MiSP Skrevet 29. november 2003 Forfatter Del Skrevet 29. november 2003 (endret) Dette med minnet synkront vil si at minnet bør kjøre på samme hastighet som fsb. Dvs at hvis fsb er på 333 og minnet ditt kjører på 400 blir ytelsen totalt dårligere enn om begge kjøres på 333. Har du noe forslag til hvilket minne jeg kan bruke? Det var noen som sa jeg burde ha PC3200, men jeg fant ikke noe PC3200 med 333MHz (til rundt 7-800 kr). Har IKKE tenkt å gå langt over 5000 kr på hele oppsettet, dvs. at jeg ikke har så mye mer til rådighet nå... Og er det noen som har noen forslag til evt. hvor jeg kan skjære litt ned på utgiftene uten å tape så mye ytelse? Tror jeg beholder skjermkort og CPU slik som det er satt opp nå, men kankje kabinettet kunne byttes ut, eller noe sånt, hvis noen andre har et forslag til et kabinett med en støysvak PSU... Råd mottas med takk! Edit: Legger inn en link til til oppsettet siden det har komt en ny side nå. Ny_PC.xls Endret 29. november 2003 av ProZaC Lenke til kommentar
alkazelters Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Alle pc3200 minnebrikker kan kjøres på 333 mhz. Dette er garantert ikke noe problem! Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 29. november 2003 Forfatter Del Skrevet 29. november 2003 (endret) Alle pc3200 minnebrikker kan kjøres på 333 mhz. Dette er garantert ikke noe problem! Åja, kan det stilles inn et eller annet sted? Stilles det inn i BIOS eller noe? ME = n00b Endret 29. november 2003 av ProZaC Lenke til kommentar
alkazelters Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Men med tanke på å anbefale spesifikke Minnebrikker vil jeg være litt forsiktig.. Jeg har Brukt Geil og Apacer minne på mitt hovedkort (det samme som du skal kjøpe). Mener jeg kanskje har hørt noen rykter om at Twinmos ikke passer så godt sammen med ditt hovedkort. Men er ikke sikker. Det er jeg helt sikker på at det er andre her på forumet som har kunnskaper om, Snekkern kanskje? Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 29. november 2003 Forfatter Del Skrevet 29. november 2003 (endret) Sjekk ut denne minnebrikken. Tror noen den vil passe godt til hovedkortet mitt? Endret 29. november 2003 av ProZaC Lenke til kommentar
alkazelters Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Men med tanke på å anbefale spesifikke Minnebrikker vil jeg være litt forsiktig.. Jeg har Brukt Geil og Apacer minne på mitt hovedkort (det samme som du skal kjøpe). Mener jeg kanskje har hørt noen rykter om at Twinmos ikke passer så godt sammen med ditt hovedkort. Men er ikke sikker. Det er jeg helt sikker på at det er andre her på forumet som har kunnskaper om, Snekkern kanskje? Lenke til kommentar
alkazelters Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 (endret) Beklager denne dobbelpostingen, det er ikke min skyld. Er ikke sikker på den brikken. Men jeg er nesten sikker på at denne skal funke. http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...17&GrpID=9&s=pl Men jeg ville ikke stolt på meg når det gjelder minne. Vent med å bestille til noen gir det et godt og sikkert forslag! Endret 29. november 2003 av alkazelters Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 29. november 2003 Forfatter Del Skrevet 29. november 2003 (endret) OK, takk for råd/advarsel, alkazelters! Og er det da noen andre som har peil på minnebrikker? Endret 29. november 2003 av ProZaC Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 29. november 2003 Forfatter Del Skrevet 29. november 2003 Er det nok med 350W på oppsettet mitt? Lenke til kommentar
alkazelters Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 bør holde det. Med mindre det er en råtten psu da. Har ikke hørt noe om at aopen sine psuer yter dårlig. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 29. november 2003 Forfatter Del Skrevet 29. november 2003 (endret) Trenger jeg diskettstasjon? Så en thread om oppgradering av BIOS, og kom til å tenke på det... Takk for svar! Endret 29. november 2003 av ProZaC Lenke til kommentar
alkazelters Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Etter min mening trenger du ikke det. Bios til kortet ditt kan oppdateres gjennom windows med det eminente verktøyet "Abit Flashmenu". Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 men en diskettstasjon koster bare 100kr og den kan være fin å ha, viss du ikke bruker memory stick da:) Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 29. november 2003 Forfatter Del Skrevet 29. november 2003 men en diskettstasjon koster bare 100kr og den kan være fin å ha, viss du ikke bruker memory stick da:) Hvorfor? Jeg bruker så å si aldri den jeg har nå... Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 ok men tenk deg at du har for eksempel et word dokument du skal flytte! er det ikke da lettere å bare legge den inn på en diskett, enn å måtte stå å brenne den inn på en plate? Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 29. november 2003 Forfatter Del Skrevet 29. november 2003 (endret) ok men tenk deg at du har for eksempel et word dokument du skal flytte!er det ikke da lettere å bare legge den inn på en diskett, enn å måtte stå å brenne den inn på en plate? Flytte? Til hvor? Jeg sender filer via MSN til de som skulle trenge et word-dokument jeg har, ellers kan jeg sende det på mail, og jeg kan også bare laste det opp via FTP til hjemmesiden min (slik jeg har gjort med oppsettet mitt) og laste det ned igjen et annet sted. Men man kan jo spørre seg: "Hvorfor gjøre det lett når man kan gjøre det vanskelig?" 1: Det koster penger Tror jeg dropper diskettstasjon jeg... [OFFTOPIC] Hipp hurra for mitt innlegg nr 100! [/OFFTOPIC] Endret 29. november 2003 av ProZaC Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Kjøpe en twinmos 512mb pc3200 brikke...funker fett på det hovedkortet! (erfaringer) Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 (endret) Her er det så mange med forskjellige meninger... Virker tydeligvis for noen, og ikke for noen andre Noen flere med erfaringer? Hvorfor bør jeg velge TwinMOS i stedet for Corsair? Er ikke Corsair bedre? Og bør jeg ikke kjøpe en sånn derre pakke med to identiske 256MB-brikker siden jeg har nForce2? Endret 30. november 2003 av ProZaC Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 1. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2003 (endret) Lurte på én ting til... Bør jeg ha kabinettvifter? Greit nok kjøler viftene inne i kabinettet ned delene der, men den varme luften må vel ut... Og passer kabinettet jeg har valgt med AMD? Ser det står "P4 Ready"... Tusen takk for alle svar til nå! Endret 1. desember 2003 av ProZaC Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå