Gå til innhold

Ny Spille-PC til 5000

Anbefalte innlegg

Kan noen se på dette oppsettet (i Excel-format)?

Ny_PC.xls

Ser det OK ut? Vil det bråke mye? Alt bortsett fra CPU kjøpes på Flexi-Data forresten, da slipper jeg så mye porto :thumbup:

PS: Har skjerm, mus, tastatur, CD-brenner og harddisk fra før av :w00t:

Maskinen skal ikke overklokkes (tror jeg)

Maskinen skal brukes til spill

Endret av ProZaC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syntes du burde bruke noen lapper på litt raskere ram. Jeg ville heller gått for en 512mb PC3200 ram brikke. Det er ekstremt minimale ytelsesforskjeller om du kjører i dual channel eller ikke på AMD systemer.

1 512mb PC3200 ram brikke koster vel omtrent 1000 kroner. Er ikke helt oppdatert, men det kostet ca det da jeg kjøpte.

Endret av andesam
Lenke til kommentar
for all del ikke kjøp det q-tec kabinettet!! har nesten bare hatt problemer med mitt.. dårlig plass, elendig løsning på harddisk/diskettstasjon slotene. en helt elendig klips som man kan bli gal på.

Hva mener du er bra til noenlunde den prisen da? Eller hva mener noen av dere andre?

Endret av ProZaC
Lenke til kommentar

akkurat hva som er bra i den prisklassen er jeg ikke helt sikker på, men ville gitt 2-300 kr ekstra og fått deg noe annet i hvert fall. jeg hadde i hvert fall ikke kjøpt det der flere ganger.. men, hvis du mekker lite på pc'en din. skal la den stå som den er, når den er ferdig, så er det for såvidt greit. Men du får det du betaler for.

Lenke til kommentar

Hør nå her -- dB er ikke bare dB ...

noen lder er mer irriterende enn andre.

Dessuten høres enkelte frekvenser karftigere enn andre... derfor bruker man ofte dBA... det er derfor reklamen ofte er høyere enn filmen du ser på.

Oppsumert: PCen vil støye ... kjøp hørselvern eller bytt CPU vfte minimum

Lenke til kommentar

Har nå oppdatert oppsettet, men det er nå uten CPU-vifte. Noen som har noen gode forslag til hvilken CPU-vifte jeg bør velge? (Oppsettet bør ikke komme over 5000 kr)

Edit: Pleier det å følge med kjølepasta med vifter?

Endret av ProZaC
Lenke til kommentar

En av de billige Coolermasterkjølerne på komplett duger sikkert de. For eks denne.. http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...28&GrpID=5&s=pl

eller denne

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...28&GrpID=5&s=pl

Kan sikkert sette på en spenningsregulator på de slik at støyen blir lav og kjølingen grei, men er ikke sikker. Rett på meg hvis jeg tar feil noen..

Men apropo kabinettet ditt. Har hørt at strømforsyningen i det er roten til mange ustabile pcer... Hvis du skulle finne et chieftec kabinett i samme prisklasse tror jeg det er et bedre valg..

Endret av alkazelters
Lenke til kommentar
En av de billige Coolermasterkjølerne på komplett duger sikkert de.

Tror ikke jeg gidder å sette på noen spenningsregulator, men vil de bråke da?

Og er det noen som vil abefale at bra kabinett i noenlunde samme prisklasse som det jeg har?

PS: Kan jo evt. kjøpe kabinett uten PSU og heller kjøpe det ved siden av...

Endret av ProZaC
Lenke til kommentar

Har nå byttet kabinett, ser det greit ut? Er det kompitabelt med AMD, eller bare Pentium?

Kom akkurat opp i 5000, men CPU-vifte må man jo ha uansett...

Frakten er bare sånn ca, rett meg hvis jeg tar helt feil på den ;)

Edit: Nå har jeg valgt CPU-vifte, håper jeg slipper å gjøre det så mye dyrere nå... Alt bør vel se OK ut, eller?

Endret av ProZaC
Lenke til kommentar

Jeg leste noe om at minnet bør være synkront når man ikke skal overklokke, er det noen som vet noe om dette? Ser at minnet jeg har valgt kjører på 400 MHz, men skal det være synkront med hovedkortet eller CPU'en? Går ut ifra at det er hovedkortet, men jeg kan jo ta feil...

Og er det vanskelig å overklokke en XP2500+ Barton til en XP3200+?

Endret av ProZaC
Lenke til kommentar

Hei igjen. Er ikke noe problem å overklokke til 3200 under normale omstendigheter. Det er bare å øke fsben til 200 og ha mp på 11 (eller 11.5?). Dette med minnet synkront vil si at minnet bør kjøre på samme hastighet som fsb. Dvs at hvis fsb er på 333 og minnet ditt kjører på 400 blir ytelsen totalt dårligere enn om begge kjøres på 333. Synes du har gjort et klokt valg med tanke på kabinett. Tror ikke den skal støye så mye uten spenningsregulator. OM den skulle gjøre det, er det ikke verre enn å investere i en fanmate til 30 kroner.

Endret av alkazelters
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...