Loko Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Jeg har en bil nå som nå er over 5 år, men som i fjor fikk byttet alle 4 dysene på reklamasjon.Nå viser det seg at 1 eller alle dysene må byttes da dem er deffekte.Jeg sier da at jeg ønsker å reklamere på dette. Verkstedet sier at det i utgangspunktet kun er reklamasjon på reklamasjonsaken hvis jeg hadde betalt denne. Jeg mener at man får ny reklamasjonrett på byttedelen selv om det ikke er noe jeg har betalt for. Hva er rett og hva er galt? Noen som har noe konkret i forhold til lovverket eller dommer fra FTU eller lignende? Lenke til kommentar
stianooh Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Du har helt rett. Du har ny reklamasjon på ny del. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 29. august 2016 Forfatter Del Skrevet 29. august 2016 Det er det jeg også mener. Prøvde å søke litt hos FTU etter saker men finner ikke noe, så hvis noen kan hjelpe her så blir jeg veldig takknemlig =) Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Du har helt rett i at du har krav på at dette utbedres. Den absolutte reklamasjonsfristen gjelder ikke for mangler som ikke blir rettet på tilfredsstillende måte, jf. høyesterettsdom rt. 2013 s. 865. Du må imidlertid være bevisst på at du kan rette krav mot selger, men ikke nødvendigvis mot verkstedet. Du har ingen avtale med verkstedet, og du kan dermed ikke kreve noe direkte fra dem. Du kan derimot kreve at selger retter den nye feilen som har oppstått, om denne er en følge av at den opprinnelige rettingen ikke er gjort godt nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå