Gå til innhold

Selvreparerende veier skal ha 30 prosent lenger levetid enn dagens


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kostnadene er altså nedlagte metalltråder i veilegemet under bygging, og tilførsel av induksjonsvarme med jevne mellomrom ( hvor ofte?)

 

Siden slitasjen/sprekkene i asfalten i første rekke skyldes tungtransport; hvor mye  kostnader ( penger/arbeidskrefter)  kunne overføres til annen tung-transportvei som bane  eller sjø, og redusert vei- slitasjen like mye?

Lenke til kommentar

skulle de varme opp veien ved hjelp av varmekabler eller en bil som kjører over asfalten?

regner med det er en bil eller noe mer som en veivalse som genererer et felt tilsvarende en induksjons ovn som mykner opp asfalten, så gjevner valsa det ut. Det kan gjøres med direkte varme ovenfra men dette er mye enklere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...