Gå til innhold

Ang. Lefdals prisgaranti

Anbefalte innlegg

Heisann!

Fant nettopp ut at det går an å sammenligne lefdal med internettbutikker. Lurer på et par ting i forbindelse med dette.

Er du nødt til å kjøpe produktet på lefdal og så påpeke det, eller kan du kun påpeke det og så får du billigste prisen med 150% prisgaranti med en gang? Dvs. du slipper å kjøpe og så få igjen, du betaler bare "rabattpris" straight away.

Og kan de "trikse" og si at det ikke er samme varen, hvis mobiltelefonen er samme modell og uten binding av noe sort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjøpte en tlf der forrige dagen.

påpekte at jeg hadde funnet den billigere en annen plass, og han ordnet rabatten på stedet. Han nevnte at jeg først måtte betale fullpris, for så å få rabatten tilbake. Men når jeg kom til kassa så var de 150% allerede trukket fra den opprinelige prisen, enkelt og greit.

De at de plutselig gir deg en lik pris, som det produktet du viser til kan de prøve på. Men er noe du kan takke nei til....., Har brukt Lefdal 3-4 ganger pga av disse 150% og har ikke hatt noe problem, bare ta med deg bevis på bedre tilbud, vis det til selgeren og det ordner seg.

Ringte engang ang. nettbutikker svaret var at de måtte ha et fysisk utsalgssted, men har ikke prøvd dette selv.

Endret av EG-s
Lenke til kommentar

Hmm, det høres litt suspekt ut - går det greit å lage en også da? Teoretisk ville man kunne photoshop'e en annonse fra enten et fiktivt firma, eller endre et annet firma sin pris, printe ut, og kjøpe billig hos Lefdal?

Lenke til kommentar

tenkte litt på det å lage sin egen sjappe grei, men dette har lefal også tenkt på, selvsagt.... De har en eller annen måte å sjekke det på. De samler opp alle anonsene og sjekker dem i helga. Går på sider og sjekker om alt er som det skal og sjekker at alle anonsene er aktuelle og ikke gamle.

Lenke til kommentar

Så jeg kan ta med meg en utskrift med pris fra nettsted, gå ned og "forlange" 150% prisgaranti?

De kan si at jeg må kjøpe den til fullpris først, og så få avslag. Men de kan vel ikke på noen måte nekte meg det? I såfall kan jeg vel levere den tilbake på 30-dagers returgarantien deres :devil:

Det med at det må være et "fast utsalgsted" som noen nevnte.. på lefdal.com's nettside står det:

Lefdal skal alltid være billigst i kjøpsøyeblikket! Vi har derfor valgt en enkel internett løsning uten kjøpsmulighet. Sjekk priser på nett og kjøp i butikk.

Kan du kjøpe et produkt av samme merke med tilsvarende spesifikasjoner rimeligere innen 30 dager etter at du har handlet hos oss, ta med deg kvittering og dokumentasjon på lavere pris.

Vi betaler deg tilbake hele prisforskjellen + 50% av prisdifferansen.

For produkter med abonnement må det være av samme type og med samme bindingstid.

Prisgarantien gjelder i hele Norge.

Prisgarantien gjelder ikke

B-varer.

Lenke til kommentar

Vet at de på telefonen sier at det må være et fysisk utsalgs sted, men det er bare tull. Ingen av butikkene oppererer med dette, dessuten står det ikke noe sted, og da kan de heller ikke gjøre noe annet. Finnes lover om slikt.

De sjekker opp det beviset du har med, og de har jo tross alt navn og nret ditt.

Problemet med at folk skulle starte opp egen nettbutikk for å prøve å lure de, har de løst med at den du sammenligner med må ha varene på lager.

:D Alt gikk i hvert fall greit med kjøpet av E700 på Alna. Kjøpte først og kom tilbake et par dager etter.

Lenke til kommentar

Jeg spurte på Lefdal når jeg var der å kjøpte M55 for et par dager siden.

prisgarantien gjelder også nettbuttikk, dersom du har med porto hjem til deg, slik at din totalomkostning for produktet som forbruker blir det som sammenlignes!

Så en utskrift, helst med porto på samme utskrift, skulle gjøre susen.

Digresjon: M55 var annonsert i butikken for 2200kr. Jeg var jo baresuperfornøyd, men når jeg skulle betale så var det sånn "oi, vi har vist satt ned prisen på denne til 1800kr"...

Uansett, smører meg med knappe 30 dagers tolmodighet, og reiser bort på lefdal med billigste pris på web (mpx?) rundt fristen.

Ulven: Kjedelig om du finner den eenda billigere annet sted om et par uker. Prisgarantien gjelder jo 30dager etter... :)

:thumbs:

Jamez.

Lenke til kommentar

Det fine er at en kan bruke garantien flere ganger, så hvis jeg finner den enda billigere i løpet av ca 20 dager, får jeg igjen enda mer penger. Dette er 100%sikkert, da jeg spurte både selger og den i kassen når jeg fikk igjen penger første gangen. Garantien gjelder i 30dager uansett med andre ord. Langt fra kjedelig vil jeg si :D

Lenke til kommentar
Det fine er at en kan bruke garantien flere ganger, så hvis jeg finner den enda billigere i løpet av ca 20 dager, får jeg igjen enda mer penger. Dette er 100%sikkert, da jeg spurte både selger og den i kassen når jeg fikk igjen penger første gangen. Garantien gjelder i 30dager uansett med andre ord. Langt fra kjedelig vil jeg si :D

er du sikker på dette, brukte denne 150% samme dag som jeg kjøpte tlf. selgeren sa at den kunne brukes bare engang. får vel se om en finner en t610 billigere enn 2600 da..

Lenke til kommentar

Jeg har brukt prisgarantien flere ganger. Gjelder også internett priser + frakt ja. Du må kjøpe varen før du kommer med prisgaranti kravet, eller så kan du risikere at de bare gir deg lik pris!!!

når det gjelder hva garantien gjelder, så slet jeg lenge med å få prisgaranti på en samme telefon, med samme bindigstid, men hos lefdal var den ikke låst. Det står ikke noe om låsing av telefoner i prisgarantien til Lefdal, så etter nitidig diskusjon, oppringing av sjefen, leting etter regelverk(som de ikke fant) så fikk jeg prisgaranti til slutt!

Så stå på krava!

Bit_King :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...