Jakke Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Hei! Maler i en bowlinghall, jobben min Vi har rektangulære områder på veggene langsmed banene med støydempingsmatter med tøystrie stifta i spenn over. Har malt alt rundt, og malt en av dem, men på 15x3 meter vegg med 6 av disse platene på 2x3 meter, altså 12 meter plater med bord rundt, så har det gått 10 liter Butinox interiørmaling nå. Jeg har malt alt rundt samt på to av platene, eer en er bra og en halvveis. Driten drikker malinga. Kan ikke bruke 5000 kroner i maling på en vegg... Jeg må enten tette innimellom hullene i tøystria, eller gjøre noe annet lurt så malinga dekker bedre. Hadde kryssfiner eller spon vært billigere hadde jeg heller lagt plater over, men det er uaktuelt. Help me Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 29. august 2016 Forfatter Del Skrevet 29. august 2016 Sånn ser det ut der, de to borterste er malt, den helt borterste er bra. Lenke til kommentar
PoWerFeeD Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Vil du ikke ødelegge støydempningsegenskapene hvis du maler disse platene? Går ut i fra de er porøse for å dempe lyd, og det er derfor de drikker maling. Fordi dere fyller porene med maling. Eneste "lure" jeg kommer på er å få printet noe bowling relatert på noen matter/laken, så kan du feste disse rundt platene for å "gjemme" dem. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Jeg tror også at platene mister funksjonen sin hvis du tetter de med maling, men malingssprøyte er nok tingen. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 (endret) Muligens spraylakk fungerer bedre(?) da det vil "sprutes inn i platen" og legge seg i porene bak uten å tette dem helt. Det er som de andre sier at dette er porøst/ mykt/ har porer pga støydempingen, med et malingslag oppå og langt inn i platen så vil overflaten bli hard(ere) og noe av funksjonen vil bli vekk. De fleste støydempingsplater jeg har sett har vært ferdig malt. Er det mulig å lime på skum som er i riktig farge da? Koster ikke mange kronene pr kvadrat og er lett å sette opp. Får det på rull på E-bay, men da blir det toll på det. Her er et eksempel på ferdiglagede støydempede bilder, veldig pene, men det er dyyyyyrt for like store som de platene som er der. https://sumopix.com/no Endret 29. august 2016 av SlikGårNoDagan Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 29. august 2016 Forfatter Del Skrevet 29. august 2016 Ah, misforståelse her. Selve platene er ikke porøse i overflata, er bare selve stria som er, vel, masse hull. Eller et nettverk av tråder da. Selve platene ligger under og har noen for for tøytrekk utenpå, og noe som likner rockwool eller glava inni. Tror det kanskje bare er sånne myke takplater som er lagt for å begrense den verste gjenklangen, da disse maskinene er veldig gode, men bråker satanistisk mye. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Stikke på en maleforretning å legge frem problemet der? Vil tippe de har noe for slik eller noen gode tips Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 29. august 2016 Forfatter Del Skrevet 29. august 2016 Vegglim fant han som la stria på i 2001, så han kjente til saken! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå