Redaksjonen. Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 – Det er ikke sikkert heltidsuken passer alle.Amazon prøver ut 30-timers arbeidsuke Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Så det har kun vært 100% stillinger som er faste i Amazon til nå? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 (endret) Uvanlig måte å nedbemanne 25% (++) av årsverkene. Jeg antar mange har forpliktelser (faste utgifter etc) som gjør det umulig for dem å fortsette med 25% lønnsreduksjon, selv om de får mer fritid. Disse vil nok søke seg til noe nytt og bidra til å redusere bemanningen ennå mer. Amazon-sjefen på sin side sparer seg like mye pes som dersom han hadde valgt å si opp 25% av de ansatte i stedet for. Toppsjefen regner vel også med at de ansatte blir mindre slitne på grunn av kortere dager og dermed klarer å yte mer per time de færre timene de er på jobb. Jeg kan ikke si annet enn at arbeidsmarkedet er skremmende rått der borte i statene. Det er også skremmende at norske politikere lar arbeidsmarkedet her hjemme stramme seg etter modell fra statene, selv om vi ligger minst et par tiår etter i råskap. Endret 29. august 2016 av Simen1 2 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Hvor mye tror dere amazon ansatte tjener? Tror kanskje usa er bedre en england men norge er kanskje bedre en england? Godt mulig timelønnen er mellom 80-150 kr time? i england kanskje? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Folk å golvet tjener ca 100kr timen. Mens utviklere tjener mellom 100 000 til 400 000 USD i året. Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 2. september 2016 Del Skrevet 2. september 2016 Jeg kunne ha veddet ganske mye på at det ikke er ingeniører/utviklere som får disse reduserte arbeidsukene. Og jeg er også rimelig sikker på at avdelingene som får dette har et stort overtall av kvinnelige ansatte.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå