Gå til innhold

Innkjøp av spillkonsoll

UnderSolen

Anbefalte innlegg

Hei, i år skal spirene få spillkonsoll til jul og valget har falt på Nintendo Wii U. Jeg spilte selv enormt mye Mario Party med broren min når vi var små og synes dette konseptet er veldig kult! Derfor blir det marioparty 10 som første spillet. 

Jeg ser at ekstra fjernkontroller koster ganske mye, men det finnes billigere alternativer? Hva slags kontroller må vi ha for å kunne spille 4 stykker på Mario Party 10? Hvor får man de billigste kontrollene?

Er det noen andre barnespill som anbefales?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil bare nevne at nyere mario party ikke er laget av samme selskap som laget de eldre, og har heller ikke fått like god omtale som de eldre spillene.

Andre spill du kan se på her: http://www.metacritic.com/browse/games/score/metascore/all/wii-u/filtered?sort=desc

Og nintendo kommer snart ut med ny konsoll, det har ikke blitt vist ennå, men har hørt rykter om en 2017 mars-lansering. Kan kanskje være smart å vente med å kjøpe wii u til etter den nye nintendoen har blitt vist frem hvis det er mulig, da prisen på wii u kan falle når det skjer.

Endret av Elefantmesteren
Lenke til kommentar

Wii U er en fin familiekonsoll, men som Elefantmesteren er inne på, så kommer det en ny konsoll allerede i mars( Nintendo NX). Dette betyr at det knapt vil komme flere spill til Wii U etter dette.

Jeg vil derfor anbefale å enten vente til NX eller, hvis du ønsker en konsoll til jul, kjøpt en Playstation 4 eller Xbox S.

Ps: Hvis du ikke bryr deg om nyere spill, så er det et ganske godt eksisterende spillutvalg for Wii U. Du kan også legge til alle Wii-spill siden Wii U er bakoverkompatibel.

Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar
Gjest member-414199

Lurere å vente til vår når NX kommer så du ikke kaster bort penger på en utdatert Nintendo maskin 4-5 måneder før neste gen kommee ut :) Mario party 10 er fryktelig kjedelig. Du ville kastet bort penger, på Wii u på Wii menyen kan du kjøpe mario party 2 ganske billig som lastes ned. Tror alle vil ha mye med glede av mp2 enn 10 :)

Jeg anbefaler Wind waker og twilight princess hd på det sterkeste. 2 solide barnespill :) ellers er de fleste gode spillene de som er retro på Wii u eshop :p

Lenke til kommentar
Gjest member-414199

Wii U er en fin familiekonsoll, men som Elefantmesteren er inne på, så kommer det en ny konsoll allerede i mars( Nintendo NX). Dette betyr at det knapt vil komme flere spill til Wii U etter dette.

Jeg vil derfor anbefale å enten vente til NX eller, hvis du ønsker en konsoll til jul, kjøpt en Playstation 4 eller Xbox S.

Ps: Hvis du ikke bryr deg om nyere spill, så er det et ganske godt eksisterende spillutvalg for Wii U. Du kan også legge til alle Wii-spill siden Wii U er bakoverkompatibel.

Er det offisielt bekreftet? Endret av member-414199
Lenke til kommentar

Er det offisielt bekreftet?

Så godt som. Zelda Breath of the Wild har bekreftet lansering i mars 2017 (se trailere fra Nintendo). Vi vet også at Zelda skal slippes til både NX og Wii U.

Nintendo vil tape mye på å slippe Zelda til Wii U før NX lanseres. Ergo må Zelda være en lanseringstittel til NX. Ergo må også NX slippes i mars.

Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar

Er det offisielt bekreftet?

Er sjelden noe er 100% offisielt i denne bransjen, da det er mange ting som kan endre seg på kort tid. Men det vi vet er at Reggie nylig sa i et intervju at de har så godt som sluttet å støtte Wii U, og prøver å lære av feilene der. En ting er liten støtte for tredjeparts spill, men de vil også fokusere på å gi oss langt flere av sine egne spill til NX. Dette ser vi allerede tegn på siden Zelda for lengst er bekreftet til NX (i stedet for å forsøke å tviholde på Wii U), og de har bekreftet både Mario og Pokemon til NX allerede. Videre er Dragon Quest X bekreftet til NX (foreløpig bare i Japan, men det er lov å håpe), i tillegg til Dragon Quest XI. Nå vet jeg ikke hvor mange her i vesten som bryr seg om DQ, men det er enormt i Japan. Allerede bekrefte to DQ-spill til NX viser hvor mye de ønsker å satse på konsollen.

Så med andre ord: NX kommer nok så tidlig som mulig, og Nintendo vil fokusere veldig mye på den. Wii U er nok en meget bra konsoll, men hadde jeg vurdert å kjøpe en Nintendo-konsoll i dag hadde jeg i det minste ventet til NX ble offisielt avslørt. Er mye som tyder på at Nintendo har lært av feilene sine og kan gjøre NX til en stor suksess. Neppe like stor som Wii, men langt fra en flopp som Wii U.

Lenke til kommentar

Mange flotte svar! Takker for det! Vi går nok for Wii U, selv om det kanskje kommer noe nytt til neste år. Angående kontroller så er jo disse relativt dyre. Men ser at det finnes billigere, uoriginale kontroller på nettet. Noen som har erfaring med disse? Vi vil gjerne starte Mario Partyingen med engang, uten at det behøver å dobble prisen.

http://www.lightinthebox.com/no/2-i-ett-motionplus-fjernkontroll-og-nunchuk-for-wii-wii-u-gratis-frakt_p1717359.html?currency=NOK&litb_from=paid_adwords_shopping&sku=429_6920&utm_source=google_shopping&utm_medium=cpc&adword_mt=&adword_ct=119515167794&adword_kw=&adword_pos=1o2&adword_pl=&adword_net=g&adword_tar=&adw_src_id=1810908567_303456434_33050959274_pla-206059177034&gclid=CjwKEAjwl4q-BRDtzJmSk-uGunkSJACmCOY-7Wdig8dpxG2t6fPvrRhDlOjaYdvhLcmgj9snmTTWtBoC6Jjw_wcB

Lenke til kommentar

Angående kontrollere tror jeg du tenker på den med skjerm på? Så vidt jeg vet er disse ikke i salg i vanlige butikker, og de er nok rimelig dyre på nettet. Men du kan også bruke kontrollene til Wii. Disse skal nok fungere i de fleste spill, og trenger ikke være så dyre. Jeg tok en rask søk og fant noen til kr 131,- med både Wiimote og nun-chuck.

EDIT: Samme som du linket til, ja. Oops. :p Har liten erfaring med tredjeparts kontrollere til Wii U, men ser ingen grunn til hvorfor de ikke skal fungere.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar
Gjest member-414199

Mange flotte svar! Takker for det! Vi går nok for Wii U, selv om det kanskje kommer noe nytt til neste år. Angående kontroller så er jo disse relativt dyre. Men ser at det finnes billigere, uoriginale kontroller på nettet. Noen som har erfaring med disse? Vi vil gjerne starte Mario Partyingen med engang, uten at det behøver å dobble prisen.

http://www.lightinthebox.com/no/2-i-ett-motionplus-fjernkontroll-og-nunchuk-for-wii-wii-u-gratis-frakt_p1717359.html?currency=NOK&litb_from=paid_adwords_shopping&sku=429_6920&utm_source=google_shopping&utm_medium=cpc&adword_mt=&adword_ct=119515167794&adword_kw=&adword_pos=1o2&adword_pl=&adword_net=g&adword_tar=&adw_src_id=1810908567_303456434_33050959274_pla-206059177034&gclid=CjwKEAjwl4q-BRDtzJmSk-uGunkSJACmCOY-7Wdig8dpxG2t6fPvrRhDlOjaYdvhLcmgj9snmTTWtBoC6Jjw_wcB

Kan være lurt å se på Finn.no om noen selger de billig :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...