Gå til innhold

Asus A7N8X + Athlon XP 2700+ = 1,29GHz?

lindqvizt

Anbefalte innlegg

Har nå kjøpt meg Asus A7N8X og en AMD Athlon XP 2700+. Maskinen fungerer fint, men på System Properties --> General står det at prosessoren er 1,29 GHz, og at det er en XP 1500+.

Hva må jeg gjøre? Flashe bios til nyere utgave? Jeg skjønte ikke hvordan man stilte CPU-frekvensen i BIOSen...

Noen som kan hjelpe? :roll:

Endret av lindqvizt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nå kjøpt meg Asus A7N8X og en AMD Athlon XP 2700+. Maskinen fungerer fint, men på System Properties --> General står det at prosessoren er 1,29 GHz, og at det er en XP 1500+.

Hva må jeg gjøre? Flashe bios til nyere utgave? Jeg skjønte ikke hvordan man stilte CPU-frekvensen i BIOSen...

Noen som kan hjelpe? :roll:

har du stilt opp bussen til ca 133??? da skal det fungere.. men hvis ikke så er det 166 hvis det er pc-400 ram på din data..

Lenke til kommentar
du må sette opp CPU frequency til 166mhz

ja men bare hvis han har BARTON prosessor!! Througbread må ha 133!!!

Barton = 333 / 2 = 166.5

Througbread = 266 / 2 =133

Edit:

Throughbread = 333(noen har dette) / 2 = 166.5

og Multiplier må være på AUTO for at dette skal bli riktig.

Så bare det er sagt!!! ;)

Endret av Dazem
Lenke til kommentar
Det skal ikke ha noe å si hvilken type CPU det er Barton eller Thoroughbred med navn XP 2700+. Begge skal kunne kjøre på 166FSB

det kan da bli overklokket da..

Men det må man jo bare se på min tidligere svar på denne topic.. der står det hva det må stå på i forhold til buss..

Lenke til kommentar
forresten, jeg kjøpte nytt HK og CPU (se sigg) og jeg måtte da først sette opp frekvensen til 166 FSB.. men jeg har kjøpt XP2800+ 333mhz FSB.. og HK støtter også 333mhz fsb.. skal jeg sette opp frekvensen til 333 da? :ermm:

Ja det stemmer.. men husk å del dette med 2 og da blir det ca 166 Mhz systembuss (ddr = 2 ganger klokkesyklus) så ikke sett det opp som 333 Mhz i BIOS!!! KUN 166 som du har før!! da får du 333 siden det er DDR teknologi..

Lenke til kommentar
Det skal ikke ha noe å si hvilken type CPU det er Barton eller Thoroughbred med navn XP 2700+. Begge skal kunne kjøre på 166FSB

det kan da bli overklokket da..

Men det må man jo bare se på min tidligere svar på denne topic.. der står det hva det må stå på i forhold til buss..

Nei en XP 2700+(Thoroughbread) er laget for å ha 166 mhz FSB. Bare se på hw.nos egen test av denne cpuen http://www.hardware.no/tester/cpu/athlonxp_2700/index2.html

Det er jo selvsagt avhengig at hovedkort og minne klarer å kjøre på 166 mhz FSB

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...