xibriz Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 (endret) De tidligere eierne av huset har noen ting stående på kaldloftet og ute på eiendommen. Tingene ute opptar ca. 15 m^2. De skulle egentlig fjerne det i fjor, men det gikk ikke av helsemessige årsaker hos dem. Nå har enkelte i husstanden sett seg lei av dette, og ønsker tingene fjernet asap. Jeg ga beskjed pr. sms for noen uker siden, og de skulle ta det etter ferien som de avsluttet forrige helg. Siden jeg enda ikke har sett de, tenker jeg at 1. September er en gylden anledning til å gi beskjed om at hvis tingene ikke er fjernet pr. 1. Oktober gir jeg bort/kaster alt. Hvordan går jeg fram for å få dette til? Sender en SMS med informasjonen, og hvis de svarer så kan jeg ta grep 1. Oktober. Og alternativt sende rekommandert brev hvis de ikke svarer på SMS? Endret 29. august 2016 av xibriz Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 30. august 2016 Forfatter Del Skrevet 30. august 2016 Ingen som har noen tips? Vil helst ikke ha "søppla" til tidligere eiere stående å oppta plass på min eiendom på ubestemt tid. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 (endret) Gi et varsel og vente. Slik jeg har forstått det fra tidligere tråder om samme sak så blir det noe slik; Til XXX Du har dine ting her. Hvis de ikke hentes innen 2 uker fra "dato" så blir de kastet. Fra YYY Er ikke verre enn det Link til "kaste ting sak" og bra svar https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1717379&p=23168532 Endret 30. august 2016 av SlikGårNoDagan 1 Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 30. august 2016 Forfatter Del Skrevet 30. august 2016 (endret) Jeg trodde først den tråden ikke var relevant, men ser nå at svaret fra krikkert mest sannsynlig er veien å gå: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1717379&p=23170846 Endret 30. august 2016 av xibriz 1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Husleieloven § 10-4 er ikke relevant for saker som ikke reguleres av husleieloven. Den er ikke uttrykk for et generelt rettsprinsipp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå