke til kommentar
Pettersenper Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Gjør hva som helst for å få penger på en annen måte enn forbrukslån i bank -Foreldre -Familie -Mafia -Jobb i juleferie og andre ferier -Venner -Snakk med skolen om du kan jobbe deg til reduserte skolepenger. Kjøkken? Vasking? Assistent for noe? Lenke til kommentar
Trygve A Skrevet 12. mai 2017 Del Skrevet 12. mai 2017 Jeg brukte Nettavisen sin tjeneste for å finne det billigste lånet. http://www.nettavisen.no/forbrukslån Pass på å ikke lån mer enn du kan håndtere. Du må betale tilbake! Lenke til kommentar
Visum Skrevet 12. mai 2017 Del Skrevet 12. mai 2017 Jeg brukte Nettavisen sin tjeneste for å finne det billigste lånet. http://www.nettavisen.no/forbrukslån Pass på å ikke lån mer enn du kan håndtere. Du må betale tilbake! Hvorfor svarer du på ca. ett år gammel tråd? 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå