Gå til innhold

Ny Spille-PC til 5000

Anbefalte innlegg

Du bør ha akabinettvifter, men det er ingen nødvendighet. Du kan jo vente med det og skaffe det hvis temperaturen blir for høy, eller eventuelt ha kabinettet ditt åpent. Angående Nforce2 og minnebrikker, så vet jeg at mange kjører twinmos uten problemer, men mange har også hatt problemer med dette. Blant annet Komplett fraråder denne combon. Er ganske sikker på at Corsair eller Crusial er et sikrere valg(husker ikke 100%sikkert hvilken av dem komplett anbefalte..). Er vel uansett ikke så mye dyrere. Om ingen kan gi et godt svar her, send en mail til komplett eller no! Angående dual ram hadde ikke jeg giddi det. Kjøp heller en 512 brikke nå for deretter å kjøpe en senere. Om du skulle velge å kjøpe 2*256 nå, kan du ikke kjøre dual senere om du skulle trenge mer minne. Tror heller ikke du kan kombinere 2*256 + 512. (Ja, det er ikke lenge til at 1024 er et minimum til spill.......) ytelsesforskjellen på dual er cirka 3-5 %. Valget ditt er altså 3% bedre ytelse eller en mye enklere og bedre ramoppgradering senere!!

Endret av alkazelters
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du bør h akabinettvifter, men det er ingen nødvendighet. Du kan jo vente med det og skaffe det hvis temperaturen blir for høy, eller eventuelt ha kabinettet ditt åpent

Kommer det ikke mye støv inn i pc'en hvis den er åpen?

Tror jeg satser på Corsair... Hvis ingen har noen bedre forslag så!

Takk for svar! :thumbup:

Lenke til kommentar

Klart, det kommer en del støv inn, er vel ingen supergunstig langsiktig løsning, med mindre man støvsuger ofte... Det jeg mente var at du kunne ha kabinettet ditt åpent til du får kjøpt kabinettvifter, hvis du skulle finne ut at du trengte dette.

Endret av alkazelters
Lenke til kommentar

ugg, jeg er i tower dilemma. Eier et Aopen Maxitower fra før, men det holder ikke akkuratt på lyden, dessuten begynner jeg å bli lei av å drasse på den store boksen... (ikke at jeg lan-er så mye mer men)

er det verdt 700 kr for et nytt?

Lenke til kommentar

Jeg sitter og ventet på samme kabinett som deg nå,etter tester skal det være en stille PSU i det med en 120mm vifte,PSU'en er lik denne fortron/source http://www.microplex.no/rubweb/prodpages/f.../fsp3xx60pn.jpg så den gir masse nok strøm til systemet ditt.

Ellers så ser jeg at du har tenkt å overklokke og lurer på RAM,ser noen snakker om dårlige erfaringer med Twinmos det har ikke jeg hørt,ble selv anbefalt å kjøpe Twinmos og har ingen dårlige erfaringer men velg helts med winbond brikker da disse er bedre til overklokking.

P.S ser du igjennom denne tråden vil du se at det er mange som kjører Twinmos m/winbond til overklokking http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=119088&st=0

Lykke til!

Lenke til kommentar
oi, hurtigt :)  hmm.. det toweret du har bestillt deg.. er det ATX eller ATX micro..? eller muligheter for begge?

Ser ut til at det er muligheter for begge:

ATX/microATX/Full AT Super Middle Housing

Edit: Beklager at jeg ikke svarer på dette før nå, men jeg har ikke fått noen mail fra forumet om nye beskjeder... :thumbdown:

Endret av ProZaC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...