Gå til innhold

Alle som ikke er kristne er zombier

Anbefalte innlegg

Men at dette tilfredsstiller kravet om hendelser som ikke kan veies opp av langsiktige konsekvenser er kanskje ikke like god. Nettopp på grunn av poenget fra forrige innlegg, hvor vi som begrensede skapninger ikke har full oversikt over konsekvensene av ting. Nå er det nok åpenbart at for akkurat disse personene det er snakk om så vil det neppe kunne veies opp for deres handlinger. Men det kan tenkes at det vil få uforutsette konsekvenser for mange andre personer. For eksempel kan tragiske hendelser motivere til samhold, og handlinger som stopper urett. Du vet, den såkalte butterfly-effekten, hvor små handlinger påvirker hendelser på uforutsette måter.

Du har helt rett, sammen med argumentet om at det kanskje er logisk umulig å unngå noen onder for et "større gode" i en årsaksrekke. Jeg får tenke om jeg finner en annen måte å angripe argumentet ditt på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har helt rett, sammen med argumentet om at det kanskje er logisk umulig å unngå noen onder for et "større gode" i en årsaksrekke. Jeg får tenke om jeg finner en annen måte å angripe argumentet ditt på.

Det er kanskje verdt å nevne at jeg ikke helt kjøper mine egne argumenter på dette med unødvendig ondskap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...