Gå til innhold

Mulig å søke stipend når jeg skal ta kveldskurs som privatist?

Mads2

Anbefalte innlegg

Hei.

Vet ikke hva jeg skal krysse av eller hvordan jeg søker om stipend hvis det er mulig. Har tenkt å søke på kveldskurs i naturfag påbygg, det står det koster ca 9000 kr. Det står "Kurset er godkjent for lån i Lånekassen forutsatt at din totale studiebelastning er tilstrekkelig". Er det mulig å søke stipend, og isåfall er jeg på rett?

Se bildene. Bør jeg krysse av i Ønsket Betalingsmåte margen:

For deg som søker fullt stipend og lån i Statens lånekasse

2 avdrag LK

eller

For deg som ikke søker om fullt stipend og lån i Statens lånekasse

Månedlig 1 avdrag 2 avdrag

post-390163-0-36329400-1472412914_thumb.png

post-390163-0-49159700-1472413018_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Vet ikke hva jeg skal krysse av eller hvordan jeg søker om stipend hvis det er mulig. Har tenkt å søke på kveldskurs i naturfag påbygg, det står det koster ca 9000 kr. Det står "Kurset er godkjent for lån i Lånekassen forutsatt at din totale studiebelastning er tilstrekkelig". Er det mulig å søke stipend, og isåfall er jeg på rett?

2 avdrag LK

eller

Skal du kun ta dette faget? Da er det vell tvilsomt at du har nok belastning til å få støtte. 

Lenke til kommentar

Hei.

2 avdrag LK

eller

Skal du kun ta dette faget? Da er det vell tvilsomt at du har nok belastning til å få støtte. 

Ah, okei. Tenkte også å melde meg opp til Matematikk kveldskurs fra januar til mai neste år også.

Lenke til kommentar

Ah, okei. Tenkte også å melde meg opp til Matematikk kveldskurs fra januar til mai neste år også.

Her er relevant info for deg: https://www.lanekassen.no/nb-NO/Stipend-og-lan/Hoyere-utdanning/utdanninger-du-kan-fa-stotte-til/Deltid/

Takk! Så siden jeg får 0 studiepoeng, altså ingen stipend?

0–14,5 studiepoeng Ikke stipend, ikke lån

Studiepoeng får du vell ikke, men du må vell se på prosenten av belastningen. Den må minst være 50%

Lenke til kommentar

Her er relevant info for deg: https://www.lanekassen.no/nb-NO/Stipend-og-lan/Hoyere-utdanning/utdanninger-du-kan-fa-stotte-til/Deltid/

Takk! Så siden jeg får 0 studiepoeng, altså ingen stipend?

0–14,5 studiepoeng Ikke stipend, ikke lån

Studiepoeng får du vell ikke, men du må vell se på prosenten av belastningen. Den må minst være 50%

Altså dette kursen jeg har tenkt å melde meg opp til høst koster kr 9000,-. Kurset fra vinter neste år koster kr 10.600. Altså tilsammen 19.600,-. Da er det under 50 % prosent grensa, slik at jeg får ikke stipend? Siden det står Basisstøtte per semester (5 måneder) 25 987 kr. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...