Gjest Bruker-239845 Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Det nærmer seg bacheloroppgave (vår 2017) og det er på tide å begynne å planlegge og forberede seg. I utgangspunktet sier retningslinjene at vi skal være tre personer, men det går visst som regel greit å være kun to personer per oppgave. Dette på grunn av begrensede ressurser til sensur og veiledning. Men det kan gis fritak og mulighet for å skrive alene også, uten at jeg vet hvor enkelt det er å få. Hva slags erfaringer har dere her? Jeg er en veldig selvstendig person som vegrer meg for å samarbeide med noen om en slik viktig oppgave. Dette delvis fordi jeg har så dårlige erfaringer med gruppearbeid tidligere, men generelt liker jeg å jobbe alene og få det som jeg vil uten å måtte gå veien om noen andre. Samtidig tenkte jeg at det kunne være god trening for meg å måtte samarbeide med noen og at jeg sannsynligvis må arbeide i team i arbeidslisvet, men etter at jeg snakket med en annen som hadde fått fritak til å skrive alene, så har jeg begynt å vurdere det å få skrive alene. Har i utgangspunktet en avtale med en annen student om et samarbeid, men det er såpass tidlig (og han hadde noen andre han eventuelt kunne være med) , så det er ikke for sent å sno seg unna. Ellers takknemlig for andre generelle innspill rundt skriving av oppgave. Takk for alle innspill! Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Dei fleste ingeniørjobbar er basert på at ein danner eit fagmiljø som jobber saman, av den grunn vil det å skrive bacheloroppgåve i ei gruppe være god trening. Dersom du skriv oppgåva saman med andre så det totalt sett også bli mindre arbeid. Skriv du åleine så må du likevell levere eit arbeid som tilsvarer det ei gruppe på 2-3 personar normalt utfører saman. Sensuren blir også gitt på same utgangspunkt, så den store ulempen med å være åleine er at det blir meir arbeid og at du kan risikere å få ein lavare karakter. Men når det er sagt så er nok det aller viktigaste at du finner deg eit godt tema å skrive bacheloroppgåve på. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Takk for svar, The Avatar. Det ser ut til at man skal ha en veldig god grunn til å skrive alene og at et av læringsmålene faktisk er gruppearbeid, så da tenker jeg at jeg velger å gå for samarbeid tross alt. Men det gjenstår fortsatt å finne tema, så setter pris på om noen har innspill der. Første tanke er å ta kontakt med aktuelle bedrifter og høre hva de kan være interessert i at vi eventuelt skriver om. Det beste er vel å skrive om noe som kan komme bedriften til nytte og kanskje dermed også åpne for jobbmuligheter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå