Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nå er jeg så lei av min HP!

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en pc på elkjøp i oktober i fjor, og det har bare vært tull med den.

Pc'en er en X360, og problemet med den er mottakeren til wifi. For en måned siden, før huseier byttet nettleverandør, opplevde jeg at den ofte datt ut, når den var i "laptopmodus", og samtidig var det svak tilkobling, sammenlignet med de andre duppedittene i boligen. Når den var nettbrettmodus fungerte den bedre, men fortsatt ikke optimalt.

Men så byttet huseier leverandør, og jeg kjenner jeg vil kaste pc'en i veggen. Den er nemlig tilkoblet det nye nettverket, men tar ikke imot signal. Så får jeg opp en gul varseltrekant med utropstegn i samme slengen.

De 7 andre elektroniske duppedittene i huset kobler seg til uten problemer.

Sidenote: Jeg bor på en øde plass med dårlig dekning fra før. Når jeg sier det er dårlig dekning, så er det virkelig dårlig dekning. 

Folkens, har dere vært borti dette før?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Indeed masse feil på laptopens wifi for disse modeller. Det inkluderer bla drivere (ralink) pluss Interne antenne connectors som Ikke er festet skikkelig og/eller detter helt eller delvis av og gir svært dårlig mottak av signaler om man ikke sitter rett inntil ruteren.

http://h30434.www3.hp.com/t5/Notebook-Wireless-and-Networking/Weak-Wifi-Signal-HP-Pavilion-11-x360-PC/td-p/4001798/page/2

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Høres ikke ut som laptop er problemet. Hvor sterkt viser signalet når du faktisk har internett?

Det viser nesten fullt. Skulle gjerne tatt bilde og lagt ut, men selvsagt har (den nye) telefonen min strøket med, og jeg får ikke tatt print screen og lagt ut, fordi jeg ikke har internett. (Har sneket meg unna med ungenes sin PC nå)

Lenke til kommentar

Det er vesentlig å finne ut av om det er problemer i kombinasjon med ditt trådløse nett og Internett (wifi ruter /Internett) der du bruker pcen, ruter og trådløs protokoll , drivere nettverksinstillinger i pcens Windows , DNS , DHCP oppsett og tildeling m.m.

Eller om det er pcen selv.

Er det alternativ to er en innlevering /reklamasjon til kjøpstedet mest naturlig om du ikke har" tekniker anlegg".

Det ville vært en fordel å få en PC kyndig til å hjelpe med å se på dette i første alternativ hjemme hos deg mens tilkoplet "ditt" nett (venn,familiemedlem,etc)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...