dj_silvia Skrevet 28. august 2016 Del Skrevet 28. august 2016 Hei alle sammen. Først og fremst, er klar over att dette er data delen på forumet, så admin må gjerne flytte dette innlegget til den delen av forumet som passer bedre hvis det finnes. Beklagaer på forhånd om dette skaper irritasjon. På fredag, ut av det blå, slo det ned i nærheten av huset der jeg bor. Da strømmen kom tilbake lørdag morgen fant jeg ut av ps4'en var død. Den sto i hvilemodus da det smalt. Var ingen forvarsel, så rakk ikke trekke ut kontakter osv.Internetten døde og. Maskinen starter ett sekund før den dør ut. En variant av blue light of death. Noen inne her med peiling på dette, hva jeg bør gjøre? Har selvfølgelig meldt skaden til forsikringen, så det er i orden. Maskinen ble kjøpt på release dato i Norge, så garanti er ikke eksisterende lenger. Har prøvd alle google/youtube fixes uten resultat. Virker som apu'en er stekt, mulig strømforsyningen også. Har også prøvd å få ut innhold fra harddisk via pc, noe som heller ikke går da det er ett annen filsystem på harddisken i ps4 enn på pc. Det viktige er skylagret, så krise er det jo ikke, men mister jo mye. Hva ville dere gjort? Blir ny maskin, er det vits å reparere den gamle? Mvh Lenke til kommentar
Anech! Skrevet 28. august 2016 Del Skrevet 28. august 2016 Vil tro du får ny via forsikring. Ps4 er såpass billig at en reparasjon vil bli unødvendig dyr. Du kan evt sjekke om det er liv i harddisk og bytte denne til nytt system Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 28. august 2016 Del Skrevet 28. august 2016 Hvis noe er svidd så er den ikke vits å reparere da det meste er loddet fast. Det kan jo hende at det funker med ny strømforyning. https://www.ifixit.com/Guide/PlayStation+4+Power+Supply+Replacement/24719 Jeg hadde ikke prøvd å reparere saken. Det går å koble til HDD'en på en ny PS4 og hvis den er død så skader det ikke maskinen. Lenke til kommentar
dj_silvia Skrevet 28. august 2016 Forfatter Del Skrevet 28. august 2016 Takker for svar. Var inne på tanken å sette hdd'en inn i en ny ps4, hadde det ikke vært for att jeg leste ett sted att den blir automatisk formatert da den settes inn i ett annet system. Hvor mye sannhet det er i det er en annen sak da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå